Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-11-2011, 19:43
Verwijderd
Als ik mijn laptop uitschakel krijg ik altijd een melding dat ik eerst programma's, die het afsluiten van de laptop verhinderen, moet afsluiten. Ik kan dan afsluiten annuleren of afsluiten forceren. Als ik niks doe sluit de laptop uiteindelijk toch af, maar ik vraag me wel af welke programma's het afsluiten van een laptop kunnen verhinderen en hoe je dat kan zien.

Iemand enig idee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-11-2011, 19:46
Verwijderd
Als je dat schermpje krijgt zie je dat. En sws voor het afsluiten alle vensters en programma's sluiten
Met citaat reageren
Oud 26-11-2011, 19:51
Verwijderd
Citaat:
Als je dat schermpje krijgt zie je dat. En sws voor het afsluiten alle vensters en programma's sluiten
Nee, het schermpje heeft het over "programma's", maar zegt niet om welke programma's het gaat. Ik heb bij het afsluiten van mijn laptop altijd alle vensters en programma's gesloten, maar blijkbaar draaien er op de achtergrond ook nog een heleboel programma's.
Met citaat reageren
Oud 04-12-2011, 17:46
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Als je Alt + Ctrl + Del tegelijk indrukt en dan op taakbeheer klikt kan je zien wat er allemaal draait.
Oud 05-12-2011, 10:39
Arnold207
Arnold207 is offline
jup. zoals Daan zegt. mijn laptop geeft aan welke programma's nog aan staan als ie afsluit. meestal is dat alleen internet ^^
Met citaat reageren
Oud 05-12-2011, 15:59
freyk
freyk is offline
Nou, er zijn ook andere applicaties die weigeren om door windows meteen afgesloten te worden.

Als je gewoon netjes alle applicaties op de normale manier afsluit, wanneer je het commando geeft, dan heb je hier geen last van. (je kan een geforceerde afsluitcommando kunnen gebruiken, om deze melding te negeren.)

Voor de mensen die niet weten waarover we praten, zie bijgevoegde screenshot.
(op de screenshot zie je dat ik nog firefox, explorer en virtualbox open heb staan)
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg screenshot.jpg (174.3 KB, 3x gelezen)

Laatst gewijzigd op 05-12-2011 om 16:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten