![]() |
|
Verwijderd
|
haha mijn ogen zijn nooit goed, maar dat is een ander verhaal.. ik weet 100%cker dat dat nix met e hoofdpijn heeft te maken..
qua drukte valt wel mee, over een paar week hebkt wel druk maar nu hebk ent een week italie en een week vaakntie achter de rug dus.. Ik ben ook totaal niet verkouden ofso,, Kheb het al wel 5 week ofso,, niet 8er elkaar maar met tussenposen, soms 1 dag maar tkan oplopen tot 5 dagen geen of anuwelijks hoofdpijn.. Ik zal wel ff proberen wat meer te drinken, maar volgens mij helpt dat ook niet.. volgens mij hebk nu alles wel beantwoord! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Is het trouwens wel periodiek? Kan het te maken hebben met je ongesteldheidritmedinges? Slaap je wel goed? En de nacht voordat je hoofdpijn hebt, had je wel je raam open enzo? |
![]() |
|
Kan ook temaken hebben met je houding. Ikzelf heb al heel erg lang last van (bijna) dagelijks hoofdpijn. Heb via mn huisarts een verwijzing gekregen naar Cesartherapie. Moet er nog mee beginnen dus kan niet zeggen in hoeverre het bij mij werkt.
Succes, Hopen dat je er snel van verlost bent ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
nee geen potten verf enso op mn kamer,, ook niet altijd mn raam open,, maar met deze kou is dat ook wel logisch, wel staat ie op de klik zeg maar,, 1 cm open is die dan ofsow....
Mn ogen komt door het stickler syndroom(weet je niet wat eht is,, google is your best friend) en nee er zit geen ritme in,, tis er gwn of tis er neit(hebk nl al een x bijhouden).. Mn houding is volgende de mot(mensendieckoefentherapeut) prima,, daar hebk 2 jaar gelopen dus dat kant ook neit zijn... Ja meestal een deel van mijn hoofd, maar neti steeds hetzelfde deel.. Nee geen duizeligheid gelukkig.. Ik weet neit wat het is,, tis alleen maar erg lastig ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Meestal komt hoofdpijn toch door te gespannen nek- en schouderspieren. Dat kan komen door stress, maar ook door een slechte houding bij het staan of als je achter de computer zit, door een te zachte matras, noem maar op. De hoofdpijn die dat geeft zit in je hele hoofd en voelt een beetje alsof iemand een klem om je hoofd heeft gezet en die steeds strakker draait. Het kan heel lang duren en wordt vaak erger bij bepaalde bewegingen, bijvoorbeeld als je je hoofd op je schouder legt. Klinkt dat herkenbaar? Wat je daaraan kunt doen is die spieren ontspannen door bv. warmte, massage of eventueel pijnstillers, maar vooral natuurlijk de oorzaak aanpakken, en dan moet je weten wat de oorzaak is.
Dat is natuurlijk lang niet de enige oorzaak van hoofdpijn, maar wel degene die het meest voorkomt, zeker bij mensen die het zo vaak hebben als jij. Verder noemde iemand ook nog migraine. Typisch voel je migraine in één helft van je hoofd. Dat is dan meestal dezelfde helft, maar niet altijd (dus bv. 80% van de keren voel je het links, maar 20% van de keren rechts. Of andersom). Bij migraine voelen mensen zich vaak misselijk en kunnen ze niet goed tegen fel licht of harde geluiden. Ook kunnen ze zich er duizelig bij voelen. Een deel van de mensen met migraine ziet het aankomen, doordat ze van te voren duizelig zijn en kleuren en vormen anders kunnen zien. Migraine duurt meestal 1 a 2 dagen, maar kan ook langer duren. Iets anders wat genoemd werd, was 'als je neusholtes vol snot zitten'. Dat is iets dat kan ontstaan na een verkoudheid en het geeft meestal een drukkende pijn, die erger wordt als je bukt. Het kan ontstoken raken, dat heet dan een sinusitis (voorhoofdsholte ontsteking in normaal Nederlands). Het is dan een bonzende pijn en je hebt daar vaak koorts bij. Wat jij precies hebt is zo over internet niet te zeggen, natuurlijk. Als je je zorgen maakt, kun je er eens mee naar je huisarts gaan en vergeet dan vooral niet te zeggen dat het al 5 weken duurt. De huisarts kan dan bv. ook voelen of je nekspieren verkrampt zijn. En controleer sowieso even of je computer wel goed staat, vooral als je daar veel achter zit. Er zijn genoeg websites waar op staat hoe je stoel afgesteld moet zijn en hoe hoog je beeldscherm moet zijn. Laatst gewijzigd op 24-10-2011 om 15:48. |
![]() |
|
Wat Sarah zegt; hoofdpijn kan zoveel oorzaken hebben dat het via het internet niet mogelijk is te zeggen wat je hebt. Op jouw leeftijd is het vaak een combinatie van (spier)spanning en hormonen, maar dat hoeft dus niet. Ga idd naar de huisarts die je nakijkt en wat bloed laat prikken.
|
Als je nou eens een flesje vult met water of aanmaaklimonade of wat dan ook (water is natuurlijk het beste) en daar gedurende de dag telkens een slokje uit neemt dan heb je dat aan het eind van de dag wel leeg en toch een halve liter meer gedronken dan je nu doet.
|
Verwijderd
|
Ik drink uit mezelf ook vrij weinig, maar met een flesje water bij de hand drink ik vanzelf meer
![]() ![]() Van weinig drinken kun je echt hoofdpijn krijgen, dus wat meer drinken en kijken of dat helpt lijkt me wel slim; zoveeel moeite kost het immers ook niet om wat meer te drinken! Ik had zelf een tijdje een soort krampende hoofdpijn langs m'n slapen, dat bleek te komen doordat ik in mijn slaap mijn kaken erg op elkaar klem (en met m'n tanden knars). Daar heb ik nu een bitje voor dat ik 's nachts draag, waardoor mijn kaken worden gedwongen te ontspannen. Maar goed, dan moet je wel weten dat het daar door komt natuurlijk; een bitje laten aanmeten wanneer de oorzaak heel iets anders is, is natuurlijk zonde! |
![]() |
|
Ik heb al heel lang hoofdpijn die blijft terugkomen al zeker 8 jaar. Het is vaak erger als het weer verandert naar slecht, maar ook gewoon bij veranderingen.
En de beschrijving van Sarah heb ik ook heel vaak. Dus dit kan echt komen puur door mijn spieren? De migraine heb ik dan ook daar tussen door. Vaker rechts pijn dan links. Mijn overgrootmoeder had het ook volgens mijn oma en moeder en die had overgevoelige sinussen. Ik ben die pijn al zo gewend dat ik het bijna normaal vind, maar misschien toch naar de dokter?
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb ook vaak hoofdpijn de laatste paar maanden, maar ik ben ook heel vaak misselijk, duizelig, minder eetlust en moe (ik weet niet of jy dat ook hebt), terwijl ik juist extra vroeg naar bed ga. Ik ben naar de dokter geweest en moest bloedprikken. De uitslag moet ik nog afwachten. Ik stel voor om iets meer te gaan drinken en op tijd naar bed te gaan.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
en optijd op bed, kheb genoeg slaap,, voor iemand van 15 ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik heb al een maand last van duideligheid, hoofdpijn, flauwvallen daarvoor was ik naar de dokter geweest en ze zeiden dat het een lage bloedruk was. Ze wilden me laten bloedprikken maar dat had ik al zo vaak gedaan, want eerst dachten ze dat het bloedarmoede was, maar dat was niet zo.
ik zou wel wat meer gaan drinken als ik jou was. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
uhm het zijn allemaal middelen om glaucoom te verlagen: xalantan, alphagan, cosopt&nogeen tablet ofso?? waars. neit heel bekend bij jullie,, maar nu wet je ze wel
![]() het gaat nogsteeds hetzelfde,m, alleen kan bijna nix meer eten of zit al vol &kan voor mn gevoel wel kotsen,, heel irritant.. |
![]() |
|
Mijn uitslag is; te lage suiker-gehalte in me bloed, lichte bloedarmoede en iets te lage HB-gehalte (ijzer in je bloed). Duss ik moet 's ochtends 2 boterhammen gaan eten, waarvan 1 met appelstroop voor het ijzer, en ik moet meer gaan drinken. Misschien ook iets voor jou, meer dingen eten/drinken waar ijzer in zit ?
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoofdpijn KleineeRenee | 10 | 27-07-2009 18:38 | |
Flora & Fauna |
hoofdpijn van konijnen? allergisch? wba | 4 | 23-03-2005 14:57 | |
Lichaam & Gezondheid |
Lang, vaak, heftige en verschillende vormen van hoofdpijn Diary of Dreams | 17 | 08-03-2005 13:51 | |
Lichaam & Gezondheid |
Pijnstiller de oorzaak van hoofdpijn ekki | 66 | 21-08-2004 13:54 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoofdpijn :( anonieme_teddybeer | 20 | 05-11-2003 17:40 | |
Lichaam & Gezondheid |
Hoofdpijn U-NiQ | 9 | 29-08-2003 18:38 |