Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-09-2011, 16:57
Guinie
Guinie is offline
Vorige week zijn we met school met de bus naar Parijs geweest. Op de terugweg luisterde ik mee met de ipod van m'n vriend, maar vanaf een bepaald liedje was ik opeens misselijk. Die misselijkheid trok gelukkig wel weer redelijk snel weg, maar toch. Nou luisterde ik net dat nummer weer, vind het een leuk lied, maar nou werd ik plotseling wéér misselijk. Ligt dat nou aan dat lied, of wat is dit..?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 18:36
Verwijderd
Ik moet van 95% van de muziek een beetje overgeven in mijn mond dus naar mijn weten is er niets met je mis. Welk liedje gaat het trouwens om?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2011, 18:44
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb wel vaker associaties bij liedjes van momenten waarop we dat draaiden. Dat kan positief zijn (vakantiegevoel van nummers die ik op vakantie hoorde in de auto) of negatief (muziek die mijn ouders altijd draaiden als ze ruzie hadden) dus misselijkheid ermee associeren kan ook wel denk ik hoor.
Oud 24-09-2011, 19:50
Thomas.
Thomas. is offline
als het aan het liedje ligt, dan zou dat meerdere oorzaken kunnen hebben:
- er was iets gebeurt toen je het liedje ooit hoorde, waardoor je onbewust een afkeer ontwikkeld hebt (zoals een allergie)
- er zitten ultrasonische of hele lage tonen in het liedje, die je hoofdpijn en misselijkheid kunnen bezorgen. (Is vaak bij techno, dubstep en house het geval)
Oud 24-09-2011, 20:12
Guinie
Guinie is offline
Ik had eerst ongeveer hetzelfde met een nummer dat we aan het begin van de vakantie altijd draaiden ja.. dan kreeg je datzelfde gevoel als wanneer je net in de auto stapt om 3 uur 's nachts, klaar voor je 11 uur durende trip naar Frankrijk .

@Thomas, het was geen techno muziek ofzo, gewoon top 40. Van die Q music muziek zeg maar.
@Reverend, het ging om twee liedjes, de titel van het ene weet ik niet meer, het andere was 'the end' van simple plan dacht ik. Niks mis mee toch?
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 09:25
Verwijderd
En het kan niet zo zijn dat de tekst vervelende herinneringen bij je oproept? Of inderdaad het hele nummer.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 11:35
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is helemaal niet zo gek, want muziek hoor je met je oren, en in je oren zit ook je evenwichtsorgaan. Als je evenwichtsorgaan een beetje geschud of gedraaid wordt, kun je misselijk worden. Dus misschien sprak de muziek de vloeistof in je evenwichtsorgaan aan. Ik denk dat het daarmee te maken had.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 11:35
Pluis
Pluis is offline
Ik denk dat je de eerste keer misselijk was toen in een bus zat en daar worden zo veel mensen misselijk, en dat je de tweede keer misselijk werd omdat het liedje nu onbewust associeert met misselijk zijn.
Oud 25-09-2011, 14:43
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat je de eerste keer misselijk was toen in een bus zat en daar worden zo veel mensen misselijk, en dat je de tweede keer misselijk werd omdat het liedje nu onbewust associeert met misselijk zijn.
Idd.
Ik associeer de geur van mijn schoonmaakmiddel met misselijkheid, erg handig (Dat komt doordat ik een tijd lang heel vaak misselijk was, toen overgaf in een emmer... en die emmer rook dus naar dat schoonmaakmiddel.) Als ik die geur nu ruik, begin ik al bijna te kokhalzen, terwijl het spul echt niet stinkt; het is puur mijn associatie ermee.
Zo'n associatie kan je prima met muziek hebben!

Ik heb ook met bepaalde muziek héle sterke associaties met vakantie, voor mij voelt dat écht als vakantiemuziek, terwijl dat dus volledig komt door het feit dat ik die specifieke cd op vakantie 3 weken lang heb gedraaid
Met citaat reageren
Oud 27-09-2011, 13:06
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
Ik werd misselijk van mijn ouders tijdens een reis.
En ik werd misselijk van de muziek die ze draaiden.
Dus ik denk wel dat die associatie er mee te maken heeft, ik kan die muziek nu echt niet luisteren.

Regels voor berichten