Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2011, 14:45
eefiepeefie
eefiepeefie is offline
hallo
ik vraag me al een tijdje af of ik wel goed leer..
want ik haal geen hele goede cijfers....
en nu vroeg ik me af

Hoe leren jullie???

het maakt niet uit voor wat voor vak.

groetjes eefiepeefie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-10-2011, 15:05
Verwijderd
Eigenlijk maak ik voor elk vak wel een samenvatting. Zelfs voor wiskunde. Als ik een samenvatting maak dan ben ik heel actief met de stof bezig waardoor ik al een deel weet zonder het echt geleerd te hebben. Vervolgens is het een kwesie van veel herhalen en herhalen en niet in 1x een heel stuk tekst leren. Gewoon op tijd beginnen, en dan beetje bij beetje leren. Uiteindelijk weet ik het dan (meestal) wel voor de toets eigenlijk.
Voor woordjes van Engels/Frans/Duits gebruik ik altijd wrts en dan ook kleine beetjes bij beetjes zodat ik het beter onthou.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 15:47
Verwijderd
Ik leer het beste door dingen op te schrijven. Ook niet door typen, maar echt letterlijk opschrijven. Dus als ik woordjes moest leren, dan maakte ik ellenlange lijsten die ik een paar keer overschreef en dat zat het in mijn hoofd. Samenvattingen werkten op zich ook heel prima zolang ik ze maar opschreef

Voor iedereen is leren wel anders moet je bedenken , ik onthoud dingen goed door ze op te schrijven, anderen door het te lezen of door het hardop voor te lezen of door typen of door schrijven. Er is niet 1 standaard manier waarop je goed kan leren, dus het beste kun je voor jezelf een aantal dingen uitproberen om te kijken welke methode jou het beste bevalt!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 16:39
Verwijderd
Citaat:
Eigenlijk maak ik voor elk vak wel een samenvatting. Zelfs voor wiskunde. Als ik een samenvatting maak dan ben ik heel actief met de stof bezig waardoor ik al een deel weet zonder het echt geleerd te hebben. Vervolgens is het een kwesie van veel herhalen en herhalen en niet in 1x een heel stuk tekst leren. Gewoon op tijd beginnen, en dan beetje bij beetje leren. Uiteindelijk weet ik het dan (meestal) wel voor de toets eigenlijk.
Voor woordjes van Engels/Frans/Duits gebruik ik altijd wrts en dan ook kleine beetjes bij beetjes zodat ik het beter onthou.
Ik leer ook zo. Alleen dan minder in die kleine beetjes.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 18:54
Silvano08
Silvano08 is offline
Een paar keer de stof goed doornemen, en bij exacte vakken alle (oefen)opgaven maken en de feitjes uit je hoofd leren.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten