Advertentie | |
|
05-04-2003, 22:15 | |
Verwijderd
|
Tot zover érg bedankt!
Ik heb nu wel een andere methode dan vorig jaar, de boeken zijn erg chronologisch (vorig jaar ábsoluut níet) en dat helpt me echt goed. Elk hoofdstuk beschrijft heel duidelijk een aantal jaar, erg prettig.. dat helpt al heel erg. Bij gebeurtenissen en personen werk ik min of meer al zoals Jadie zegt, zo blijft het allemaal erg duidelijk... *moet voor haar examen minimaal een 5,5 halen* |
06-04-2003, 11:27 | |
Ik ga met een 7.8 mijn eindexamen in, dus dat moet wel lukken.
Maar ik heb dit jaar voor het eerst samenvattingen gemaakt van elk hoofdstuk apart, en die lees ik dan gewoon door. Dan zorg ik dat ik de grote lijnen in mijn hoofd heb en gewoon belangrijke geburtennissen ken. Dan lijkt het me wel een examen dat goed te doen wordt. |
06-04-2003, 13:14 | |
Ik lees meestal alle tekst 1 keer door en ik leer de samenvatting die de lerares aan ons geeft (bij bespreken in de les) En de samenvatting die de andere gesch. leraar heeft gemaakt leer ik denk ik ook nog wel effe goed. Bij het laatste schoolexamen (over de helft van de eindexamenstof) leverde me dat een 6,5 op!! En dat was ook al een 3 uur durend SE
|
07-04-2003, 13:22 | ||
Citaat:
hm...hier ben ik het niet mee eens...als jij bijv. drie landen moet geven die betrokken waren bij WOI en jij geeft er 4...en laatste is juist, wordt hij niet meegrekend, de eerste 3 gelden.... zorg dus dat de antwoorden waarvan je denkt dat je het best zijn, bovenaan... dit geld btw niet alleen voor geschiedenis, maar voor alle vakken. ...zelf stink ik ook heel erg in geschiedenis suc7
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
|
07-04-2003, 13:23 | ||
Citaat:
__________________
***...how you stare at me with those undress-me-eyes...your breath on my body makes me warm inside...***bart is lieeeeeeeeeevv***
|
07-04-2003, 13:31 | |
tsja, gewoon stampen is het beste, en bij sommige mensen helpt het ook wel om alle gebeurtenissen te gaan inbeelden, een soort filmpje van maken. Bij ons in de les kijken we ook vaak naar film matriaal, en dat helpt bij mij ook goed om het te onthouden.
Onze leraar geeft ons altijd samenvattingen van elk hoofdstuk, en die leer ik meestal alleen en ik sta een 8 ofzo, dus het komt wel goed met mij ( met geschiedenis iig. )
__________________
beter 1 sunflouwer op het forum, dan 11 bloemen in een vaas
|
08-04-2003, 20:21 | |
Hoi
Je leert het handigste als je weet wat je moet leren. Dus zorg dat je ergens de stofomschrijving krijgt. Daar staat dan bijvoorbeeld bij dat het in de Sovjet Unie voornamelijk om 3 groepen gaat namelijk boeren, het partij kader en jongeren. Ook wordt er aandacht besteed aan vrouwen. De meeste informatie kun je ook al uit de omschrijving halen. Sovjet Unie een systeem onder spanning (tussen staat en burgers) Daarnaast weet je dat het over Stalin en Brezjnev gaat dus zul je de veranderingen en hetgeen gelijk blijft moeten kunnen aangeven. Voor Nederlanders en hun gezagsdragers kun je ook 3 delen halen. het gaat over Nederlanders en hoe ze om gaan met het gezag. Het eerste gedeelte zijn ze gezagstrouw, vervolgens treden er conflicten op tussen gezag en burgers (jongeren) en vervolgens worden we weer gezagstrouwer. Ik heb gehoord dat er veel letterlijke kennis gevraagd dus dat je zeker een voldoende kan halen. Dus onthoud termen. En voor de rest kijk welke veranderingen optreden. Succes |
08-04-2003, 20:32 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
Mja, tot nu toe gaat het wel goed moet ik bekenen... Ik vind het interessant en onthoud het goed... Ik denk wel dat het me gaat lukken |
09-04-2003, 10:38 | |
Vorig jaar heb ik echt niet boven de 5.5 gehaald.. Ik haalde constant 4.8 en dat soort cijfers..
Dit jaar gaat het best goed en i kdoe er niet eens veel meer aan.. Ik leer geschiedenis, door goed op te letten in de les, aantekeningen maken en dat soort dingen.. Als het er op aankomt lees ik de stof en de aantekeningen nog een keer door, en dat is het eigenlijk..
__________________
duss..
|
09-04-2003, 14:02 | ||
Citaat:
Maar ja, het is bij iedereen verschillend. Ik leer nu eenmaal best gemakkelijk, anderen weer niet, dus mijn methode kan niet bij iedereen werken... Groetjes, Ripper
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump
|
09-04-2003, 14:33 | |
Hoihoi,
Ik heb geschiedenis2 en moet daar over een maandje of wat examen in doen. Ik weet dat de onderwerpen voor heel VWO hetzelfde zijn maar de methodes niet. Mijn vraag dus: welke methode gebruik jij (vwo, gs2) en hoe leer je die? Ik heb echt twee rotboekjes van Nijgh Versluys. Het zijn eigenlijk al een soort samenvattingen dus nu kan ik zelf geen samenvatting meer maken wat ik altijd doe als ik iets moet leren.. Help me, ksta nu nog net een 6je maar ben echt bang dat ik het CE ga verknallen xxx Dreamzy
__________________
♀
|
09-04-2003, 14:38 | |
Verwijderd
|
Ik heb ook twee boekjes van NijghVersluys. Vorig jaar had ik een andere uitgever, en dat was echt verrot.. Helemaal niet chronologisch etc.. Ik vind deze boeken echt super, en je kan ze goed samenvatten hoor... Nederlanders en hun gezagsdragers is minder dan 66 pagina's stof, heb ik samengevat tot ongeveer 15 pagina's... Dus is erg goed te doen hoor, staan heel veel voorbeelden in nml...
Ik ben dus echt heel erg tevreden met NijghVersluys, omdat het gewoon echt een duidelijke volgorde is etc... Als ik jou was zou ik gewoon toch proberen samen te vatten, lees eerst een hoofdstuk door en vat het vervolgens per deelparagraafje samen, dat is erg makkelijk omdat je van die deelparagraven soms zelfs maar één regels hoeft te maken... |
09-04-2003, 14:38 | ||
Citaat:
__________________
♀
|
09-04-2003, 14:39 | ||
Citaat:
__________________
♀
|
09-04-2003, 14:43 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
09-04-2003, 14:45 | ||
Citaat:
__________________
♀
|
09-04-2003, 14:47 | ||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
09-04-2003, 14:53 | ||
Citaat:
__________________
♀
|
09-04-2003, 19:14 | ||
Citaat:
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
|
09-04-2003, 19:46 | |
met herstelling van gezag bedoelde ik dus het poldermodel.(civil society - betekenis?) (zo had onze leraar het verteld)
Deze informatie stond in de stofomschrijving Het thema leent zich voor het vastellen van overeenkomsten met aspecten van het huidig politieke bestel en reikt mogelijk verklaringen aan voor het gedrag van hedendaagse gedzagsdragers. Speciale aandag krijgt de verhouding gezag - media. De leerling krijgt inzicht in de Nederlandse politieke cultuur met begrippen als verzuiling, ontzuiling, pacificatie, consensus en maatschappelijk middenveld ( uitleg pleaze) |
10-04-2003, 16:06 | |
Een SCRIPTIE schrijven over het onderwerp.
Over het eerste onderwerp, Nederland en zijn gezagsdragers heb je als het goed is al zoveel gehad, daar weet je het fijne wel zo'n beetje van. Over Rusland, Stalin enzo weet je waarschijnlijk minder, ik wel. Het beste wat je dan kunt doen is een scriptie schrijven, ga ik ook doen. Het kost wat tijd, maar je weet dan ook wel ALLES. Toen ik mijn scriptie geschiedenis 2 af had, ging over de Federale Staat België, wist ik ALLES over dat onderwerp, ieder detail, alle verbanden. Dat is gewoon de beste manier. Daarbij komt dat de opstel-vraag dit jaar over Rusland zal gaan. Dit betekent dus dat je een mini-scriptie moet schrijven. Doe er je voordeel mee dan!
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
|
10-04-2003, 18:05 | |
geschiedenis het leukste vak wat er is,
even denken hoe leer ik dit. lees de teksten goed door (eventueel hard op) maak een chronologische lijst met de jaargetijden die je moet kennen. bij mij examen boekje zit een cd-rom met oefeningen misschien kan je die ook lenen van iemand. verder vooral kijken of je de plaatjes in het boek snapt en kan uitleggen, gaat dat je aardig af dan ken je het wel. er word namelijk vaak inzichts vragen gevraagd. maak een samenvatting. bij mij helpt hard oplezen en schrijven het beste.... succes allemaal mocht je nog vragen hebben ik wil graag helpen.
__________________
f*ck them all....
|
11-04-2003, 11:53 | |
Nou ik heb de beste geschiedenis leraar van de hele wereld, maar goed, daar heb jij niet zoveel aan. Ik leer GS altijd door samenvattingen te maken. Bovendien vind ik dat ik goed in verhaaltjes kan leren. Als een verhaal interessant is, onthoud ik het ook. Vraag je leraar leuke details te vertellen over een gebeurtenis, want dan onthoud je de gebeurtenis zelf ook veel beter. Ik heb gemerkt dat dit heel erg goed werkt bij mij, dus misschien ook bij jou!
Succes en toi toi toi, je kan het! |
Advertentie |
|
|
|
Soortgelijke topics | ||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Medicatie.... Verwijderd | 51 | 16-07-2009 00:41 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Samenzweringstheorien werken als religie Ensenata | 61 | 26-06-2009 19:04 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Hoe gaat het er nu werkelijk aan toe op een zwarte school? Jabotinsky | 84 | 02-11-2004 01:12 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Nieuw 'politiek' systeem,wereldorde, levensbeschouwing. Cooperatieve Anarchie. Isa | 28 | 13-06-2003 20:47 | |
Verhalen & Gedichten |
mijn verhaal over het korte leven van een jong meisje Verwijderd | 15 | 17-05-2003 22:55 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Dag des Oordeels Mujahidien | 82 | 24-02-2002 21:59 |