Er zijn dus twee richtingen die mijn aandacht trekken. De eerste is de biologie. Om te speciferen dus de combinatie van biologie en techniek. De tweede zijn films. Hoewel, sinds ik meer op ben gaan letten, vind ik zelfs reclamefilmpjes leuk om te kijken, (vooral die van coca cola) .
Ik zat dus al te kijken naar de Nederlandse film en televisie academie als regiseur, maar dat leek pretty hardcore, en erg weinig kans dat ik erin zou komen. Nou zat ik wat te googlen, en kwam ik op de media opleiding van HKU. Klooien op mijn computer met de vakantiefilmpjes vind ik altijd geweldig. En toen ik er eens serieus ging over nadenken, paste het ook veel beter bij mij dan regisseur. Ik ben vrij goed met bewerken van foto's, en ben mezelf net aan het leren animeren. Zoals eerder gezegd probeer ik fatsoenlijke vakantiefilmpjes te maken.op de computer. (Niet degene waar het publiek bij in slaap valt) Het bewerken was eigenlijk veel leuker dan het filmen.
Maar ik wil eigenlijk echt niet laten schieten op de wetenschapsopleiding. Ik vind het geweldig interessant, en als onderzoek mij niet ligt, kan ik altijd nog wat extra opleiding volgen en les gaan geven. Iets dat mij altijd al aantrok en dat ik leuk vind. (Hoe vaak hebben we hier thuis al niet 'schooltje' gespeelt toen ik klein was) Het is dus een echte veilige keuze zeg maar. Niet veel aan te verprutsen.
Nou dacht ik opeens, kan ik die twee samen doen. (Vooropgesteld dat ik überhaupt binnenkom bij media, hoewel het makkelijker is dan muziek of beeldende kunsten denk ik)
Van mijn punten is weinig te zeggen. Dit omdat ik dus LUI ben. Nou ben ik dit aan het fixen, en hoop dat mijn eindcijfers (5vwo) mij helpen met kiezen of ik twee studies kan. (Ik sta wel gemiddeld en afgerond een 8 voor algemene wetenschappen en Biologie, zelfs met het weinige werk, dus dat is bemoedigend. )
Nou bedacht ik om eerst te informeren of het überhaupt mogelijk is. Ik zat te denken aan biomedische wetenschappen, maar ben helemaal bereid naar iets anders over te switchen als dat betekent dat ik allebei kan. Heeft iemand interesse met de studielast van media op HKU? en hoe veel contacturen etc...
Alvast bedankt voor het antwoord.
|