Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-09-2011, 14:12
nerveus
nerveus is offline
Ik heb sinds twee weken een vriendje. We vonden elkaar al veel eerder leuk, maar hij heeft me pas twee weken terug gevraagd. Daar was ik natuurlijk heel blij om. Maar, sinds we een relatie hebben, gaat het niet zo lekker tussen ons... Mijn vriendje heeft nu nogal een moeilijke periode... Hij is ziek. Heeft nogal wat ruzie thuis enzo. Als ik vraag wat er met hem is, zegt hij dat er niks is. Maar ik merk gewoon aan hem dat er wel iets is. Hij verteld het me niet. Als ik erover doorvraag wordt hij boos en raakt hij geirriteerd... Hij kan echt zo lief zijn. Maar de ene keer is hij echt een super vriendje, en dan als het even slecht met hem gaat, behandeld hij me als oud vuil. Ik geef heel veel om hem en wil hem niet kwijt. Maar dit is ook niet wat ik wil. Ik wil niet zo behandeld worden. Ik durf hem soms niet aan te spreken en weet soms ook niet hoe ik moet reageren als hij weer eens zo doet. Ik wil hem niet kwijt, maar dit is ook niet wat ik wil.
Ik weet het gewoon allemaal niet meer...
Oud 18-09-2011, 14:27
Daantjer
Daantjer is offline
Misschien wil hij er gewoon liever niet over praten, dat kan ook.
Oud 18-09-2011, 16:25
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Het is een optie dat hij niet wil praten over wat hem dwarszit, maar dat is geen reden om jou vervolgens slecht te behandelen. Als hij je als oud vuil behandelt moet je hem zeggen dat je daar niet van gediend bent en hij daar eens even gauw mee moet ophouden omdat je anders bij hem weggaat. In principe is het simpel. Als hij slecht is voor je, moet je niet bij hem blijven.
Oud 18-09-2011, 16:31
Definite
Definite is offline
Op deze manier kan het niet verder gaan, dat gaat ten koste van jezelf. Ik zou zeggen maak zijn gedrag nog één keer bespreekbaar en vertel hem wat dat met jou doet en kijk hoe hij daar op reageert. Als hij weer dezelfde houding aan neemt zou ik er snel een punt achter zetten anders gaat het alleen maar vervelender worden.
Oud 18-09-2011, 19:17
Verwijderd
Wat bedoel je met behandelen als oud vuil? Want als je daarmee bedoelt dat hij geirriteerd raakt als je doorzeurt nadat hij zei dat er niets was, dan is dat alleen maar een normale reactie. Hij is ziek en heeft veel ruzie thuis, maar gelukkig heeft hij sinds twee weken eindelijk verkering met het meisje dat hij al zo lang leuk vond, en nu moet-ie als hij bij haar is wéér aan die problemen denken omdat ze er steeds over begint
Natuurlijk moet je problemen met elkaar kunnen bespreken in een serieuze relatie, maar dat is dit nog niet. Jullie hebben pas twee weken verkering, dit is juist de periode om samen te genieten van jullie verliefdheid, niet om ernstig te gaan lopen doen.
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 19:55
Volk
Volk is offline
Heb geduld en wacht tot hij over zijn problemen gaat praten. Het is vrij irritant als je nog niet klaar bent om ergens over te praten en iemand steeds aan zit te dringen.

Op welke manier behandelt hij je als oud vuil?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2011, 22:00
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Wat bedoel je met behandelen als oud vuil? Want als je daarmee bedoelt dat hij geirriteerd raakt als je doorzeurt nadat hij zei dat er niets was, dan is dat alleen maar een normale reactie. Hij is ziek en heeft veel ruzie thuis, maar gelukkig heeft hij sinds twee weken eindelijk verkering met het meisje dat hij al zo lang leuk vond, en nu moet-ie als hij bij haar is wéér aan die problemen denken omdat ze er steeds over begint
Natuurlijk moet je problemen met elkaar kunnen bespreken in een serieuze relatie, maar dat is dit nog niet. Jullie hebben pas twee weken verkering, dit is juist de periode om samen te genieten van jullie verliefdheid, niet om ernstig te gaan lopen doen.
Eens !
Oud 19-09-2011, 16:09
nerveus
nerveus is offline
Citaat:
Heb geduld en wacht tot hij over zijn problemen gaat praten. Het is vrij irritant als je nog niet klaar bent om ergens over te praten en iemand steeds aan zit te dringen.

Op welke manier behandelt hij je als oud vuil?
Dan begint hij me uit te schelden... en zegt hij dat andere meisjes beter zijn als ik
Oud 19-09-2011, 16:11
EZBlade
EZBlade is offline
Dan is het gewoon einde verhaal toch?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 19:40
Verwijderd
Citaat:
Dan begint hij me uit te schelden... en zegt hij dat andere meisjes beter zijn als ik
Nou, dan is het een ander verhaal dan wat ik net zei. Als hij dat zegt, dan zoekt hij maar lekker die andere meisjes op in plaats van jou, toch?
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 20:37
Volk
Volk is offline
Tja, als hij vindt dat andere meisjes beter zijn dan jij dan gaat hij maar naar de andere meisjes. Er zijn ook betere jongens dan hij, jongens die je niet uitschelden maar lief voor je zijn. Als hij dat niet voor je kan opbrengen is hij je niet waard.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 20:52
Daantjer
Daantjer is offline
Citaat:
Tja, als hij vindt dat andere meisjes beter zijn dan jij dan gaat hij maar naar de andere meisjes. Er zijn ook betere jongens dan hij, jongens die je niet uitschelden maar lief voor je zijn. Als hij dat niet voor je kan opbrengen is hij je niet waard.
Ja, dit dus.
Oud 19-09-2011, 21:25
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
dumpen!
Oud 20-09-2011, 05:11
hookee
hookee is offline
Gatver, klinkt als iemand die aandacht wil trekken, zielig wil zijn om te krijgen wat hij wil.
Ja, hij zal best eens zielig kunnen zijn, maar om dat op zijn liefje te botvieren is fout, fout en nog eens fout.
Loop bij de volgende scheldpartij gewoon weg, ga naar huis en kijk of hij genoeg om je geeft om achter je aan te gaan. Herhaal dit maximaal 2 keer en kom de 3e keer nooit meer om.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 11:20
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
Gatver, klinkt als iemand die aandacht wil trekken, zielig wil zijn om te krijgen wat hij wil.
Ja, hij zal best eens zielig kunnen zijn, maar om dat op zijn liefje te botvieren is fout, fout en nog eens fout.
Loop bij de volgende scheldpartij gewoon weg, ga naar huis en kijk of hij genoeg om je geeft om achter je aan te gaan. Herhaal dit maximaal 2 keer en kom de 3e keer nooit meer om.
ook een manier, maar dat is niet fijn om nog 3 keer in een ruzie te komen lijkt me ?
Gewoon duidelijk tegen hem zijn en met hem praten... Als hij dan toch nog doorgaat lijkt het me duidelijk
Oud 20-09-2011, 12:46
Verwijderd
Dumpen die handel.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 16:30
hookee
hookee is offline
Citaat:
ook een manier, maar dat is niet fijn om nog 3 keer in een ruzie te komen lijkt me ?
Gewoon duidelijk tegen hem zijn en met hem praten... Als hij dan toch nog doorgaat lijkt het me duidelijk
3 x maakt het alleen maar makkelijker voor jezelf, hoef je je later niet meer af te vragen "was hij echt zo, of was het maar een periode?"
Praten kan ook, maar ik ga ervan uit dat ze dat al geprobeerd heeft.

Even nog een ding, ga je niet schuldig voelen, het is niet jouw schuld.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 16:39
bierkoning
bierkoning is offline
Citaat:
3 x maakt het alleen maar makkelijker voor jezelf, hoef je je later niet meer af te vragen "was hij echt zo, of was het maar een periode?"
Praten kan ook, maar ik ga ervan uit dat ze dat al geprobeerd heeft.

Even nog een ding, ga je niet schuldig voelen, het is niet jouw schuld.
nou ja feit blijft...... wegwezen!
Oud 20-09-2011, 21:32
LisjeB
LisjeB is offline
Citaat:
Dumpen die handel.
Helemaal mee eens, je laat je zo toch niet behandelen..Beter geen vriend dan zo'n vriend!
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 13:21
asianfever
asianfever is offline
meisje, kheb niet alles geleze, maar als dat niet hetgene is wat je wilt moet je ff afstand van hem nemen en dat ook laten weten, totdat die afgekoeld is!
Met citaat reageren
Oud 29-09-2011, 13:40
zsg
zsg is offline
Citaat:
Nou, dan is het een ander verhaal dan wat ik net zei. Als hij dat zegt, dan zoekt hij maar lekker die andere meisjes op in plaats van jou, toch?
helmaal mee eens..
als hij daar al mee gaat dreigen moet je al achter je oren krabben
of het wel allemaal echt is
Met citaat reageren
Oud 30-09-2011, 09:27
Volk
Volk is offline
Hoe gaat het ondertussen?
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 09:00
vriendje12
vriendje12 is offline
Sorry ik heb niet het hele topic gelezen, maar alleen je eerste post dus als ik dingen hier herhaal, vergeef me..
maar als je je niet gelukkig voelt heb je i.m.o. 2 opties:
1: praat er over.. zeg wat er voor jou niet goed zit, alleen zo kom je verder.. als je niet praat en ieder maar "aannamen" van elkaar doet, kom je nergens
2: sluit het af. Ben je niet gelukkig en kun je er niet over praten, dan gaat het niet werken.. laat jezelf niet eerst maanden ongelukkig zijn om het daarna uit te maken of zelfs zelf gedumpt te worden omdat hij misschien (dit weet ik niet natuurlijk) ook ongelukkig is omdat jullie niet praten. Een relatie hoort leuk te zijn en als je van elkaar houd en elkaar vertrouwd dan praat je ook over je problemen en dat zal hij ook bij jou moeten doen, anders kun je er ook niet voor hem zijn!

dwing overigens geen gesprek af.. als je teveel pusht bereik je helemaal niks
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten