Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2011, 15:37
zwemmerilse
zwemmerilse is offline
heey

wel een rare vraag....
maar hoe wordt je stiller...
ik wil graag stiller en meer inmezelf
maar niet zo dat mensen denken dat ik depressief ben.

ik wil het type worden als.... haha bella uit twilight
haha domme vergelijking

alsjeblieft wel goede reactie niet die domme

Xxx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-09-2011, 15:38
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Ik kan niet helemaal opmaken uit je post wat je bedoeld met stiller, maar ik kan me geen methodes voorstellen waardoor je meer introvert wordt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 15:39
Verwijderd
pff,zoals Bella uit twilight word je nooit,tenzij je een vampier-vriendje of een super populaire mooi-boy krijgt.En anders vindt iedereen je alleen maar raar ofzo
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 15:43
Em.
Em. is offline
Door minder te praten!

Maar waarom zou je stiller willen worden? Gewoon omdat het je tof lijkt oid? Of omdat mensen je irritant vinden omdat/als je heel veel praat?

Want als je gewoon iemand wil worden die stiller en meer in zichzelf is... dat vind ik een beetje klinken naar alsof je je karakter wil veranderen, en daar geloof ik niet zo heeeeel erg in. Ik vind het in dit geval ook niet klinken alsof het een heel erg nuttig reden heeft.

Je zou trouwens ook zorgen dat je in een omgeving terecht komt waarin je je heel onzeker voelt, dat maakt mij altijd (nog) stiller. Maar of het echt positief is om eigenlijk niet echt iets (makkelijk) te durven zeggen is maar de vraag. Misschien wel fijn voor jouw omgeving, maar wat minder voor jezelf.

Of je moet echt abnormaal druk zijn, dan zou je misschien bewuster kunnen worden van 'oh ik praat nu heel hard/veel' of 'ik beweeg nu extreem veel' en je dan wat inhouden.
Oud 21-09-2011, 16:02
Verwijderd
nee,em.
ze wil net zo stil zijn als bella,niet populair,maar alle jongens vinden je leuk,meisjes zijn jaloers en jij blijft stil en mysterieus,maar toch vinden jongens jou leuk en blabla
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 16:33
Em.
Em. is offline
Ik heb Twilight niet gelezen noch gezien, maar ik weet niet zeker of films/boeken nu hetzelfde zijn als het echte leven. Of je door stiller te worden (/voor te doen) wel aantrekkelijker wordt bevonden/meer aandacht krijgt, zeg maar. En als het om aantrekkelijk zijn gaat, kun je beter zeggen 'ik wil aantrekkelijker worden' dan 'ik wil aantrekkelijker worden, ik heb Twilight gelezen/gezien, Bella is geliefd bij de jongens, ik wil ook geliefd zijn bij de jongens, Bella is heel stil en verlegen, dus ik wil stiller worden!'
Oud 21-09-2011, 16:46
AceSpade
AceSpade is offline
Een karakter kun je niet veranderen. Als jij normaal druk bent en je wilt rustiger worden dan kan dat op zekere maten. Maar als jij nu juist heel druk bent uit nature dan kun je niet "ineens" veranderen. Je hebt het vast al geprobeert en opgemerkt dat het je 5 minuten lukt.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 18:47
Verwijderd
Simpel. Je bek houden.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 16:51
zwemmerilse
zwemmerilse is offline
ik wil stiller worden omdat mijn beste vriendin zegt dat ik alle aandacht vraag...
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 16:57
Verwijderd
Citaat:
ik wil stiller worden omdat mijn beste vriendin zegt dat ik alle aandacht vraag...
Misschien moet zij daar dan zelf wat aan doen?

Is het alleen die beste vriendin die dat vindt?
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 17:20
zwemmerilse
zwemmerilse is offline
ja ze is de enigste haar beide ouders zijn dood en ze wil er niet meer over hebben maar ik had zeg maar een soort eetprobleeem en toen ging ze ergens anders zitten in de pauze en nu zit ze weer niet bij ons enze heeft gezegt dat ik weer aandacht trek en ik ben 7 jaar lang gepest dat ik aandacht trek dus het ligt gevoelig en daaarom wil ik stiller worden
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 17:34
AceSpade
AceSpade is offline
Dan moet je vriendin hier posten van "Ik word snel jaloers". Jullie kunnen toch beide over problemen praten. Je moet het natuurlijk niet overdrijven. Als zij ergens anders gaat zitten omdat jij meer aandacht krijgt dan heeft zij problemen hoor, niet jij. Tenzij je continu zit te zeuren natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 17:47
zwemmerilse
zwemmerilse is offline
nee eigenlijk maak ik alleen lol alleen zij vind dat ik aandacht vraag maar ook zegt ze vaak tegen mensen dat ik een eetprobleem heb bijvoorbeeld tegen de moeder van mijn vriendje(ik heb geen eetprobleem)(heb ook wel eens geen honger en dat vindt zij een eetprobleem)
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 19:14
ItsJulian
ItsJulian is offline
Ik denk niet dat je jezelf zou moeten veranderen door wat je vriendin zegt. Ik snap het wel niet helemaal. Zij zegt dat je aandacht wil omdat je een eetprobleem hebt, maar eigenlijk heb je geen eetprobleem en toch zegt ze dat je een aandachtstrekker bent? Rare vriendin.
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 19:32
zwemmerilse
zwemmerilse is offline
het is nogal ingewikkeld ja:$ maar ik denk vaak dat ik het probleem ben slecht zelfbeeld enzo
dus ik wil graag mezelf veranderen door stiller te worden zodat ik minder aandacht vraag
en ik had/heb volgens haar een eetprobleem had het een beetje:$
Met citaat reageren
Oud 22-09-2011, 21:52
Verwijderd
Tja ik weet het niet of stiller worden daarbij helpt... Je moet wel jezelf blijven en gewoon lol kunnen hebben lijkt mij?

Hoe vraag je zoveel aandacht dan? Klets je veel? Lach je veel? Of flap je er soms rare dingen uit?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 08:58
Loner
Loner is offline
Gewoon jezelf blijven! dingen die jij vraagt zitten gewoon in je karakter en daar kan je vaak niet zo heel veel aan doen.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 09:06
Shebaa
Shebaa is offline
Gewoon jezelf blijven. Het is best wel een beetje, ernstig, als je kwa karakter op een fictief iemand wil lijken uit een film. Denk ook niet dat je je dan prettig al uitstralen, je word gesloten en mensen zullen minder met je praten. Blijf gewoon wie je bent.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 09:44
zwemmerilse
zwemmerilse is offline
ik maak veel lol en daarom gaan mensen met mij praten van ons vriendengroepje en niet met haar en soms ben ik stil(komt doordat ik dan denk over me spierziekte/tumor op me hypofyse) en wanneer ik dan stil ben gaan ze juist met me praten over me tumor en dan trek ik weer de aandacht die ik niet wil hebben dus dan loopt me vriendin boos weg
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 09:56
Loner
Loner is offline
Maar je kan toch aangeven dat je het niet altijd over je ziekte wil hebben wanneer jij stil bent?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 12:23
zwemmerilse
zwemmerilse is offline
ja tuurlijk en soms denk ik gwn over van alles en nog wat....soms ook niet nuttige dingen maar dan zegt me vriendin dat ik depressief ben...
dus ik kan nooit stil zijn want dan ben ik depressief
en als ik praat trek ik de aandacht
dan ben ik liever depressief dan een aandacht trekker
maar terug te komen op het onderwerp moet ik gwn stil zijn?
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 12:35
Loner
Loner is offline
Nee je moet gewoon jezelf zijn
Vind het wel raar dat een vriendin zoiets zegt..

Jij weet trouwens zelf het best of je depressief bent ofniet
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 12:52
Verwijderd
Nee, je moet jezelf zijn. Als jij lol wil hebben in het leven, dan moet jij dat zelf weten. Als je nou echt rare dingen uitflapte, echt steeds het middelpunt opzocht en echt op een zeer negatieve manier aandacht aan het trekken was... Maar zo kom je niet echt op me over.
Ik zou me als ik jou was niet aanpassen aan die vriendin van je. Je mag zelf weten als je stil bent, je mag zelf weten wanneer je plezier hebt. Als men iets vraagt over waarom je stil bent en het gaan hebben over je tumor en je wil het daar niet over hebben zeg je gewoon: "Het gaat goed/niet goed, maar zullen we het daar een andere keer over hebben?" of "Ik wil het daar liever nu niet over hebben."
Ik zou me eerder afvragen hoe de relatie is met je beste vriendin, als zij om deze dingen boos op je wordt...
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 18:35
zwemmerilse
zwemmerilse is offline
vorig schooljaar heeft ze het ook al gezegt toen zei ze dat ze ook aandacht wil vanwege haar overleden moeder(was toen 3 ofzo) en vanwege haar overleden vader dus toen heb ik bijna niks gezegt en toen zei ze dat ik depressief was....
Met citaat reageren
Oud 23-09-2011, 19:40
Verwijderd
Ik wil best met je ruilen, ik vind mezelf soms irritant stil :')
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten