Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik weet niet wat precies de reden is dat je geen vwo hebt gedaan, maar je moet er wel rekening mee houden dat het niveau van technische natuurkunde flink hoger is dan dat van vwo met N&T-profiel. Misschien is het het handigst om eerst te kijken of je een hbo natuurkunde kan afronden, en dan kun je daarna nog kijken of je over wil stappen via een schakelprogramma naar een wo-master.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar nu begin ik toch wel te twijfelen welke route ik zou gaan pakken. |
![]() |
|
Je kunt ook HBO Technische Natuurkunde gaan doen, en in de 2de helft van je eerste jaar kijken of je de vwo-toelatingstesten wiskunde-b en natuurkunde (makkelijk) kunt halen. De inhoud en moeilijkheidsgraad hiervan komt ongeveer overeen met de gewone vwo-eindexamens wiskunde-b en natuurkunde, dus je kunt er ook nu al een beeld van krijgen.
Haal je de testen niet (goed), dan blijf je op het HBO. Gaan de testen wel goed, dan kun je alsnog WO Technische Natuurkunde gaan doen na je HBO-propedeuse. En als je tijdens je eerste jaar het HBO wel moeilijk blijkt te vinden, dan is het waarschijnlijk ook beter op het HBO te blijven. |
![]() |
|
Als je het HBO afmaakt en daarna eventueel met een schakelprogramma op de uni probeert te komen heb je altijd al een diploma op zak mocht de master te moeilijk zijn. Dat heb je niet als je na de propedeuse overstapt, misschien ook nog een overweging?
|
![]() |
Alles op een rijtje:
Vavo: Voordelen: 1. Goedkoopste richting 2. Volgens TUe doen mensen het via de Vavo/vwo beter op de Uni dan als je de route HBO P neemt. Nadelen: 1. Ik moet een extra vak gaan kiezen, die ik nog nooit of 4 jaar terug heb gevolgd. 2. Hogere druk op me door Nederlands en Engels. 3. Nog steeds niet alleen kunnen richten op het vak natuurkunde. HBO Propedeuse Voordelen: 1. Ik kom erachter op HBO een te laag of een te hoog niveau voor me is. (Ik kan zien hoe goed ik de wiskunde en natuurkunde toetsen maak en dan nog steeds een beslissing nemen of ik naar de uni ga of toch HBO afmaak. 2. Ik kom erachter of ik het studeren van Natuurkunde wel echt zo leuk vind. Nadelen: 1. Volgens de Uni, iemand die deze route heeft genomen en een natuurkunde leraar van de opleiding HBO TN is het verstandiger om HBO eerst af te maken. 2. Veel mensen die het niet halen via deze route HBO afmaken en dan Masters Voordelen: 1. Je hebt al een diploma op zak. 2. Je komt met een HBO diploma en Masters iets sneller aan een baan, omdat je meer praktijk ervaring hebt. Nadelen: 1. Duurt totaal 1 jaar langer. 2. Het wiskunde niveau is heel groot. Dus dat wordt eventueel avond lessen wiskunde nemen. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Wegwijzen & Voorstellen |
Van de Havo naar de WO (TU)? evelientje23 | 0 | 15-06-2015 15:19 | |
Studeren |
Pilotenopleiding Love,SweetLove | 26 | 08-11-2005 16:02 |