Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben het eigenlijk helemaal eens met Pluis. Met sommige leraren kan je nog over het leven van hun praten, maar een psycholoog gaat niet uitgebreid zitten vertellen wat hij in het weekend gedaan hebt, dus je bouwt er ook geen vriendschappelijke band mee op. Hoi zeggen kan natuurlijk, maar ik zeg ook wel eens gedag bij vreemde mensen.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Een docent weet per definitie iets wat hij overbrengt op de leerling en staat erboven. Slechte docenten falen daar dan ook in.
Een therapeut helpt de patiënt zijn gedachten te ordenen, om tot een oplossing te komen, en er zijn therapievormen waarbij juist ervaringen van de therapeut een grote rol spelen. Je staat dan op gelijker niveau dan docent/leerling. Dat gecombineerd ben ik geneigd te zeggen dat je eerder persoonlijk contact moet hebben met je therapeut dan met je docent. Maar... Ik heb onlangs wel oud-docenten gecontacteerd, vooral omdat ik het wel grappig vond te zien of mensen uit mijn verleden nog steeds diezelfde wereld draaiende hielden, even flashback. Als het nu nog docenten zouden zijn, had ik het waarschijnlijk niet gedaan. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Psychologen Kauw | 184 | 25-06-2007 12:25 | |
Psychologie |
Wat is het verschil tussen een pscyholoog en een psychiater? Pruts0r | 21 | 26-04-2006 10:41 | |
Psychologie |
Zijn psychologen onzin? Kauw | 57 | 05-02-2006 14:20 | |
Psychologie |
verschil? Pool | 2 | 23-10-2005 12:44 | |
Psychologie |
wat voor hulp tictactoe | 52 | 06-06-2005 19:27 | |
Psychologie |
het trug komen van een depressie Gwenniej | 13 | 02-08-2002 20:04 |