Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Gwennygirl, inderdaad vraag ik me ook af of die depressie inderdaad wel echt weggeweest is. Ik ben zelf 3 jaar depressief geweest, waarna het een tijdje in mijn ogen goed ging en daarna weer ingestort. Het was voor mij meer dat ik de depressie negeerde of in ieder geval niet wou erkennen dat ik nog steeds depressief was. Iets wat ik nu eigenlijk nog niet wil, maar helaas wel moet.
Ook vraag ik me af of er niets iets kleins gebeurd is, waardoor het weer minder gaat. Het hoeft volgens mij niet perse iets groots te zijn als je (nog) niet al te stevig in je schoenen staat. Verder zou ik me er niet teveel zorgen over maken. Als je inderdaad (bijna) over je depressie heen was en je nu weer op een mogelijke depressie gaat focussen is volgens mij de kans vrij groot dat ie inderdaad terug komt. Kijk het een tijdje aan en als het aanhoudt zou ik inderdaad er met iemand over gaan praten. Heel veel sterkte Cerr
|
oke oke hier dus de rest van het verhaal...ik had net namelijk niet veel tijd.
Ik heb sinds een poos een psycholoog (+ het werd lente) voor mij 2 redenen waardoor t beter ging met mij ( in de winter ben ik altijd veel meer down) Maar oke de laatste paar maanden zijn er nog genoeg problemen geweest, maar gek genoeg voelde ik me er gewoon goed onder (zelfs me pa moest een paar keer huilen wat ik hem nog nooit heb zien doen) maar ik heb in die periode nooit een kick gegeven. Nu heb ik sinds een week knallende ruzie met een (zucht) jongen. En sindsdien zit ik weer diep in de put ik voel me weer net zo klote als die paar maanden geleden. Maar goed praten doe ik dus genoeg, zowel met me vrienden als met me psycholoog ( niet dat ik wat aan dat mens heb ![]() T zal dan wel dat ik het heb weggestopt ofzow ![]() ![]() Tot zover bedankt voor de reacties, maar ik zou dr graag nog meer willen hebben ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk dat je nu in de periode komt dat je i.p.v. aan 1 stuk door depressief periodes depressief zult zijn en periodes niet zo depressief... zo begint de klim druit... bij mij iig.. Je valt terug.. want er is weer ruimte om met nieuwe dingen om te gaan etc, omdat in die ouwe depressie je andere dingen hebt verwerkt en alles.. Het is dus zeg maar dat je je goed voelde.. en dan gaat dat weer een beetje stilstaan.. en doe je weer ene stap terug.. maar elke stap terug is 2 stappen vooruit.. Je hebt dus een terugval, waar je ook weer uit zal komen, maar het zal zeker niet je laatste trugval zijn.. uiteindelijk zullen de goede periodes gaan overheersen en worden de slechte periodes dagen etc.. tot je je voornamelijk goed voelt.. oftewel uit je depressie bent.. nja.. zo ging het igg bij mij |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Het is gewoon: ga zitten, lekker weer he? nou vertel maar? (ik vertel 10 minuutjes ofzo) ondertussen zegt zij goh, ow wat erg, goh, gut, goh heb je nog meer te zeggen? (na 10 min uit mezelf lulle zeg ik nie zoveel meer dus ik zo geërgerd; neej) zegt zij; neej nou ik ook nie toedeloe! ( en zo ging t al gelijk t 1e gesprek ( na het inteek) en steeds zegt ze hoe goed t met me lijkt te gaan, (terwijl ik erge dingen vertel) Sorry maar ik hoor wel andere verhalen over psychologen hoor. Ik ben sowieso iemand die niet veel verteld uit zich zelf ze moeten t een beetje uit me trekken enzow, maar ze doet gewoon nix, tis net alsof ik tegen een dove bejaarde praat ofzo die t niet hoort dus die dan maar vriendelijk gaat knikken.
||
Citaat:
Misschien is het gedrag van de psychologe voor jou wat begrijpelijker als ik je vertel wat de gang van zaken bij een gesprekstherapie precies inhoudt. Een van de voorwaarden is dat de psycholoog zich bij zo'n therapie terughoudend opstelt. Hij of zij weet wel in te schatten wat het probleem van de cliënt is, maar door dit direct aan de cliënt duidelijk te maken kan dit een afweer- en weerstandsreactie bij de cliënt veroorzaken. Om nu zo'n reactie te voorkomen laat de psycholoog de cliënt zelf aan het woord en geeft datgene wat de cliënt verteld heeft in spiegelbeeld weer, waardoor de cliënt zichzelf uit de mond van de psycholoog ervaart en zich zo kan corrigeren omdat hij of zij zich niet alleen begrepen voelt, maar ook tot verandering bereid is. Bovendien is het belangrijk dat de psycholoog de cliënt positief beoordeelt en emotionele warmte voor de cliënt toont, waardoor het zelfvertrouwen van de cliënt en het vertrouwen van de cliënt in de therapie wordt versterkt. Verder dient de psycholoog oprecht te zijn en zichzelf ook open te stellen. Het is dus niet zo dat ze helemaal niets doet, maar dat het de bedoeling is dat je zelf een beter beeld van je problemen krijgt door jou er zelf over te laten praten en zo een oplossing voor je problemen te laten vinden.
||
Citaat:
ik heb wel vaker van die methode gehoord maar kijk als ik dan met een vriendin praat, hoor ik mezelf ook praten en kom ik misschien dus ook achter dingen, of als i ktegen de muur praat hoor ik mezelf ook praten, daar heb ik dus geen psych voor nodig. Ik heb in ieder geval nix aan haar maniertje
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
k haat alles. Brenda_88 | 12 | 27-10-2003 12:21 | |
Psychologie |
hoe kan ik steun bieden? kleine_meis | 9 | 12-01-2003 17:49 | |
Psychologie |
nie meer naar school kunnen door de depressie (misschien wel meer) dreamster1987 | 13 | 19-09-2002 13:28 |