Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-11-2011, 21:10
kkkkk
kkkkk is offline
Ik ben een jongen van 17 jaar. Op zich kan ik wel oppervlakkig met meiden omgaan, zoals gedag zeggen, dingen zoals deur openhouden of een kort gesprekje. Maar er is niet echt een meisje dat mij echt aardig vind.
Dus mijn vraag is: Wat moet je doen om er voor te zorgen dat een meisje je aardig vind/om je geeft?
Dit hoeft niet per se verliefdheid te zijn of iets dergelijks, maar gewoon vriendschap.
Ik ben trouwens redelijk dun/mager, niet echt gespierd, niet knap en een redelijk hoge stem. Heeft dat ook invloed?
Ik ben benieuwd!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-11-2011, 21:34
Verwijderd
Al die dingen die je noemt, die hebben niks te maken met wel of niet aardig zijn. Meisjes vinden jongens aardig die gewoon vriendelijk zijn, oprecht geïnteresseerd, bij wie ze zichzelf kunnen zijn en op wie ze terug kunnen vallen als dat nodig is. Uiterlijk is daarbij onbelangrijk. Nou ja, je moet niet stinken, maar daar houdt het ook wel ongeveer op.

Maarrrrr. Dat is iets heel anders dan verliefd worden op iemand, en ik heb het idee dat je toch liever in die richting denkt. Nu maakt het op jouw leeftijd weinig uit dat je dun bent; de meeste jongens zijn dan dun en slungelig, en dat is wel charmant. Maar het is natuurlijk een inkoppertje: meisjes vallen eerder op (licht) gespierde, knappe mannen met lage stemmen dan op piepjongetjes.

Dat wil niet zeggen dat je nooit een vriendin zult krijgen, hoor. Ten eerste zul je nog heel wat mannelijker worden in de komende jaren; ten tweede is knap ook maar relatief. Maar reken maar bij jezelf af - de meisjes die het vaakst leuk gevonden worden, zijn wel de knappe, slanke, lieve en leuke meisjes.
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 22:36
kkkkk
kkkkk is offline
Okay, je hebt gelijk dat ik het wel leuk zou vinden als er een meisje verliefd op mij zou worden, maar ik bedoelde hier echter meer vriendschap. Ik vind meisjes gewoon leuke schepsels/wezens (hoe noem je dat?) en ze hebben vaak een andere visie op dingen dan jongens.
En iedere jongen wil toch gewoon over het algemeen door meiden aardig gevonden worden, zonder gelijk aan verliefdheid te denken?
En daarnaast schijnt het dat jongens die vaak bij meiden zijn door meiden aantrekkelijker gevonden worden?

Ik ga trouwens 3x per week naar de sportschool en ik ga naar logopedie, dus na een jaar zal ik misschien wat mannelijker qua uiterlijk zijn. Het is meer mijn innerlijk waar ik me zorgen om maak...
Met citaat reageren
Oud 29-11-2011, 22:40
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Meisjes noem je geen schepsels of wezens, je noemt ze meisjes. Het helpt gewoon al erg als je interesse toont in een meisje zonder de hele tijd achter haar aan te lopen maar zo nu en dan te vragen hoe het gaat met dat ene ding maar ze mee bezig was laatst enzo. Gewoon doorgaan met je kleine praatjes en erop doorbreien. Werk vooral aan je zelfvertrouwen, dat is erg belangrijk. Hartstikke goed dat je al naar de sportschool gaat en logopedie doet,
Oud 29-11-2011, 22:50
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Werk vooral aan je zelfvertrouwen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 12:12
kkkkk
kkkkk is offline
Hoe krijg je zelfvertrouwen?
Ik kan eigenlijk niks.
Ik kan wel doen of ik zelfvertrouwen heb maar daar prikken meiden natuurlijk zo doorheen
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 12:13
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ik kan eigenlijk niks.
door dingen te gaan leren (sport, hobby) en daar goed in te worden en niet gaan zitten miepen dat je niks kunt
Oud 30-11-2011, 15:18
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Je hebt er niks aan om net alsof te doen dat je zelfvertrouwen hebt. Daar ga jij je niet beter door voelen hoor. Hoe je zelfvertrouwen krijgt weet ik helaas niet.
Oud 30-11-2011, 15:45
kkkkk
kkkkk is offline
Citaat:
door dingen te gaan leren (sport, hobby) en daar goed in te worden en niet gaan zitten miepen dat je niks kunt
Tja ik ben niet zo'n handig iemand... Ik wil wel sporten maar ben eigenlijk in alle sporten slecht. En wat dan nog al zou ik goed kunnen sporten? Dan ben ik toch niet ineens aardig?
Is er niet een cursus of iets dergelijks hoe je aardig kan zijn (tegen meiden)?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 15:48
SacredRose
SacredRose is offline
volgens mij is het niet echt mogelijk om echt aardig te worden als je dat niet bent.
al geloof ik neit dat je echt onaardig bent naar meisjes en als dat wel zo is mischien eens goed nadenken vanwaar dat gedrag komt.
Oud 30-11-2011, 15:49
Merible
Merible is offline
Citaat:
Tja ik ben niet zo'n handig iemand... Ik wil wel sporten maar ben eigenlijk in alle sporten slecht. En wat dan nog al zou ik goed kunnen sporten? Dan ben ik toch niet ineens aardig?
je hebt vast wel een paar vrienden toch?
nou met hem ga je gewoon met een leuke manier om aardig enzo
als je dat nou gewoon eens bij meiden doet
ben je al een stap verder zo moelijk is het niet
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 17:27
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
je vraagt hoe je meer zelfvertrouwen kan krijgen. Dat kan door ergens goed in te zijn dat voelt goed en dat straal je dan uit. En zelfvertrouwen =/= aardig zijn, natuurlijk
Oud 30-11-2011, 17:41
kkkkk
kkkkk is offline
Citaat:
je hebt vast wel een paar vrienden toch?
nou met hem ga je gewoon met een leuke manier om aardig enzo
als je dat nou gewoon eens bij meiden doet
ben je al een stap verder zo moelijk is het niet

Ja ik doe gewoon aardig tegen meiden zoals ik ook tegen mijn vrienden doe, en ze hebben vast geen hekel aan me, maar dat ze me nou aardig vinden of om mij geven, nee dat ook weer niet...
Ik ben gewoon niet interessant, dat is eerder het probleem volgens mij, ik ben gewoon te saai. Andere jongens uit mijn klas weten altijd wat te lullen, maar ik vaak niet.
Soms wel, maar ik blijf toch derde rangs zeg maar....
Wat doe je daar aan?
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 18:02
Korreltjezout
Korreltjezout is offline
Volgens mij heb jij een heel ander idee van aardig zijn dan de meeste mensen hier. Hoe kun jij weten of ze je aardig vinden. Het is niet dat aardig zijn in het hoofd van een meisje hetzelfde is als een gratis entreeticket voor haar liefdesgrot..

Laatst gewijzigd op 30-11-2011 om 18:14.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 19:29
Schrödinger
Schrödinger is offline
Citaat:
Je hebt er niks aan om net alsof te doen dat je zelfvertrouwen hebt. Daar ga jij je niet beter door voelen hoor. Hoe je zelfvertrouwen krijgt weet ik helaas niet.
Ik weet uit ervaring dat je dat vooral krijgt door geweldig te zijn.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 19:35
Vowel
Vowel is offline
Citaat:
Ik weet uit ervaring dat je dat vooral krijgt door geweldig te zijn.
Pffft.

Ontopic: Je moet inderdaad niet gaan doen alsof je aardig bent, of doen alsof je zelfverzekerd bent. Je moet het gewoon zijn.

Je kunt natuurlijk gewoon gaan oefenen. Probeer gesprekken langer te laten doorgaan. Stel vragen. Maak grapjes. Als je vaker echt omgaat met meisjes gaat het vanzelf iets makkelijker.

Ik kan me ook niet voorstellen dat er niemand is die je aardig vindt, maar er zit nogal een groot verschil tussen iemand "aardig" vinden en iemand echt "leuk" vinden. Dus misschien ben je gewoon nog geen meisjes tegengekomen die jou leuk vinden.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 20:03
Merible
Merible is offline
Citaat:
Ja ik doe gewoon aardig tegen meiden zoals ik ook tegen mijn vrienden doe, en ze hebben vast geen hekel aan me, maar dat ze me nou aardig vinden of om mij geven, nee dat ook weer niet...
Ik ben gewoon niet interessant, dat is eerder het probleem volgens mij, ik ben gewoon te saai. Andere jongens uit mijn klas weten altijd wat te lullen, maar ik vaak niet.
Soms wel, maar ik blijf toch derde rangs zeg maar....
Wat doe je daar aan?
vertel dan gewoon belevenissen van deze week als je al wat weet over een meisje bijv zij vindt voetbal leuk kan ik het over afgelopen wedstrijd hebben ofzo

en als je nog niet weet waar de meiden interrese in hebben loop gewoon eens langs dan hoor je vaak wel waar ze het over hebben (meiden kletsen nogal veel) jongens ook
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 20:39
Verwijderd
Citaat:

Je weet toch zeker zelf wel wat aardig zijn inhoudt? Er is echt geen verschil tussen aardig zijn tegen je ouders, tegen je broertjes, zusjes, nichtjes, neefjes, je vrienden, jongens in de klas, leraren, de buschauffeur, de buurman, de hond, en meisjes, hoor. Zoals ik hierboven al zei: aardig zijn houdt in vriendelijk zijn, oprecht geïnteresseerd in de persoon met wie je praat, openstaan voor iemand, en behulpzaam zijn waar nodig. Gewoon, jeweetwel, dat wat je doet als je aardig bent.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 21:45
kkkkk
kkkkk is offline
Citaat:
Er is echt geen verschil tussen aardig zijn tegen je ouders, tegen je broertjes, zusjes, nichtjes, neefjes, je vrienden, jongens in de klas, leraren, de buschauffeur, de buurman, de hond, en meisjes, hoor.
Hmm nee dat zie ik toch niet zo, maar dat zal dan wel aan mij liggen.
Kijk, bij mijn ouders, broers, zusje en vrienden weet ik dat ze mij aardig/leuk vinden, ik kan op hen aan. Ik heb geen idee of een meisje mij nu aardig zal vinden.
Een voorbeeld: Een meisje waar ik regelmatig mee omga, was pas jarig. Mij nodigt ze niet uit op haar feestje, anderen, waar ze minder mee omgaat, wel.
Hoewel dit meisje natuurlijk niet representatief is voor alle meisjes, ga ik toch denken dat ik dan wel niet aardig zal zijn. Dat is toch logisch? En zo zijn er meerdere gevallen. Dus vandaar dat ik me afvroeg: verstaan meiden onder 'aardig' iets anders dan jongens?

Maar in ieder geval bedankt voor de tips tot nog toe en ik zal zien of ik er wat mee kan
Met citaat reageren
Oud 30-11-2011, 22:05
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Kijk, bij mijn ouders, broers, zusje en vrienden weet ik dat ze mij aardig/leuk vinden, ik kan op hen aan. Ik heb geen idee of een meisje mij nu aardig zal vinden.
Een voorbeeld: Een meisje waar ik regelmatig mee omga, was pas jarig. Mij nodigt ze niet uit op haar feestje, anderen, waar ze minder mee omgaat, wel.
Hoewel dit meisje natuurlijk niet representatief is voor alle meisjes, ga ik toch denken dat ik dan wel niet aardig zal zijn. Dat is toch logisch? En zo zijn er meerdere gevallen. Dus vandaar dat ik me afvroeg: verstaan meiden onder 'aardig' iets anders dan jongens?

Maar in ieder geval bedankt voor de tips tot nog toe en ik zal zien of ik er wat mee kan
Ik heb zeg maar de rest van het topic niet gelezen, maar meisjes verstaan over het algemeen niet iets anders onder aardig dan jongens.

Wat misschien wél het geval kan zijn, is dat je iets te hard probeert aardig te zijn, waardoor het heel beklemmend op haar (dit meisje) over kan komen. Een jongen die ik ken, probeert ontzettend hard aardig te zijn tegen iedereen en vooral meisjes, maar doet dat op zo'n manier dat je je niet prettig voelt bij hem, omdat je niet goed kan bepalen wat zijn bedoelingen zijn. Is het gewoon vriendschappelijk of stiekem meer. Snap je?
Oud 01-12-2011, 07:37
kkkkk
kkkkk is offline
Nee, ik ben niet opdringerig/overdreven aardig hoor.
En ik heb er geen verdere bedoelingen achter, ik hoef geen liefdesrelatie of iets dergelijks.
Ik ga gewoon aardig met haar (en andere meiden) om, zoals ik met mijn vrienden omga, maar dat blijkt dus niet te werken...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 08:08
Verwijderd
Citaat:

Dat jij aardig doet tegen iemand, betekent niet dat iemand automatisch aardig doet tegen jóu. En als jij aardig doet tegen haar en zij aardig doet tegen jou, betekent dat nog niet dat ze je ook als een vriend ziet. Wat jij wilt is gewoon een vriendschap, volgens mij, maar dat is wel iets meer dan alleen maar aardig zijn. Aardig zijn is gewoon een omgangsvorm; mensen vriendelijk bejegenen, etcetera etcetera etcetera. Dat is iets wat helemaal uit jouzelf komt; andere mensen hoeven niet aardig te doen tegen jou, voor jou om aardig te doen tegen hen. Je kunt aardig doen tegen iederéén (en dat is aan te raden, want de wereld wordt er wat gezelliger van).

Maar bevriend zijn met iemand, elkaars vertrouwenspersonen zijn, dat is wat anders... dan vind je elkaar niet alleen aardig, maar dan wil je ook heel specifiek met die persoon omgaan, je vertrouwt hem/haar, hmm ja wat valt daar nog meer allemaal onder. En dat is niet iets dat je af kunt dwingen op basis van je gedrag; dat groeit gewoon als je veel met mensen omgaat die je mag, en andersom.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2011, 15:34
Oezem
Oezem is offline
Citaat:
Nee, ik ben niet opdringerig/overdreven aardig hoor.
En ik heb er geen verdere bedoelingen achter, ik hoef geen liefdesrelatie of iets dergelijks.
Ik ga gewoon aardig met haar (en andere meiden) om, zoals ik met mijn vrienden omga, maar dat blijkt dus niet te werken...
Ja, dat denkt die dude ook. ;x

Maar praat er anders eens met iemand over die weet hoe jij je gedraagt, iemand die je vertrouwt.
Oud 06-12-2011, 18:51
kkkkk
kkkkk is offline
Citaat:
Maar praat er anders eens met iemand over die weet hoe jij je gedraagt, iemand die je vertrouwt.
Ik heb het nagevraagd, en nee, ik ben niet opdringerig. Het is juist dat ik te weinig met meiden omga. Maar daar valt vast wat aan te doen!
Nogmaals bedankt voor jullie tips.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten