Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2011, 09:58
Jan005
Jan005 is offline
Kan je in windows 7 een volume geven aan een map?
Bijvoorbeeld: één map die je waarschuwt wanneer het volume van 700 MB is bereikt?
Dit zou handig zijn, dan kun je je bestanden onmiddellijk op een cd schrijven hé

Er zijn er hier toch dit alles (be)studeren van computers, zouden er hier dan ook zitten die er een programmaje kunnen schrijven om dit te bekomen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-12-2011, 10:03
SacredRose
SacredRose is offline
een programma schrijven die als jij het draait controleerd of de map vol is is niet moeilijk. 1 die dat constant doet. zal dan ook niet heelveel lastiger zijn.

en volgens mij kon je niet per map een quota instellen. maar ging het per schijf. weet niet of dit gaat buiten een domein. maar je zou een home directorie kunnen maken die aan jou gebruiker gekoppeld is met dat limiet.
Oud 15-12-2011, 11:08
freyk
freyk is offline
Er bestaan programma's die de de "quota" van "folders" bijhouden (hint). Welke heb jij al gevonden, jan?

Een alternatief is dat je onder windows 7 een virtuele schijf aanmaakt, deze aan je systeem koppelt en eventueel daar nog quota voor bepaalde gebruikers opzet.

Citaat:
...volgens mij kon je niet per map een quota instellen. maar ging het per schijf.
Kijk eens naar File Server Resource Manager (voor 2003 sp2 en hoger)

Laatst gewijzigd op 15-12-2011 om 12:34.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 13:01
Jan005
Jan005 is offline
Citaat:
Er bestaan programma's die de de "quota" van "folders" bijhouden (hint). Welke heb jij al gevonden, jan?

Een alternatief is dat je onder windows 7 een virtuele schijf aanmaakt, deze aan je systeem koppelt en eventueel daar nog quota voor bepaalde gebruikers opzet.

Kijk eens naar File Server Resource Manager (voor 2003 sp2 en hoger)
Bedank ik zal het eens uit proberen hoor. Maar hoe kan ik het volume veranderen van die virtuele schijf, ik heb dom weg maar 700 mb gezet en is nu juist geen 700mb maar 696mb dus zou ik er dan maar 704mb van maken om er 700 tekrijgen Hé

ps ook aan SacredRose bedank
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 13:12
SacredRose
SacredRose is offline
ik weet niet precies hoe het zit met die virtuele schijf.
maar kan je hem niet gewoon weer compleet verwijderen. en overnieuw aanmaken. en ik weet niet of je met 704 mb precies op 700 uit komt. ik weet niet hoe de pc het berekend enzo. gewoon ff wat dingen proberen en het lukt wel.
Oud 15-12-2011, 14:39
Jan005
Jan005 is offline
Ok bedank ik zal het zeker ééns doen!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten