Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-10-2011, 20:39
Jordy!
Jordy! is offline
Hallo,

Al enige tijd twijfel ik tussen drie studies:
1) Informatiekunde aan de Universiteit Utrecht
2) Media en Cultuur (MC) aan de Universiteit van Amsterdam
3) Media, Informatie en Communicatie (MIC) aan de Hogeschool van Amsterdam

Ik zit nu in VWO 6 en wil al lange tijd een studie doen waarmee ik reclame, marketing, ict, webdesign, evenementen enzo op kan gaan. Het liefst ga ik beginnen in een eigen bedrijf (beginnen met webdesign) en dit steeds verder uitbouwen. Nu is er een kans dat dat niet lukt, en dan denk ik dat ik een goede toekomstperspectief heb met Informatiekunde, veel beter dan MC of MIC. Informatiekunde is dan wel minder gericht op media, maar als ik hierna een master doe richting de media denk ik dat dat wel goed komt. Aan de andere kant vind ik MIC veel leuker, maar dat is wel hbo en iedereen doet het, waardoor de toekomst en kwaliteit slechter is. Kan iemand mij op weg helpen? Ervaringen, of andere tips, studies of iets dergelijks? Enorm bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-10-2011, 14:36
x_Liselotte
x_Liselotte is offline
Ik doe zelf Communicatie- en informatiewetenschappen aan de UU. Dat zou je ook nog kunnen overwegen. Ik zou zelf niet naar het HBO gaan met je VWO. Mijn zus heeft dat gedaan (volgens MIC.. het heette toen het MIM (media en informatie mangagement) en dat was echt een ramp. 900 eerstejaars... in het 2e jaar had ze na een paar weken nog geen les gehad omdat die man mailde dat hij geen zin had om te komen... Groepswerk met 9 andere personen etc.. Ik denk dat je met een Universitaire studie er ook veel dingen naast kunt doen om te leren.
Met citaat reageren
Oud 01-11-2011, 20:55
pubertje7
pubertje7 is offline
hoi! ik doe nu mic en is wel heel erg gericht op de media inderdaad, maar als je wat met design wilt doen is het niet echt de geschikte opleiding, aangezien hier weinig aandacht aan besteed wordt.. het is inderdaad zo dat er 960 studenten aangenomen worden. in het gebouw merk ik daar weinig van aangezien de lestijden goed verdeeld zijn, maar is dus een erg onpersoonlijke opleiding. Over universitaire opleidingen heb ik helaas geen verstand wel kun je met mic zeker veel met marketing en reclame doen en veel studenten beginnen een eigen reclamebureau
Met citaat reageren
Oud 11-11-2011, 15:31
Smackrobiotic
Smackrobiotic is offline
Bij het MIC ligt het er echt aan welk afstudeerprofiel je wil gaan doen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten