Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ja, natuurlijk kan hij zijn boosheid dan ook op een andere manier uiten, en ik denk ook dat dat beter zou zijn. Maar mensen zijn niet perfect. En als je iets zodanigs ergs doet als zijn moeder beledigen, is het niet meer dan logisch dat hij heel boos wordt. En dan kan er een klap vallen. Dat is imo natuurlijk niet goed, maar wel begrijpelijk, en je hebt er dan zelf ook deels schuld aan. Dan zou ik het ook niet uitmaken (al lijkt het me dat er wel iets mis is in een relatie als je de moeder van je partner gaat lopen beledigen, maar goed). Als mijn partner me helemaal in elkaar zou slaan of echt mishandelen wel, denk ik, maar om één klap na zoiets... nee. |
![]() |
|
Als een van mijn toekomstige vriendinnen mij een keer zou slaan zou ik haar eerst tot rust brengen. Ik snap ook best wanneer ik zoiets zelf aan had moeten zien komen. Dan praat ik daar gelijk over, dan is het vertrouwen niet direct weg in een relatie, maar als dat geregeld zou gebeuren zou ik de backhand op volle toeren laten draaien.
Ik zou echter nooit moedwillig mijn partner slaan, als ik mijn partner zou slaan, dan zal ik echt niet kunnen stoppen met mijn excuses aan te bieden.
||
Citaat:
|
De kans dat mn vriendin dat ooit zou doen is echt 0,000001% dus ik verwacht het niet en zou ook totaal niet bij haar passen. Zou het dan ook niet nodig vinden om gelijk een punt achter de relatie te zetten. Zou haar eerst tot rust proberen te brengen en er daarna eens over praten.
Als ze vaker agressief zou zijn enzo, zou een klap wel de druppel kunnen zijn die de emmer doet over lopen om er we leen punt achter te zetten. afhankelijk van de situatie dus.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had altijd de instelling: een tweede klap komt er niet, na de eerste is het volledig afgelopen. Als je eenmaal slaat, heb je dat in je en dan blijf je maar uit mijn buurt. Maar ik ben ook wel ietsje minder principieel daarin geworden, vooral omdat ik zelf ook wel ooit dingen heb gedaan die ik dacht dat ik nooit zou doen. Het is dus afhankelijk van de situatie. Als het echt wordt gedaan om de ander onder controle te houden, dan is het inderdaad einde verhaal. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom is het zo erg als je moeder beledigd wordt? Als iemand doodserieus tegen mij zou zeggen "je moeder is een hoer/kutwijf" (wat ik sowieso al een hilarische gedachte vind), dan zou ik hem verbaasd aankijken en zeggen "helemaal niet, hoe kom je daar nu bij?" Ik zou er echter niet boos om worden, en ik kan me ook totaal niet voorstellen waarom iemand in godsnaam boos zou worden als iemand zoiets over je moeder zou zeggen. Tenzij het waar zou zijn, misschien. Maar dan is het geen belediging meer, maar de waarheid. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat het er heel erg vanaf hangt op welke manier het gebeurt, en hoe de relatie op dat moment in elkaar zit. Als het al slecht gaat is het voor mij sowieso klaar, maar ik denk dat als ik al een lange tijd samen ben met iemand en we ontzettende ruzie hebben en er dan per ongeluk een klap wordt uitgedeeld ik er wel over na moet denken wat ik ga doen.
|
![]() |
|
Hangt er vanaf. Zolang ik me niet bedreigd ga voelen, of me niet mishandeld voel, zolang de relatie gewoon gelijkwaardig blijft en ik gewoon van me af durf en kan meppen als het nodig is, denk ik niet dat het echt een oneindig groot probleem is. Ik kon er bijvoorbeeld ook nooit echt een probleem van maken dát mijn ouders mij sloegen, hooguit van de reden waarom. Als er gebroken botten oid en angst en ongelijkwaardigheid bij komt kijken, dan is het wel over, denk ik.
Andersom kan ik zelf wel heel boos worden, en dan iedereen aan duizend stukjes willen scheuren. Maar ik neem aan dat tegen de tijd dát ik een beetje een vaste partner heb, ik ondertussen wel genoeg zelfbeheersing heb om niet meer te slaan/schoppen/whatever. En zeker niet aan één stuk door. En ik ben niet sterk genoeg om veel meer dan oppervlakkig schade aan te richten, denk ik, dat scheelt ook wel. |
![]() |
|
Als er al wordt geslagen, is de situatie dan niet al zodanig ontspoord dat een relatie al stuk is gelopen? Je slaat niet zomaar iemand, als je het wel doet is het vreemd dat je een relatie hebt, maar wanneer dat gebeurt is de reden denk ik groot genoeg dat het voor de klap al wel beslist zal zijn.
In OP's bericht staat er dat dat meisje is weggegaan na die klap, maar het was dus al een tijdje wat minder. Of er waren oorzaken die al een tijdje doorliepen. |
![]() |
||
Citaat:
Het is echt niet zo dat ik dat zeg omdat ik helemaal gek ben op mn vriendin, aangezien ik hetzelfde ook nog steeds denk over mijn exen die ik nu toch echt niet allemaal meer mag. Het lijkt me ook maar een slecht/onveilig gevoel als je denkt dat er WEL een kans bestaat dat je vriendin/vriendje je slaat...
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vriend en ik stoeien best vaak, daarbij kunnen ook wel blauwe plekken en schaafwonden ontstaan soms (vooral bij mij
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb hier de afgelopen dagen best wel over nagedacht, ik weet nog steed niet wat ik zou doen. Mijn vriendje is absoluut niet agressief aangelegd, dus als hij zou slaan, zou ik er écht ontzettend van schrikken. Mijn eerste reactie zou zijn om terug te meppen, denk ik. Maar aan de andere kant zou ik ook daar ook zo van schrikken dat ik helemaal in mezelf zou terug zou kruipen en zou gaan en de week daarop hem niet meer zou willen spreken. Ik weet niet of ik hem terug zou nemen, als hij fysiek geweld zou gebruiken, zou hij mijn vertrouwen dusdanig beschadigen dat ik niet weet of ik me them verder zou willen. Aan de andere kant zou ik heel erg bij mezelf te rade gaan om et zien waar het zó fout ging dat ik geslagen werd.
Als er geslagen wordt in onze relatie, zal ik waarschijnlijk degene zijn die de eerste klap uitdeelt. Ik dekn dat ik daar zo van zou schrikken dat ik er zelf voor zou kiezen om hem een tijdje niet te zien, om er achter te komen waarom ik hem zou slaan. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() En daarom zeg ik dat iedereen dat denkt. Want je had namelijk geen relatie met iemand als je denkt dat diegene je zou kunnen slaan. Over het algemeen dan. En toch gebeurt het bij een op de zoveel relaties. Je bevestigt mijn punt dus. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, ik val dan ook absoluut niet op agressieve types, en dat is dus inclusief mensen die hard tegen iets aan gaan schoppen als ze pissig worden, of heel hard gaan schreeuwen (hypocriet genoeg ben ik zelf wél iemand die in grote frustratie met deuren gaat smijten en stampend de trap op loopt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Jezus, wat zijn er veel mensen die er voorwaarden aan verbinden en het in sommige gevallen acceptabel zouden vinden.
![]() En dit: Citaat:
![]() Wat een ontzettende onzin. Mij slaan doet iemand één keer en nooit meer weer, want dan kan 'ie opzouten. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Als het over echt meppen uit woede gaat, wijs ik hem meteen en voor altijd de deur. Lijkt me niet dat daarover discussie kan bestaan?
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
Het is al vaak voorgevallen dat ik per ongeluk mijn vriend een elleboog of een knietje of een mep geef of zoiets, maar ik ben gewoon heel erg klunzig. Zo staat hij ook regelmatig per ongeluk op mijn tenen of iets in die richting.
Als hij me zou slaan bij wijze van een schrikreactie, die volgens mij niet teweeg zou moeten worden gebracht door het beledigen van iemands moeder maar meer bij het maken van een plotselinge verkeerde beweging, als een reflex en het nooit zijn bedoeling was me daadwerkelijk te slaan, dan zou ik er niet zo veel moeite mee hebben. Als hij me een keer zou slaan omdat we ruzie hebben of omdat hij boos op mij is, zou ik denk ik gauw weggaan. Als hij op zo'n manier zou reageren is dat een teken dat er iets flink verkeerd zit tussen mij en hem en hij niet meer de persoon is met wie ik graag in een relatie zou zitten.
|
Beetje offtopic misschien, maar:
Ik zag laatst een tv-fragment uit een documentaire die ging over mishandelde mannen. Komt er zo'n vent van een jaar of 50 in beeld met de woorden: "Ja, en dan sloeg ze me een paar keer hard tot ik blauwe plekken kreeg, en ja, ik deed niks terug, want ik sla uit principe geen vrouwen." Jezelf in elkaar laten trappen door een vrouw :') In zo'n geval waar je jezelf moet verdedigen, zou ik gewoon terugslaan, en hard ook. In de situatie van TS is het denk ik verstandig dat dat meisje het heeft uitgemaakt. Maar we weten de situatie niet; voor hetzelfde geldt had zij een brandende pook in haar handen en dreigde ze zijn piemel eraf te schroeien.
||
Citaat:
Het kan best dat iemand het bloed onder je nagels vandaan haalt, maar dan loop je weg, of je praat het uit, maar slaan doe je gewoon niet. Zeker niet als het een vrouw is. ![]() Het is trouwens vrij onwaarschijnlijk dat mij dit ooit zou gebeuren, want ik val niet op macho types en bovendien is het wel bekend dat ik niet bang ben en gasten gewoon een knal teruggeef.
||
Citaat:
![]() Wat een onzin dat je iemand niet slaat, omdat die persoon een vrouw is. Als ik homo was geweest had het precies hetzelfde geweest voor mijn vriendje in dat geval. Dat het om een vrouw gaat hoort er helemaal niks mee te maken te hebben.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |