Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-01-2012, 22:10
inpression
inpression is offline
hej allemaal,

Ten allereerste gaat het gewoon goed met mij en mijn gezondheid en heb ik op zich niks om over te klagen.
Maar toch, soms heb ik van die momenten, waarbij ik mezelf helemaal DOWN voel.
Dan denk ik van dat ik niet bestemd ben om hier zo te leven en dat ik een ander leven moet leiden.
Dus zeg maar dat ik helemaal niet in Nederland hoor te leven en dat dit leventje op de manier zoals ik m nu leef te klein en en niks betekent.

Herkent iemand dit bij zich zelf ? En weet iemand hiermee om te gaan ?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-01-2012, 22:27
Eva030
Eva030 is offline
Citaat:
hej allemaal,

Ten allereerste gaat het gewoon goed met mij en mijn gezondheid en heb ik op zich niks om over te klagen.

Oud 09-01-2012, 00:12
inpression
inpression is offline
Heb het over mijn gezondheid he, ik heb geen klachten, niks waarvoor ik zorg nodig heb of iets waarvoor ik me moet vullen met pillen. Een beetje voorzorg dat ik dat ervoor schrijft want voor je het weet ( 85% kans dat het gebeurt ) gaan mensen over je argumenteren dat je gezondheid niet in orde is en dat je iets mankeert, dus aub rot op met je ó zo zinloze opmerkingen Eva030
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 00:34
Verwijderd
Hooi,
Ik herken dit wel, ik had vroeger ook wel eens down momenten. Nu niet meer, nu heb ik om de zoveel tijd maanden last van depressie. Als ik jouw was zal ik hiervoor naar de huisarts gaan, of als je dat niet durft naar je mentor of vertrouwenspersoon. Niet dát het uitloopt in een depressie, maar de kans bestaat er. En geloof me, dat is niet fijn.
Eva030 is trwns blij dat het goed gaat met je gezondheid en daarvoor ben ik ook blij voor jou!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 02:25
Verwijderd
Dan ga je toch ergens anders leven.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 07:31
Verwijderd
Je reactie op eva030 is wat overdreven en slaat nergens op, als je het mij vraagt. Dat mag imo dus echt wel wat minder.

Verder zou je, voor zolang je hier blijft, op zoek kunnen gaan naar een manier om je leven invulling te geven, zodat jij je belangrijk voelt. Wordt vrijwilliger bij het plaatselijke asiel, ga collecteren voor het kwf of zorg dat je iets kunt doen in he tplaatselijke jongerencentrum. Ondertussen zou je kunnen zoeken naar manieren om er achter te komen waar je dan wel thuishoort. Je zou eventueel een buitenlandse stage kunnen gaan doen (ik weet niet hoe oud je bent), maar je kunt ook in het buitenland gaan werken of gaan sparen voor een reis naar landen die je aanspreken.
Verder zou je voor jezelf eens op papier kunnen zetten wat jouw leven zinvol en 'groter' zou maken dan dat het nu is en daarmee aan de slag gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 08:02
Verwijderd
Ik ben het eens met Secret Agent: zoek naar dingen die wel in jouw leven passen.
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 08:06
isabellexkus
isabellexkus is offline
Ik slik anti-derpresiva en ja dat werkt moet jij ook eens proberen!
Met citaat reageren
Oud 09-01-2012, 10:58
Verwijderd
Ik zit momenteel in Barcelona en ja, dat is best eng en ik weet niet eens zeker of ik hier wel de rest van mijn leven zou kunnen (en willen) wonen. De omgeving spreekt mij enorm aan en daarom ben ik het gewoon gaan proberen. Het hele leven is een ontdekkingsreis waarbij je fouten maakt (wat goed is, want daarvan leer je) en waarbij er dingen goed gaan (wat jou weer een bevredigend gevoel geeft).

Probeer eens om precies te bedenken waarmee je ontevreden bent en hoe je jezelf over 5, 10 jaar zou willen zien. En bedenk wat er voor nodig is om dat te bereiken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 08:40
Eva030
Eva030 is offline
Citaat:
Heb het over mijn gezondheid he, ik heb geen klachten, niks waarvoor ik zorg nodig heb of iets waarvoor ik me moet vullen met pillen. Een beetje voorzorg dat ik dat ervoor schrijft want voor je het weet ( 85% kans dat het gebeurt ) gaan mensen over je argumenteren dat je gezondheid niet in orde is en dat je iets mankeert, dus aub rot op met je ó zo zinloze opmerkingen Eva030
Ok ik had misschien wat meer moeten ''zeggen'' dan alleen
Maar, wat ik er eigenlijk mee bedoelde is dat je daar heel blij om mag zijn, gezondheid is het belangrijkste wat je hebt/kan hebben. Natuurlijk is het vervelend dat je je niet zo op je plek voelt, vind ik ook naar voor je.

Maar die reactie (van jou) kon idd wel iets minder ja
Oud 10-01-2012, 16:18
inpression
inpression is offline
Citaat:
Ok ik had misschien wat meer moeten ''zeggen'' dan alleen
Maar, wat ik er eigenlijk mee bedoelde is dat je daar heel blij om mag zijn, gezondheid is het belangrijkste wat je hebt/kan hebben. Natuurlijk is het vervelend dat je je niet zo op je plek voelt, vind ik ook naar voor je.

Maar die reactie (van jou) kon idd wel iets minder ja
ja je hebt gelijk
maar dat komt omdat de meeste mensen hier nogal sarcastisch overkomen, en dat ze dan met zo'n bedoelen van : je je gezondheid is hier de probleem van en jij schrijf dat je gezondheid goed is...uh ?
Zo'n reactie vatte ik op.
Maar nu ik lees dat je er een andere bedoeling op had dacht ik van, shit, my bad.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2012, 16:41
Verwijderd
Hoe oud ben je?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten