Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-11-2011, 20:31
nohaaa
nohaaa is offline
Heeey mensen,

Ik deed twee jaar geleden vwo en ben toen naar de havo gezakt, slechts omdat ik helemaal niks deed voorschool maar het wel degelijk in me had. Ik zit momenteel in mijn examenjaar havo, maar wil dolgraag een universitaire opleiding doen. Ik kwam er een tijdje geleden dus achter dat je dan in plaats van twee jaren vwo op de middelbare school ook vavo in een jaar kan doen. Ik vroeg me dan af hoe dt precies in elkaar zit. Wat zijn de toelatingseisen, en moet ik alle vakken opnieuw doen?
Bij vooorbaaat dankx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-11-2011, 12:08
Jon
Jon is offline
Verplaatst naar Schoolzaken.
Oud 24-11-2011, 21:49
Annefleur28
Annefleur28 is offline
heyhoi!

Ik ben vorig jaar in 4VWO afgehaakt, wel om een andere rede dan jij maar dat maakt niet uit. Ik doe nu 4+5 havo in één jaar in Amersfoort, en dat bevalt me goed!
En verder heb ik hetzelfde als jij, ik wil ook een universitaire studie gaan doen en wil dit niet d.m.v. een hbo prop. Ik wil gewoon m'n VWO diploma!
En dat ga ik dus hier ook weer doen, volgend jaar. Ik weet niet waar je woont, maar ik weet wel dat ze niet overal VWO in 1 jaar aanbieden, en dat is natuurlijk wel wat je wilt! Het kan in ieder geval op ROC Midden-Nederland (waar ik zit) en die heeft een locatie in Zeist, Utrecht en Amersfoort (Amersfoort bevalt dus heel erg! Leuke docenten, leuke mensen, leuke school.) De toelatingseisen zijn dat je voor je havo diploma gemiddeld een 7 moet staan (dus gemiddeld over alles: 6 + 7 + 8 / 3 = 7, je snapt het wel ) En bovendien moet je een positief advies hebben van je oude middelbare school, je laat je namelijk uitbesteden. Maar hoe dat allemaal precies werkt en of je middelbare school dat wil doen moet je aan je decaan vragen Succes!
Met citaat reageren
Oud 24-11-2011, 21:52
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Oh en om nog te reageren op je vakken:
ja je doet gewoon alle vakken die je in 4+5+6 VWO zou doen, maar dan heb je ook een officieel en volledig VWO diploma Trouwens, ik neem aan dat je op d ehavo je maatschappijleer hebt afgesloten, en dat mag je menemen naar VWO aangezien de stof hetzelfde is! Dat valt dus af. Verder zal je denk ik nog ANW moeten doen? (tenzij je 4 vwo hebt gedaan) En blijheid: CKV en gym (en evt. godsdienst o.i.d.) heb je niet op het vavo
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten