Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-11-2011, 15:01
Aybike
Aybike is offline
Ik heb binnenkort op school kerst gala en dan wil ik zeg maar een grote knot . Ik heb een beetje rondgekeken op het internet maar wou het ook nog aan jullie vragen ! Ik wil zeg maar zo'n knot als op de foto's . Kunnen jullie mij helpen ..?

Alvast Bedankt !
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Knot-Mandy-teaser.png (97.7 KB, 75x gelezen)
Bestandstype: png Lauren-Montag-knot.png (550.4 KB, 8x gelezen)
Bestandstype: jpg haardot.jpg (53.5 KB, 7x gelezen)
Oud 20-11-2011, 18:13
Verwijderd
Een knot zoals de foto linksboven is het makkelijkst. Ga voorover hangen met je hoofd, borstel al je haar naar de bovenkant van je hoofd en maak een staart. Daarna mag je weer rechtop zitten. Als je dun of redelijk kort haar hebt, doe dan een haarstukje in de vorm van een klein knotje op de staart, die zijn te koop bij grote drogisterijen. Verdeel je staart in twee even dikke plukken. Draai een die pluk rond en rond tot hij ineen begint te kronkelen, en wind hem rond de basis van je staart of rond het haarstukje. Zet hem met een aantal schuifspeldjes vast, vooral het laatste stukje. Draai dan de tweede pluk ook rond en rond, draai hem rond de eerste pluk en zet hem ook vast met schuifspeldjes. Eventueel kun je er daarna nog één of twee schroefspelden (ook te koop bij grotere drogisterijen) in draaien. Zet al je vingers daarna op je haar net na je haargrens en trek zachtjes, zodat je geen strakgetrokken gabberbitch gezicht krijgt. Daarna (glans-)haarlak over je haar verdelen en het zou de hele avond moeten blijven zitten!
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 19:21
Hakuna
Hakuna is offline
Oei, dit gaat interessant worden. Uitgerekend dit wil ik op termijn ook met mijn haar gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2011, 19:34
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat ik wel eens doe is een staart maken, die vastpakken en een beetje tegen het elastiekje aanduwen en dan rommelig met een ander elastiekje vastmaken. De ene keer lukt het beter dan de andere keer, paar losse plukken vind ik vaak ook nog wel leuk. Dan wordt het wel rommeliger dan op de plaatjes hierboven. Andere optie is een staart maken, die verdelen in een aantal kleine plukjes (acht of tien ofzo) en die met kleine klemmetjes rondom je staart vastzetten in een boogje. Als je haar heel lang is kan je het eerst een keer rondom je staart draaien voordat je het vastzet. Dat wordt wat chic-er dan het eerste.
Oud 20-11-2011, 19:51
Hakuna
Hakuna is offline
Bedankt voor de uitleg, dacht ergens op you tube filmpjes gezien te hebben hoe iemad dit doet met haar haren. Mijn streven is een grote dikke knot, met achter los hangend haar zodat het er wat speels en nonchalant uitziet. Maar mijn haar heeft (nog) niet de gewenste lengte, maar ik heb het nu wel met twee spelden opgestoken zodat ik dit kapsel al in de eerste fase kan maken. Over hooguit 1 tot 1,5 jaar hoop ik de gewenste lengte bereikt te hebben voor een dikke knot.

Intussen groeit mijn haar dankzij de Finasteride in Minoxidil gestaag door en verlies ik per dag (met twee keer uitborstelen) nog maar hooguit 15 tot 20 haren (mogen er normaal zo tussen de 60 en 80 haren per dag zijn) Maargoed dat even terzijde.
Met citaat reageren
Oud 21-11-2011, 21:45
Diamera
Diamera is offline
Wat bij mij het beste werkt is je haar verdelen in twee -gelijke- delen, zet je vingers ongeveer op hoogte van je slapen en scheid dan door je vingers schuin omhoog naar achter te bewegen het bovenste deel van het onderste. Het bovenste deel doe je even uit de weg met een clip.

Met het onderste deel maar je vervolgens op hoogte van waar je de knot wil, een staart en draai je hem op de manier van Sarah, eventueel met een haardonut, om zijn midden in een knot, die je stevig vastmaakt met een elastiek of een opgerolde kapotte panty, is weer extra volume

Het bovenste deel haal je nu los, en verdeel je in iets van vier á vijf stukken. Daarvan toupeer je ze allemaal behalve een (omhoog houden, haarspray aan de onderkant, en een beetje terugkammen van punt naar wortel, dan om een beetje netter te maken de goede kant op kammen). Nu rol je ze netjes en lichtjes om de knot die je had gemaakt, waarbij je het elastiek en evt. de donut bedekt, de niet-getoupeerde als laatste. Je kunt ze vastpinnen met speldjes die je onder je haar steekt en zo onzichtbaar maakt.

Evt wat haarlak er overheen en lichtjes netter kammen, en ook wat om de kleine haartjes glad te krijgen, en voilà hier is je mooie volle knot.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten