Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-09-2011, 03:15
immortelle
immortelle is offline
beste

ongeveer een half jaar geleden heeft het meisje waar ik verliefd op was me afgewezen. http://forum.scholieren.com/showthre...875&highlight=
daarna zijn we nog vrienden gebleven en dat zijn we nu nog altijd. het probleem, behalve het feit dat ze me toen afgewezen heeft, is dat ik nog altijd even veel voor haar voel als toen. ik denk nog altijd constant aan haar. de laatste week slaap ik zelfs weer slechter.

toen ze me nog een paar weken afgewezen had, heeft een vriendin me gezegd dat ik het best nog probeerde om haar toch nog voor me te laten vallen. ik geloofde niet dat dat ging lukken en probeerde me verder over haar heen te zetten.

een paar weken geleden heeft een vriend me dat weer gezegd en weer geloofde ik niet dat ze nu wel gevoelens voor mij zou kunnen krijgen. toch zit zijn advies sedert toen constant in mijn hoofd en denk ik er effectief aan om te proberen haar voor me te laten vallen.

natuurlijk wil ik nog altijd dat ze toch gevoelens voor me heeft en dat we samen kunnen zijn, maar door levenslange ervaring geloof ik er niet in dat dat kan gebeuren.

die gedachte zit nu echter in toch in mijn hoofd en ik denk ik er dus aan om echt te proberen bij haar gevoelens voor mij op te wekken. het probleem is dat ik echt niet weet hoe ik dat zou moeten doen en of het uberhaupt wel mogelijk is en iets zal uithalen.

moet ik er voor gaan? en zo ja, hoe doe ik dat
of moet ik me, zoals al een half jaar, proberen over haar heen te zetten?

kan er mij alsjeblieft iemand helpen en/of raad geven, want ik weet geen weg meer met mezelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-09-2011, 03:43
Noedelhap
Noedelhap is offline
Even een vraagje he: laat je haar wel eens merken dat je haar nog leuk vindt, door bijv aanrakingen, plagende/dubbelzinnige opmerkingen of gewoon ronduit flirten? Want anders verandert er sowieso niet zoveel.

Over dat telefoongesprek van dat andere topic waarin je haar de liefde verklaart; dat is niet echt een goeie manier. Sowieso iemand uit het niets vertellen dat je verliefd bent is zo recht in her face dat het de mysterie en spanning in één keer killt. Zeker als je nog geen fysiek contact hebt gehad of iets van intimiteit hebt gedeeld.

verder heb ik geen idee hoe je met haar omgaat tijdens de les; heel vriendschappelijk, beleefd, netjes, of juist grappig, bijdehand en aantrekkelijk? Want uiteindelijk draait het wel om seksuele aantrekkingskracht waardoor die vonk moet overspringen, en als je die kant van je niet laat zien, heb ik er een hard hoofd in.
Oud 11-09-2011, 04:54
Verwijderd
Mmh, lastig. Ik heb net het andere topic gelezen, en ik denk om heel eerlijk te zijn dat je met nog een poging niet daverend veel kans maakt als ze je een halfjaar geleden al heeft afgewezen. Ik zou je dus adviseren om haar (te proberen) te vergeten.
Als je dat zelf wilt kun je uiteraard nog een poging wagen om te kijken of haar mening over jou veranderd is (zie ook de reactie van Noedelhap, als je je sinds dat telefoontje gewoon als vrienden gedraagt dan denk ik dat je er vanuit mag gaan dat dat niet zo is) maar hé, wie niet waagt, die niet wint, dus óf ze geeft een positief antwoord, óf ze vertelt je nog een keer dat het geen succes wordt tussen jullie, en zo'n duidelijk statement van haar kan je ook helpen om haar te vergeten / haar als vriend te gaan beschouwen.
Mocht je ervoor kiezen om haar te vergeten, wil ik het volgende vragen: Hoe vaak zie je haar? Geef je haar nog steeds trouw gitaarles, of is dat inmiddels gestopt? En zie je haar vaak bij vrienden of op feestjes? Als je haar wilt vergeten, is het misschien het beste om haar een tijdje zo min mogelijk te zien of te spreken. Als je elkaar dan na een tijdje weer ziet kun je misschien een soort van frisse start maken als vrienden, en/of word je voor een tijdje in ieder geval niet de hele tijd herinnerd aan je liefdesverdriet als je haar ziet. Succes!!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 07:25
veryniceguy
veryniceguy is offline
Citaat:
Als je haar wilt vergeten, is het misschien het beste om haar een tijdje zo min mogelijk te zien of te spreken. Als je elkaar dan na een tijdje weer ziet kun je misschien een soort van frisse start maken als vrienden, en/of word je voor een tijdje in ieder geval niet de hele tijd herinnerd aan je liefdesverdriet als je haar ziet. Succes!!

als je toch nog steeds met haar samen wilt zijn zul je moeten wachten tot het van haar kant komt, ik neem aan dat ze je na een halfjaar echt als vriend ziet en om daar uit te komen is ontzettend lastig. Breng veel tijd met haar door en wees dan gewoon jezelf, flirt af en toe met haar en laat zonder het te zeggen merken dat je haar nog steeds leuk vind en wanneer ze je dan uiteindelijk vraagt of je nog steeds wat van haar wilt.. antwoord dan heel flauw : zou jij wel willen he? En aan de manier hoe zij daar op antwoord weet je waar je staat
veel succes!!!
Met citaat reageren
Oud 11-09-2011, 11:22
immortelle
immortelle is offline
wow; ik had niet zo veel en zo'n goede antwoorden verwacht.

ik zit niet met haar in school, zij zit nog in het middelbaar.
we zitten wel beiden in de chiro, niet dezelfde. jongens en meisjes zijn gescheiden.

dat telefoongesprek vind ik idd ook een heel erg dom idee van mij. ik heb heel veel spijt gehad dat ik het zo gedaan heb.

mss moet ik wel eens wat meer proberen te flirten met haar.
wat me wel is opgevallen. dit weekend, er is ons jaarlijks festival in het dorp, waas ik met haar vriendin aan het praten, waar zij naast stond, een beetje om te proberen haar jarloers te maken, en zij sloeg de hele tijd haar haak er in. natuurlijk heb ik dan ook met haar zelf gepraat. en ik denk dat ze dat, vorige week of zo, ook al eens gedaan heeft.
maar dan weet ik niet of het echt is wat ik denk of het toeval is en ik er gewoon dat in wìl zien, want andere keren, wanneer ik met haar praat doet ze dan redelijk afstandelijk. ofwel zijn dat ook weer mijn gedachten.

ik geef haar nog gitaarles, maar dit ongeveer om de vier vijf weken. nu in september zien we elkaar wel meer met de startdag van de chiro, die we samen met de meisjes doen, en nu dit weekend met dat festival.
ik heb wel al eens geprobeerd haar even niet te zien en iets totaal anders te doen, maar van het moment dat ik haar zie zijn die gevoelens daar weer en blijven ze weer hangen. dat is het erge. als ik dan een klein beetje over haar ben, wanneer ik haar niet gezien heb, val ik, wanneer ik haar zie, direct weer compleet voor haar.

allemaal bedankt voor jullie raad. zoiets had ik echt nodig
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 18:41
immortelle
immortelle is offline
nog iemand wat info of raad? of gewoon steun
het is me echt kapot aan het maken, ik slaap weer slecht en heb weer geen honger.

liefde is klote
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 19:13
Rysair
Rysair is offline
Wat ik heb gedaan in die periode is totaal negeren en geen woord meer zeggen. Verwijdert van alle sociale netwerken om zo min mogelijk contact nog te houden want dat had toch geen zin. Nu is ze van mijn school af en woont ze ergens anders, perfect. Denk er misschien paar keer in het jaar aan als andere mensen erover beginnen, zelf nooit meer. Maar dat was heel duidelijk toen, we wilden geen vrienden meer blijven. Dat hoeft ook niet. Tijd heelt alles.

Jouw situatie is misschien wat anders, maar afleiding en tijd doen veel met je. Denk daar aan. Maar ik snap wel dat je nog wat voor wat voor haar voelt, maar hoe realistisch is de relatie dan? Je moet er maar zo snel mogelijk achterkomen, aan dit gedenk en gejammer heb je natuurlijk niks en verslechtert de situatie alleen maar. En met fysiek contact en veel flirten kom je al ver, laat het haar weten en wacht op haar antwoord. En bovenal, respecteer dat antwoord dan ook. Je bent dan in ieder geval van deze rottijd af.
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 19:29
Verwijderd
On-ge-lo-fe-lijk! Ik maak ongeveer exact hetzelfde mee. Een 2tal maanden geleden ontmoette ik een meisje, en het klikte echt goed. Ze had ook gevoelens voor me, ben ik zeker van omdat ze me nog een kusje heeft gegeven dan enkele weken daarna stuurde ik een bericht met mijn gevoelens voor haar en toen zag ze me plots niet meer zitten. Ik denk nu ook nog steeds aan haar, maar overmorgen ga ik met haar iets drinken na school, er is wel een vriendin mee, want ik had die beloofd om te trakteren en dan kwam ik op het idee om dat meisje waar ik op ben ook mee te vragen. Nu ik toch in ongeveer dezelfde topic zit, nog tips voor mij? Ook i.v.m. dat drinken na school?
Met citaat reageren
Oud 14-09-2011, 21:13
immortelle
immortelle is offline
@rysair: die afleiding is met de vakantie mijn grootste probleem. ik heb te veel tijd. gelukkig begint maandag mijn schooljaar. ik heb wss gewoon even een slechtere periode. mede met de vakantie en ook het feit dat ik haar in september veel gezien heb.

wat bedoel je met laten weten? ik heb dat de eerste keer al gedaan en haar antwoord snijdt mij nu nog altijd.

@mrunknown: wat rysair gezegd heeft, flirten en zo. een bericht is niet de beste methode. ik heb haar gebeld en heb daar nu nog altijd spijt van (lees in eerste topic). mss kun je ze wel jaloers proberen te maken door met die vriendin te praten en zo. zo'n dingen schijnen te werken.

http://www.youtube.com/watch?v=iadUzmV9vCM
hier een filmpje met tips om uit de friends zone te raken
laat zeker nog wat weten hoe het met jou gaat.
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 06:30
Verwijderd
Bedankt, nou ja die vriendin is niet bepaald de mooiste dus ik denk niet dat ze daar in kan trappen
Met citaat reageren
Oud 15-09-2011, 08:12
immortelle
immortelle is offline
hehe, dan moet je gewoon wat flirten. subtiele aanrakingen, eens een complimentje etc... succes
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 16:46
immortelle
immortelle is offline
unknown: dat afspraakje is vandaag zeker? zeg je dan hoe het gegaan is?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 16:55
Verwijderd
Nou ja er was een vriendin mee van mij want ik moest haar nog trakteren, ik liep tegen een glazen deur omdat ik zo gestressd was. En iets daarna zag ik het niet meer zitten en ben ik dan maar gewoon vertrokken. Wat moet ik nu doen, ik ben kapot vanbinnen.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 18:28
immortelle
immortelle is offline
dat is wel kut, en hebben ze dat gezien of was het er voor? wel stom van je om dat weg te lopen vind ik.
ze zal het wss ook wel raar/stom vinden dat je niet meegekomen bent.

ik weet hoe je je voelt hoor, ik voel me nu al bijna een jaar weer zo. het is echt kut.
je kan eens opnieuw afspreken, mss met haar alleen. en natuurlijk het gewoonlijke: een beetje flirten, wnr ze toekomt zeggen, je ziet er goed uit, subtiele aanrakingen en zo.
ik ben nog altijd van het geloof, alle kleine beetjes helpen.

laat het verloop weten he.
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 18:42
Verwijderd
Het verhaal ging zo, ik trakteerde haar en die vriendinnen en ga achter de drankjes dan loop ik stomweg tegen die glazen deur tijdens de afspraak. HAHAHAHA, ken je het... achteraf was het wel grappig natuurlijk, m....aar zij vond het ook saai met die vriendinnen zei ze en toen ik iets zei, gaf niemand me enige aandacht. Dus ik ben wel meegekomen he. Maar het was echt zo saai en vervelend, toen moest zij toch binnen 5 minuten weg en ik zei tegen iedereen dat ik naar huis moest en ja... Ik geloof ook nog net als jij dat er nog een kans is. Het is echt mijn droommeisje. Ze schonk gewoon geen aandacht meer aan mij, we waren met teveel. En wanneer moet ik eens afspreken met haar alleen? Morgen? Binnen een week? Een maand? Een jaar?
Met citaat reageren
Oud 16-09-2011, 22:31
Rysair
Rysair is offline
Zo snel mogelijk. Je liep tegen een fucking deur, zie wat je doet. Je bent gestrest als een kip. Probeer alles op een rij te krijgen en zo snel mogelijk te doen man. Anders, zoals ik al eerder zei, wordt t alleen maar erger en loop je er steeds mee rond.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 08:26
immortelle
immortelle is offline
wat rysair zegt. en je moet denken:
nu heb je niets, dus het kan enkel maar beter worden.

gewoon een paar keer met haar praten en spontaan doen. dan gewoon casual vragen of ze niet eens samen wat wil gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 11:29
Verwijderd
MrUnknown. Kaap niet andermans topic ook nog. Je hebt verdorie al 6 topics over hetzelfde onderwerp gehad. KUN JE ER NU EINDELIJK OVER OPHOUDEN?

immortelle: wat mij betreft werkt vrienden blijven niet als ik gevoelens voor iemand heb. Ik word elke keer weer geconfronteerd met die persoon en hoe leuk ik hem vind en hoe graag ik terug of sowieso überhaupt een relatie met hem zou willen. Het beste is dan ook contact verbreken, hoe kut dat ook lijkt, maar uiteindelijk gaat het beter. Dat kan soms maanden duren, zelfs een jaar. Als het gevoel dan over is, maar waar je ook echt zeker van moet zijn, dan kun je eventueel weer proberen wat contact op te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 17-09-2011, 12:22
immortelle
immortelle is offline
@mutant: ik weet het, ik begin er ook steeds meer over te denken. ik zal ze idd moeten proberen te ontwijken. bedankt voor de steun
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 18:06
immortelle
immortelle is offline
ik heb haar deze namiddag weer gezien. we deden met de jongens en meisjes chiro een namiddag samen en ik heb haar de hele namiddag gezien. ik heb natuurlijk met haar gepraat, want we zijn nog altijd vrienden.

na haar twee weken niet te zien waren mijn gevoelens nochtans een beetje aan het vervagen, maar met haar nu weer te zien zijn die gevoelens weer allemaal opgeflakkerd. dit gebeurt iedere keer als ik haar na een periode weer zie.

ik voel me weer even slecht als vooraf. zal dat iedere keer zijn wanneer ik haar weer eens zie? het is echt klote
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 18:28
Verwijderd
Ik ben bang dat, zolang je het niet genoeg tijd geeft om over te gaan, het lang gaat duren voordat het over is. Ik heb hetzelfde gehad, ik sprak hem nog wel eens op msn en dat ging elke keer weer mis, dan miste ik hem weer en moest ik opnieuw beginnen met 'afkicken'.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2011, 19:20
immortelle
immortelle is offline
ik weet het, maar ik kan er niet aan doen als ik haar op zoiets zie. ik kan moeilijk zeggen dat ik niet wil komen. dat is het klotige, ik zal haar altijd wel eens ergens tegenkomen. pfft
Met citaat reageren
Oud 26-09-2011, 18:13
asianfever
asianfever is offline
gewoon vertellen dat je dr TE LEUK VINDT, en dat je niet verder kan gaan met je leven. Dus kan je haar geen gitaar les meer geven................weet ik veel, verzin iets creatiefs

tering....jezus man
Met citaat reageren
Oud 16-10-2011, 12:20
Verwijderd
hellaas zit in momenteel met ong. hetzelfde probleem

als ik haar een periode niet heb gesproken, word het ''verliefdheidsgevoel'' wel minder maar zogauw ze me weer aanspreekt, begint het weer van vooraf aan. waardoor ik het dus eigenlijk gwn niet kan vergeten. en ik nog altijd iets voor haar voel. ook heeft zij mij al eens afgewezen, maar dat was via vrienden. ik weet dat het zo niet had mogen lopen, ik wilde dat ook niet maar het is toch gebeurt En eigenlijk zou ik wel de gok willen wagen om het haar alsnog face to face te vertellen. door bijv eerst iets samen te gaan drinken... Verder weet ik het ook niet meer ik denk dat ik maar moet afwachten...

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.....

ook handig voor degene die dit topic opende
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten