Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-10-2011, 01:03
snahboy
snahboy is offline
Wat vinden jullie dat Mauro alsnog moet vertrekken uit dit land
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-10-2011, 08:23
hookee
hookee is offline
Dat moest hij al een paar jaar toch? Wat maakt al die media aandacht voor verschil?
Kan hij eindelijk weer als relatief hoogopgeleide terug naar z'n eigen moeder.

Ik kan zeggen petje af voor z'n moeder; op kosten van de NL belastingbetaler een gratis opleiding voor haar zoon met eventueel kans op een NL paspoort voor haarzelf (en de rest van de familie daarna wegens gezinshereniging)
Als we nog steeds zo makkelijk asiel (?) zoekers binnenlaten dan kunnen we flink wat huizen bijbouwen.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 10:19
Verwijderd
En laat dat nou eens positief zijn voor de economie; Dan heeft de bouw ook weer wat te doen. @hookee
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 11:27
hookee
hookee is offline
Citaat:
En laat dat nou eens positief zijn voor de economie; Dan heeft de bouw ook weer wat te doen. @hookee
Da's korte termijn denken, wat doen we met de bouwvakkers als de huizen klaar zijn? Nog meer huizen laten bouwen, in de WAO gooien of opleiden tot IT-er?
Da's net zo bekrompen denken als; We moeten (jonge) immigranten hebben om de vergrijzing tegen te gaan. Zeg.. beste minister, deze immigranten worden óók oud.. Oh ja.. dat zou jou een zorg zijn, dan ben jij allang dood, kunnen je kinderen je dikke huis verkopen en emigreren.

Wat we wèl zouden kunnen gebruiken zijn gastarbeiders, maar dan zonder zieligheidsclausules.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 11:33
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
'Gezinshereniging' geldt toch alleen voor de echtgenoot of echtgenote, en de eventuele kinderen?
Oud 30-10-2011, 12:27
Schrödinger
Schrödinger is offline
Ik heb het verhaal niet gevolgd, maar het gaat blijkbaar om een "hoogopgeleid" iemand? Meteen een paspoort geven, genoeg Tokkies die gecompenseerd moeten worden. Sowieso zou Nederland actief hoogopgeleide immigranten naar Nederland moeten lokken.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 15:31
AzN
AzN is offline
Mauro (18) doe MBO niveau 3, als ik dat goed begrepen heb.
Maar goed, ik vind 't vrij moeilijk om hierover te discussiëren: enerzijds vind ik 't achterlijk om iemand (zeker op zo'n leeftijd) na acht jaar 't land uit te zetten, anderzijds begrijp ik dat men niet voor niets beleidsregels op- en vastgesteld heeft..
Oud 30-10-2011, 17:30
Verwijderd
Het probleem is natuurlijk dat deze zaak zich gewoon blijft herhalen en dat ergens de streep getrokken dient te worden.

Maar ach, ik zou het knulletje gewoon laten blijven. Ondanks dat hij niet hoogopgeleid is. Hij kijkt zo zielig.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 18:01
Schrödinger
Schrödinger is offline
Oh, als hij niet hoogopgeleid is mag hij wel optyfen ja.
Met citaat reageren
Oud 30-10-2011, 21:36
Verwijderd
Hij doet MBO ICT en dat is niet goed genoeg om te mogen blijven Er geldt een negatief reisadvies voor Angola maar het is er wel veilig volgens minister Leers!
Met citaat reageren
Oud 31-10-2011, 17:11
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Negertje lekker laten blijven, stuur maar wat aspergestekende oostblokkers weg dan
Oud 31-10-2011, 20:52
HomoSignificans
Angola heeft toch maar een levensverwachting van 47,6 jaar, dus zo lang zal hij niet hoeven lijden.
Oud 31-10-2011, 23:56
snahboy
snahboy is offline
Citaat:
Hij doet MBO ICT en dat is niet goed genoeg om te mogen blijven Er geldt een negatief reisadvies voor Angola maar het is er wel veilig volgens minister Leers!
Ow help doe zelf niveau 2
Mensen waar maken we ons druk om
Zet mij desnoods het land uit

Citaat:
Angola heeft toch maar een levensverwachting van 47,6 jaar, dus zo lang zal hij niet hoeven lijden.
Idd Hij is beter af in NL
Betere toekomst
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 07:12
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Ik wist niet dat landen ook levensverwachtingen hadden tegenwoordig!
Oud 01-11-2011, 08:08
Mobius
Mobius is offline
Als ze nou criminele immigranten eruit gooien in plaats van studerende, dan zitten we al een heel stuk op de goede weg.
Oud 01-11-2011, 15:25
Verwijderd
Van mij mag hij gewoon blijven. Ik snap echt helemaal niets van dit kabinet.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 16:12
Verwijderd
hij mag niet blijven, belachelijk...
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 16:40
lalalalie
lalalalie is offline
Inderdaad belachelijk.
Oud 01-11-2011, 16:48
Verwijderd
De process had belachelijk lang geduurt,voortaan moeten ze hun zaken beter behandelen.En die rechter, mag van mij wel ontslagen worden.Want als die iets beter zijn werk deed, en niet vergat om door te geven dat Mauro al een verblijfsvergunning had,was dit er allemaal niet geweest... Ik hoop dat ze nog iets met visum en zo voor hem kunnen doen.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 17:18
HomoSignificans
Citaat:
Ik wist niet dat landen ook levensverwachtingen hadden tegenwoordig!
Ik bedoelde natuurlijk: de levensverwachting van Angolezen, etc. etc.
Oud 01-11-2011, 17:52
Stff
Stff is offline
Persoonlijk drama voor Mauro. Voor mij zit er iets flink mis in de hele procedure, als minderjarige mag hij niet worden uitgezet volgens internationale verdragen en na tig jaar in Nederland is het eigenlijk niet 'beschaafd' om hem en andere in dezelfde situatie uit te zetten...

Vraag me wel af wie of wat het allemaal de media en politiek hebben ingetrokken, dat heeft allemaal valse hoop gegeven want het schijnt dat binnen het vorige kabinet al duidelijk was dat Mauro niet voldeed om dmv de bijzondere bevoegdheid van de minister in Nederland te blijven.
Oud 01-11-2011, 18:28
Annett
Annett is offline
Echt belachelijk dat Mauro niet mag blijven,
harteloos gewoon!

En al die buitenlanders die geen woord Nederlands spreken mogen hier rustig hun gang gaan. -.-
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 19:03
Verwijderd
Ja, die stomme mongoloïde Britse ambassadeur. Stel je toch eens voor dat die gewoon mag blijven!
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 04:37
Joostje
Joostje is offline
Schandalig. Dat Maduro nu geblesseerd is betekent niet dat ie gelijk zijn nationaliteit kwijt moet raken
Oud 02-11-2011, 17:47
Bert95
Bert95 is offline
Ik vind het goed dat ze hem toch niet hebben toegelaten. Het zou nogal omslachtig zijn als iedereen die uitgeprocedeerd is via de media en de Tweede Kamer nogmaals in hoger beroep gaat. Er zijn belangrijkere dingen nu en het is uberhaupt niet de taak van de kamer om elk individueel geval apart te bekijken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-11-2011, 19:05
HomoSignificans
Vandaar ook het wetsvoorstel om alle 75 in Nederland opgegroeide kinderen (die hier al minimaal 8 jaar zijn) een verblijfsvergunning te geven.
Oud 02-11-2011, 21:31
hookee
hookee is offline
Citaat:
Vandaar ook het wetsvoorstel om alle 75 in Nederland opgegroeide kinderen (die hier al minimaal 8 jaar zijn) een verblijfsvergunning te geven.
En daarvoor in de plaats gaan er 800 onwillende kanslozen die langer dan 8 jaar uit de staatsruif plukken het land uit? Ik stem vóór.
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 21:41
HomoSignificans
-_- Natuurlijk niet. Een staat kan haar inwoners niet bestraffen met verbanning enkel en alleen omdat zij meer geld kosten dan opbrengen.. Trouwens, hoe bepaal je of iemand 'onwillend' is?
Oud 02-11-2011, 21:59
Verwijderd
Citaat:
-_- Natuurlijk niet. Een staat kan haar inwoners niet bestraffen met verbanning enkel en alleen omdat zij meer geld kosten dan opbrengen.. Trouwens, hoe bepaal je of iemand 'onwillend' is?
In de jaren '80 was er hoge werkloosheid en er waren zo'n 2000 negers aan het demonstreren op de Dam terwijl ze leuzen scandeerden als "WIJ WILLEN WERK". Mijn opa, ondernemer in die tijd, had een heel goedlopend bedrijf waar ze heel veel ongeschoolde arbeidskrachten nodig hadden en hij liep naar een van die negers toe en bood hem een baan aan.

Weet je wat de neger tegen hem zei?
Spoiler
Met citaat reageren
Oud 02-11-2011, 22:07
HomoSignificans
Leuk verhaal. 'Negers' -natuurlijk ongeschoold- die nog hypocriet zijn ook! Of met gevoel voor humor, ik weet niet hoe ik het nou precies moet interpreteren.

Maar je maakt niet duidelijk of je nog steeds vindt dat verbanning in dit geval gerechtvaardigd is, en hoe de staat dan wel moet bepalen wanneer of iemand 'onwillend' is.
Oud 02-11-2011, 22:49
Daantjer
Daantjer is offline
Alle zielige negerkindjes erin, alle rugzakjes op terschelling in een gevecht tot de dood. Scheelt veel geld en geeft veel banen.
Oud 02-11-2011, 23:53
HomoSignificans
De JOVD gaat het helemaal maken straks.
Oud 03-11-2011, 15:26
MariaMaria
MariaMaria is offline
Ik vind het onzin dat Mauro uit het land moet en dat dit überhaubt overwogen is. Het is een goed geintegreerd kind en heeft zich geheel aangepast. Daarnaast betaald de overheid niets voor de jongen, omdat hij bij een pleeggezin zit. Dus de mensen die het hebben over "belastinggeld van ons blabla" GET A GRIP.
Ik zou zo op straat 10 mensen aan kunnen wijzen die ze wel terug kunnen sturen naar het vaderland.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 02:58
Verwijderd
Lol, die pleegouders doen het uit filantropie zeker? En ambtenaren van de IND werken ook alleen maar voor hun plezier? De advocaten die hij heeft gekregen om zichzelf te verdedigen doen het vast voor een bos bloemen en een knuffel!
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 09:01
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind het onzin dat Mauro uit het land moet en dat dit überhaubt overwogen is. Het is een goed geintegreerd kind en heeft zich geheel aangepast.
Onzinnig argument. Alsof mensen die niet goed aangepast zijn, minder recht zouden moeten hebben hier te wonen.

Verder absurde situatie. Als iemand hier niet mag wonen, moet hij zo snel mogelijk na zijn komst weggewerkt worden. Een kind dat hier opgegroeid is en acht jaar lang aan een bestaan heeft gewerkt wegsturen is onbeschaafd. Dat heeft verder niets met zieligheid te maken, alleen met redelijkheid.

Wat het nog abjecter maakt is het sadisme waarmee veel Nederlanders deze kwestie behandelen. Sowieso tekenend voor Nederland: iedere progressieve mening wordt afgedaan als sentiment door tuig dat er plezier uit haalt zich op politiek gebied zo 'hard' mogelijk op te stellen.
Oud 06-11-2011, 11:05
Verwijderd
De volgende angolees was al opgestaan;

Citaat:
ROOSENDAAL - Het verhaal van de Angolees Patricio Dos Santos (21) uit Roosendaal verschilt nauwelijks van dat van Mauro Manuel, de jongen waarover de afgelopen week een politieke rel werd uitgevochten. Ook Patricio wil niets liever dan in Nederland blijven, hij kwam tien jaar geleden na de dood van zijn moeder in West-Brabant terecht.

"Dit geval is schrijnender dan dat van Mauro", zegt zijn advocaat Michael Yap. "Mauro heeft nog zijn pleegouders om hem bij te staan. Patricio moet het bijna allemaal in zijn eentje doen." De raadsman spant al jaren de ene na de andere procedure aan om zijn cliënt in Nederland te laten blijven. Maar net als in het geval van Mauro, was de Nederlandse Staat tot nu toe onverbiddelijk. Patricio moet, na dik tien jaar in Nederland te hebben gewoond, terug naar Angola. Yap ziet nu wel mogelijkheden nu Mauro via een studievisium in Nederland zijn studie mag afmaken.

Angola is leuk voor vakantie

"Ik heb helemaal niets met dat land", vertelt de goedlachse knul met aandoenlijk Brabants accent van wie alleen zijn huidskleur verraadt dat hij niet uit Nederland komt. "Ik ben er geboren, maar ken er niemand en het Portugees ben ik verleerd. Angola is voor mij een land waarvan ik weleens foto's op internet zie. Mooi land. Om op vakantie gaan."

Lees het hele interview met Patricio en meer achtergronden over de zaak zaterdag in BN DeStem.

Citaat:
Sowieso tekenend voor Nederland: iedere progressieve mening wordt afgedaan als sentiment door tuig dat er plezier uit haalt zich op politiek gebied zo 'hard' mogelijk op te stellen.
Andersom is dat net zo vrees ik.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 19:22
bloemetje1996
bloemetje1996 is offline
gelukkig is het over met het Mauro nieuws.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 19:29
hookee
hookee is offline
Citaat:
Een kind dat hier opgegroeid is en acht jaar lang aan een bestaan heeft gewerkt wegsturen is onbeschaafd.
Vertel dat aan z'n advocaat die al menig jaar z'n centen opstrijkt...
De enige fout die de overheid heeft gemaakt is de advocaat die kansen blijven geven. Het lijkt er dus op dat de enige manier om dit soort drama's te voorkomen is om te.... ontmoedigen. Één succesje en twintig advocaten hebben weer 8 jaar werk..
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 20:30
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Vertel dat aan z'n advocaat die al menig jaar z'n centen opstrijkt...
En dan?
Citaat:
De enige fout die de overheid heeft gemaakt is de advocaat die kansen blijven geven. Het lijkt er dus op dat de enige manier om dit soort drama's te voorkomen is om te.... ontmoedigen. Één succesje en twintig advocaten hebben weer 8 jaar werk..
Want de procedure versnellen en vereenvoudigen is natuurlijk onmogelijk...
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 21:15
hookee
hookee is offline
Citaat:
Want de procedure versnellen en vereenvoudigen is natuurlijk onmogelijk...
Blijkbaar.. wanneer hadden we ook alweer dat groot pardon en de rest "afgelopen" ? Hoe kan het zijn dat er nog steeds dit soort gevallen voorkomen?
Als we de procedure al hebben versneld; (er staat me bij: 6 maanden?) dan moeten die regels gewoon worden nageleefd: oftewel; hard zijn. Het is net opvoeden...
Nu worden met trucjes als studieverblijfsvergunning, pleegouders of ziekteverblijfsvergunning (ja, je kan iemand met stress natuurlijk niet wegsturen, die moet eerst 6 jaar behandeld worden..) iemand binnengehouden.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2011, 21:25
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Blijkbaar.. wanneer hadden we ook alweer dat groot pardon en de rest "afgelopen" ? Hoe kan het zijn dat er nog steeds dit soort gevallen voorkomen?
Als we de procedure al hebben versneld; (er staat me bij: 6 maanden?) dan moeten die regels gewoon worden nageleefd: oftewel; hard zijn. Het is net opvoeden...
Het gaat niet om "hard" zijn (tenzij je een procedurefetisj hebt), maar om ervoor te zorgen dat de procedure snel, efficiënt en eerlijk is.
Citaat:
Nu worden met trucjes als studieverblijfsvergunning, pleegouders of ziekteverblijfsvergunning (ja, je kan iemand met stress natuurlijk niet wegsturen, die moet eerst 6 jaar behandeld worden..) iemand binnengehouden.
Dat mensen hier studeren lijkt me wenselijk; verder zijn die loopholes m.b.t. pleeggezinnen redelijk makkelijk weg te werken, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 07:06
hookee
hookee is offline
Citaat:
Dat mensen hier studeren lijkt me wenselijk.
Mauro was 10 toen hij hier kwam, da's dus een basisopleiding (na eerst een paar maanden achterstand Nederlands weg te werken). Waarom is dat wenselijk? Vollere klassen?
Voor Angola en vooral zijn moeder is hij nu een aanwinst, dat wel.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 09:49
Uice
Uice is offline
Citaat:
Het lijkt er dus op dat de enige manier om dit soort drama's te voorkomen is om te.... ontmoedigen.
Volgende keer beter.

Citaat:
de goedlachse knul met aandoenlijk Brabants accent van wie alleen zijn huidskleur verraadt dat hij niet uit Nederland komt.
Oud 07-11-2011, 13:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Mauro was 10 toen hij hier kwam, da's dus een basisopleiding (na eerst een paar maanden achterstand Nederlands weg te werken). Waarom is dat wenselijk? Vollere klassen?
Voor Angola en vooral zijn moeder is hij nu een aanwinst, dat wel.
Ik bedoel in het algemeen, niet zo zeer het specifieke geval Mauro.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2011, 21:14
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Van mij mag hij gewoon blijven. Ik snap echt helemaal niets van dit kabinet.
Misschien menen ze daar wel dat een televisiecamera op je toet gericht krijgen geen reden is om direct het hele beleid het raam uit te smijten en uitzonderingen te gaan maken.

Onder Balkenende IV hebben we al genoeg willekeur gehad qua asielzaken.
Oud 07-11-2011, 22:16
Verwijderd
Citaat:
Misschien menen ze daar wel dat een televisiecamera op je toet gericht krijgen geen reden is om direct het hele beleid het raam uit te smijten en uitzonderingen te gaan maken.

Onder Balkenende IV hebben we al genoeg willekeur gehad qua asielzaken.
De enige reden dat Mauro teruggestuurd wordt is omdát het zo breed in de media uitgemeten is. De minister zou zijn discretionaire bevoegdheid gebruikt hebben als de media er niet zo opgedoken zouden zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-11-2011, 08:56
kaketoe
kaketoe is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten