Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-10-2011, 23:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
W00t, Buffy komt terug op Comedy Central! Ondanks dat ik alle afleveringen kan dromen en nog maar 3 seizoenen op dvd hoef te hebben, ben ik hier best blij mee vooral omdat dit voor mij echte vampiers zijn, in tegenstelling tot de Twilight sparkling Edward types.

Wat vinden jullie hiervan? En gaat iemand anders het ook weer kijken of is het echt passé?
Oud 03-10-2011, 02:02
Martiño
Martiño is offline
Wanneer begint het weer? Buffy is imho een prima serie, zeker de eerste seizoenen, dus misschien pik ik wel af en toe een aflevering mee.
Oud 03-10-2011, 10:37
Verwijderd
Ik kijk geen TV en als ik dat wel zou doen zou ik het niet gaan volgen. Wel zou ik nostalgisch blijven hangen als ik er toevallig langs zap. Wellicht heel even overwegen om een seizoen te downloaden, maar uiteindelijk schouderophalend verder zappen want ik heb het toch al gezien en ik ben geen 12 meer.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 11:48
niña
niña is offline
Amai <3
Oud 03-10-2011, 15:29
Chevy
Chevy is offline
Ik baal zooo, ik werk (indirect) voor CC en had gehoopt dat ik het mocht ondertitelen - helaas. Maar supervet dat het weer komt, jeugdsentiment Al denk ik niet dat ik het ga kijken aangezien ik alles op dvd heb. (Alhoewel, als ik erlangs zap blijf ik vast wel hangen. )
Oud 03-10-2011, 16:15
WolterB
WolterB is offline
Ik heb ook alles thuis, maar wilde het sowieso ooit nog weer gaan kijken
Oud 03-10-2011, 18:29
AzN
AzN is offline
Wat gaaf! Ik laat 't zeker opstaan als ik er toevallig langs zap, maar ik ga er niet speciaal voor zitten .
Oud 03-10-2011, 21:02
Martiño
Martiño is offline
Ik zag het, het komt wel op een raar tijdstip (16.50). Nog steeds leuk en gevat.
Oud 03-10-2011, 21:48
Verwijderd
Werd het, toen het nog nieuw en hip in NL was, niet ook op ongeveer dezelfde tijd uitgezonden? Er staat me zoiets bij.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 22:29
Verwijderd
Ah ik heb ze allemaal al op dvd, maar toch leuk dat ze het weer uitzenden. Blijft een van mijn favorieten, afleveringen vervelen niet snel.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2011, 22:39
Geel
Geel is offline
Ik word wel nieuwsgierig ernaar door dit topic. Ik zal het eens op m'n lijstje zetten.
Oud 04-10-2011, 11:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik ben verrast door de positieve reacties! Ik dacht dat heel veel mensen het stom vonden (en dan vooral SMG). Ik heb ook de dvd's (op seizoen 4,5 en 6 na, want die kan ik nergens vinden, maar die heb ik tijdelijk op mijn pc) en als er niemand thuis is, zal ik er zeker voor gaan zitten. De parentals hier vinden het niet leuk, helaas.

En Geel, doen helemaal gezien de troep die je nu al kijkt (grapje schat ).
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 11:41
Verwijderd
Stom? Dit is het echte werk. In tegenstelling tot die rommel als true blood en vampire diaries.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 13:02
Verwijderd
Nou ja, de buffy-vampiers laten ook nog wel wat te wensen over... serieus die drinken twee seconden en dan is iemand helemaal leeggezogen en dood (behalve als het Angel is die van Buffy drinkt, dan duurt het een half uur en leeft ze nog) en die zijn wel heel gammel, als een gewoon mens zonder enige extra kracht met één hand in één steek een houten staak door hun borstbeen kan rammen
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 14:09
Chevy
Chevy is offline
Haha Dat is waar, maar toch is het eindeloos veel beter dan Twilight en zo.

Ik kan me nog herinneren dat we een vrij actief Buffy-topic hadden, met Spekkie enzo. The good old days
Oud 04-10-2011, 14:42
Verwijderd
Ja en geplande Buffy-meets die er nooit van kwamen
Ja het is beter dan Twilight, maar ik vind de vampiers uit True Blood dan weer enger/realistischer(?) dan die uit Buffy.
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 21:16
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mmm Angel

Ik heb True Blood nooit gezien, omdat ik dat associeer met Twilight en Twilight is gay.

Maar ik dacht echt dat het algemene idee over Buffy 'stom' was en dat ik de enige was die het nog steeds awesome vind.
Vooral de musicalaflevering
Met citaat reageren
Oud 04-10-2011, 22:01
Qimm
Qimm is offline
true blood >> twilight

niet te vergelijken

en buffy is cool, heb de volledige dvd box (ook van angel )
Oud 04-10-2011, 23:35
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb Angel wel half gevolgd, maar toen ineens had hij een kind met Darla (eww) en kon hij ineens wel seksen en ik vond dat Connor joch sowieso lame.

Buffy is eigenlijk altijd goed geweest, seizoen 4 en 7 waren wat minder imo (maar seizoen 4 werd goed gemaakt met Hush <3 en seizoen 7 met Eliza Dushku).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 00:11
Dinalfos
Dinalfos is offline
Angel kon natuurlijk altijd seksen, alleen hij mocht geen "true happiness" vinden. Vandaar dus dat hij figuren als Darla vol kon blaffen zonder in Angelus te veranderen.
Oud 05-10-2011, 00:15
Verwijderd
Seizoen 4 vond ik heel kut maar achteraf gezien was dat vooral omdat ik Angel zo miste Als ik ze nu terugkijk, vind ik het juist een erg goed seizoen, met echt supergoeie afleveringen er in.

Maar goed, dan merk ik dus ook dat mijn puberale crush op Angel echt nérgens op gestoeld was, net zoals hun wanhopige liefde Haha nu pas merk je van, oh oh drama drama mooie man drama drama, maar je ziet nergens dat ze gewoon lol hebben als stelletje, dat ze genieten van elkaar, dat ze zo goed kunnen praten, etcetera

En True Blood en Twilight zijn idd niet te vergelijken, al is het maar omdat de schrijver van Twilight een brave mormoon is die seks voor het huwelijk niet vindt kunnen en True Blood gemaakt wordt door de makers van Rome, met heerlijk moralistisch-gezien-twijfelachtige-vampiers en veel hete seks
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 02:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik vond seizoen 4 ook vooral stom omdat Angel weg was en Riley er wel was. Bah! Angel >>> Riley. En ik vond The Initiative ook stom. Alleen hoe ze Adam pakten was natuurlijk megastoer

Hush is een hele goede aflevering, ik heb de muziek op mijn mp3 sowieso heb ik heel veel Buffy/Christophe Beck muziek. Heb je wel eens goed naar Magic Snow Music geluisterd? Boh <3
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 10:25
Chevy
Chevy is offline
Hush ja! En OMWF, en oh wat een heldenafleveringen waren er. Ik heb altijd een zwak gehad voor Spike Meer dan voor Angel. En Riley, brrr. Moet dit toch maar weer eens gaan kijken
Oud 05-10-2011, 11:24
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Good boy vs bad boy ik ben toch altijd pro-Angel geweest (ik had zelfs nog hoop in seizoen 7 ).
Met citaat reageren
Oud 05-10-2011, 19:42
WolterB
WolterB is offline
Citaat:
Ja en geplande Buffy-meets die er nooit van kwamen
Ja het is beter dan Twilight, maar ik vind de vampiers uit True Blood dan weer enger/realistischer(?) dan die uit Buffy.
Ik was ooit aanwezig bij een Buffy-meet bij jou thuis anders
Advertentie
Oud 06-10-2011, 11:18
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou ja, de buffy-vampiers laten ook nog wel wat te wensen over... serieus die drinken twee seconden en dan is iemand helemaal leeggezogen en dood (behalve als het Angel is die van Buffy drinkt, dan duurt het een half uur en leeft ze nog) en die zijn wel heel gammel, als een gewoon mens zonder enige extra kracht met één hand in één steek een houten staak door hun borstbeen kan rammen
Je weet dat Buffy als slayer zogenaamd sterker is dan het gemiddelde tienermeisje?

Ik zou juist naast het borstbeen mikken, minder bot dat er tussen zit. En vampieren hebben vast veel last van osteoporose met dat eenzijdige dieet van bloed.
Oud 06-10-2011, 11:27
Qimm
Qimm is offline
alsof buffy de enige is die met staken loopt te zwaaien
Oud 06-10-2011, 12:41
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Gister was die aflevering van Amy en haar moeder, de cheerleader. Vroeger schrok ik altijd van die kat die uit die kist sprong. Nu dacht ik alleen "Ohja, die kat komt zo"
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 01:50
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, mijn Angel-crush is weer helemaal terug. Hij was 5 minuten in beeld, maar dat lachje en die spieren en rawr
Met citaat reageren
Oud 07-10-2011, 17:36
Verwijderd
Citaat:
Je weet dat Buffy als slayer zogenaamd sterker is dan het gemiddelde tienermeisje?

Ik zou juist naast het borstbeen mikken, minder bot dat er tussen zit. En vampieren hebben vast veel last van osteoporose met dat eenzijdige dieet van bloed.
Nou moet je je schamen; iedereen van de Scooby Gang heeft wel eens vampiers gedood met een staak uit de losse pols, zelfs Cordelia! Dat vind ik nou net zo dom. Buffy is idd sterker dan de gemiddelde vampier, maar de rest niet bepaald. Het slaat dus nergens op dat ze hetzelfde doen als zij.

Ik had altijd een Angel-crush, een gigantische hihi. Maar toen ik het jaren later weer keek, merkte ik dat dat echt alleen maar is omdat hij zo knap is Qua personage is hij gewoon niet heel erg boeiend. Nee, dan Spike! Rawrr <3
En Riley vind ik eigenlijk ook wel heet, al is niemand dat met me eens. Die heeft ook een lekker lijf zeg.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 10:45
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 08-10-2011, 12:36
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ja! Duidelijk ik heb haar tattoo.

Nog 2 seizoenen geduld
Oud 10-10-2011, 08:07
Joostje
Joostje is offline
5by5!
Oud 10-10-2011, 15:13
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nou moet je je schamen; iedereen van de Scooby Gang heeft wel eens vampiers gedood met een staak uit de losse pols, zelfs Cordelia! Dat vind ik nou net zo dom. Buffy is idd sterker dan de gemiddelde vampier, maar de rest niet bepaald. Het slaat dus nergens op dat ze hetzelfde doen als zij.
Ze zijn gewoon goed getraind! Als je goed mikt lukt het best.
Oud 10-10-2011, 19:45
Qimm
Qimm is offline
cordelia... goed getraind. Zeker weten dat we dezelfde serie hebben gekeken?
Oud 10-10-2011, 22:45
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Cordelia heeft 1x een vampier gestaakt, en dat was de laatste aflevering van seizoen 3, tevens de laatste aflevering dat ze te zien was in Buffy (daarna ging ze naar LA). En dat was omdat Charisma Joss had gevraagd of ze ook eens een vampier dood mocht maken
Oud 11-10-2011, 09:56
Verwijderd
Jaja, dat weet ik. Maar dat neemt niet weg dat het volstrekt onlogisch is
Met citaat reageren
Oud 11-10-2011, 10:26
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Klaag maar bij Whedon
Oud 11-10-2011, 12:04
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Jaja, dat weet ik. Maar dat neemt niet weg dat het volstrekt onlogisch is
vampiers daarintegen zijn heel erg logisch
Oud 16-10-2011, 07:55
Severus
Severus is offline
Gilesy. <3
Oud 27-10-2011, 13:29
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Zijn ze eigenlijk gelijk doorgegaan met seizoen 2? Ik zit nu de dvd te kijken, want ik kan niet kijken ivm werk enzo, maar zo blijf ik lekker up to date.
Oud 27-10-2011, 22:11
Martiño
Martiño is offline
Ja, ze zitten nu bij de 8e aflevering ofzo van seizoen 2
Oud 27-10-2011, 23:03
Verwijderd
Citaat:

Zeker met dat vitamine D tekort!
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 00:02
Martiño
Martiño is offline
Daarom vallen ze ook in stof uiteen als ze gestaakt worden
Oud 28-10-2011, 02:32
Verwijderd

Ik vind het verder geen fantastische serie, maar ik keek het vroeger weleens en het is wel leuk om weer eens wat afleveringen te zien. Angel vond ik overigens altijd maar saai. Buffy zelf ook, eigenlijk. Alleen Willow, Spike en Rupert vond ik wel tof.

Eerlijk gezegd snap ik niet eens wat ik überhaupt aan die serie vind, want het is best dertien-in-een-dozijn tv-horror met wat drama-elementen, en daar vind ik meestal geen hol aan. Het is niet bijzonder spannend, niet bijzonder grappig en niet bijzonder mooi, maar toch vind ik het gewoon best vermakelijk Waarom.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2011, 08:25
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Saai? ik vond Buffy in de eerste seizoenen juist het leukst. Daarna werd ze serieus enzo. Toen ging Angel ook weg, dus misschien daarom

Oh, en omdat Joss Whedon dat kan
Oud 28-10-2011, 22:45
Martiño
Martiño is offline
Het is juist leuk vanwege de nonchalante stijl, het combineren van horrorelementen en tienerdrama op een komische wijze, een serie die zichzelf in eerste instantie niet al te serieus neemt, maar later toch een klein beetje dramatische diepgang krijgt en vooral een goede continuïteit.
Oud 29-10-2011, 00:01
Verwijderd
Ja, misschien is dat het wel, dat ze het niet al te serieus nemen allemaal waardoor je dat als kijker ook niet hoeft.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2011, 16:14
Martiño
Martiño is offline
Ik vind de dialogen gewoon heel grappig, ze benoemen vooral in de eerste seizoenen de oppervlakkigheid van het tienerleven en maken tussen neus en lippen ook grappen over horrorclichés en plotmechanismes die in de serie voorkomen.
Oud 29-10-2011, 21:08
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
De dialogen vind ik ook leuk ja echt Buffy-eigen. De opvolgende comic (seizoen 8) is ook zo geschreven dat je de acteurs het kan horen zeggen
Dingen als "It's the übersuck." vind ik zo goed gevonden
Reageren

Regels voor berichten