Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2011, 15:02
KillZeMall
KillZeMall is offline
Over een paar maanden ga ik naar de vertaalacademie in Maastricht en ik vroeg mij dus wat af over laptops... Is het echt nodig om een laptop te hebben op een HBO-opleiding? En zo ja, is het dan beter om een laptop aan te schaffen of zo'n schattige kleine mini-laptop (netbook)? Ik heb wel een laptop, maar dit oud stuk vuil ga ik dus echt niet meenemen naar de vertaalacademie. Iemand hier die een netbook/laptop bezit en het meeneemt naar zijn school? D:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2011, 15:47
Verwijderd
Op de meeste opleidingen is een laptop niet per se nodig, en zul je 'm niet nodig hebben bij de colleges. Als het voor de vertaalacademie wel nodig is, laten ze dat waarschijnlijk weten als ze je boekenlijst toesturen.

Wel moet je voor alle HBO-opleidingen veel met een computer werken en is het dus sowieso handig om zelf een computer met internet te hebben, anders moet je altijd maar hopen dat er een plaats vrij is op een computer van school.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2011, 17:00
annoniempje
annoniempje is offline
Ik neem eigenlijk nooit mijn laptop mee naar mijn Hogeschool. Er zijn zelfs docenten die dat helemaal niet op prijs stellen omdat ze niet zien wat je aan het doen bent. Je kan nl ook gewoon een beetje op facebook zitten terwijl je eigenlijk zou moeten opletten (doen mensen heel veel, geloof me).

Ik zou dus wachten met het aaschaffen van een laptop tot men het echt tegen je zegt.. Anders nergens voor nodig. (al weet ik natuurlijk niet zeker hoe het bij jouw opleiding zit)
Met citaat reageren
Oud 15-05-2011, 21:04
Grey Night
Grey Night is offline
Hey,
Zit zelf op een HBO opleiding (Bouwkunde) en heb sinds het 2e jaar een eigen laptop. Moet zeggen: AANRADER! Iedereen die een studie doet weet dat schoolpc's ofwel schaars zijn, of kapot/traag.
Het type laptop hangt geheel af van de programma's die je gebruikt. Ik gebruik bijvoorbeeld Autocad en Google sketchup, daarvoor heb je iets meer dan een mini-laptop nodig. Voor tekstverwerken e.d. kan je een minilaptop nemen (nadeel is klein irritant niet goed ingedeeld keyboard).
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 01:26
piraat013
piraat013 is offline
Een laptop is zeker wel handig vooral als jij je verveeld tijdens colleges/lessen enz
Met citaat reageren
Oud 16-05-2011, 09:33
Martiño
Martiño is offline
Ik vond een laptop zeker een pro. Heb je hem perse nodig? Nee, maar het is wel handig en heeft zeker een meerwaarde. Je kunt bijvoorbeeld bij colleges je aantekeningen direct in de powerpointsheet maken, je hoeft veel minder uit te printen, en je hebt je documenten altijd bij de hand. Daarnaast hoef je niet meer eeuwig op zoek naar een werkplek, zeker als je hogeschool een draadloos netwerk heeft biedt dat veel flexibiliteit.

Het lijkt me niet nodig om voor de vertaalacademie een laptop aan te schaffen die veel rekenkracht heeft. Het ligt er natuurlijk aan of je die pc privé nog voor andere dingen gebruikt, maar het beste lijkt me in jouw geval om een goede netbook aan te schaffen. Deze zijn prima voor normaal internet en tekstverwerking enzovoorts. Daarnaast wegen ze ook minder en passen ze beter in je tas dan een "volwaardige" laptop. Let daarbij ook even op dingen als batterijduur, het is niet handig als je afhankelijk bent van stopcontacten.
Oud 16-05-2011, 09:36
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Er zijn zelfs docenten die dat helemaal niet op prijs stellen omdat ze niet zien wat je aan het doen bent. Je kan nl ook gewoon een beetje op facebook zitten terwijl je eigenlijk zou moeten opletten (doen mensen heel veel, geloof me).
Het niet toestaan van laptops tijdens colleges vind ik niet van deze tijd. Een meerderheid van de studenten heeft tegenwoordig een laptop, hogescholen hebben wifi-netwerken, er wordt gewerkt via blackboard etc. en vrijwel al het studiemateriaal wordt digitaal aangeboden.
En als je niet wil opletten tijdens de les dan is dat a) je eigen verantwoordelijkheid en b) kun je ook "niet opletten" op andere manieren.
Oud 16-05-2011, 17:35
MiBe
MiBe is offline
Het hangt een beetje van de opleiding af, bij de vertaalacademie durf ik het niet te zeggen. Zelf studeer ik HBO Journalistiek en is het echt een vereiste, tenzij je al je verslagen met de hand wil zitten schrijven maar dat lijkt me sterk. Buiten dat wordt het dan lastig omdat we alles digitaal in moeten leveren. Wat Martiño reeds aanhaalt klopt helemaal geldt ook voor mijn hogeschool: "hogescholen hebben wifi-netwerken, er wordt gewerkt via blackboard etc. en vrijwel al het studiemateriaal wordt digitaal aangeboden."
Oud 24-08-2011, 11:45
N91
N91 is offline
Ik studeer aan de Vertaalacademie en ik neem mijn laptop zelden mee. Alleen als ik weet dat we een samenwerkingsopdracht moeten maken en we dus allemaal een computer nodig hebben. Aantekeningen maak ik met pen en papier. Een laptop op de VAC is dus zeker niet vereist.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten