Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Je bedekt het niet. Maar je denkt nooit over je problemen, totdat het moment wanneer je ermee geconfronteerd wordt. Dat is ook logisch, want soms kun je problemen ook niet aan zien komen dus kun je er weinig aandoen om het te voorkomen. Misschien is het handig om dan maar gewoon te accepteren dat je sommige problemen niet kunt voorkomen en ermee te leven en ze zo goed mogelijk probeert op te lossen op zo'n manier dat je zulke problemen (of die erop lijken) in de toekomst kunt voorkomen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik had aan kunnen zien komen, ik vind mensen te snel te aardig en dat schrikt ze misschien af. Ik had gezegd wat er is gebeurd, en nog komt het keihard aan. Ik probeer te accepteren dat ik zonder vriendin door het leven kan gaan. Het wordt er echter keer op keer uitgepraat. Keer op keer wordt mij gezegd dat ik wel goede vrienden krijg en een aardige vriendin want "je bent zo'n lieve jongen en dat verdien je", ik weet echter ook donders goed dat je lang niet altijd alles krijgt wat je verdient. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb geen vriendin gehad, ook niet voor de gein. Echte vrienden, een goede vriend maar die spreek ik ook nog nauwlijks. En ik heb al 3 jaar aangehoord dat mn tijd wel komt maar er is nog niets van gekomen en die valse hoop vervaagt ook met tijd. En mensen te snel aardig vinden schrikt af, ik ga te hoge verwachtingen zetten en stel mezelf keer op keer teleur. |
![]() |
||
Citaat:
- niet hopen, maar elke dag gewoon aankijken, los van elkaar, met de dag leven zeg maar en niet teveel/vaak naar de toekomst kijken/denken - de meeste mensen vinden pas "de ware" rond hun 25e, dan pas wordt het aardig serieus, dus misschien is het bij jou wel zo dat je bijvoorbeeld op je 20e pas een vriendin krijgt en zij is meteen "de ware". Beter zoiets, dan eerst een stuk of 10 scharrels ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Die valse hoop breng ik keer op keer, gewoon een slecht punt van mezelf waarmee ik mezelf keer op keer pijn doe, misschien dat ik dat kan verwerken. En die ware kan wachten.. dat boeit me niets, maar gewoon iemand, iemand die je even vast kan houden, die je even een goede knuffel kan geven en dat er bij beide partijen niets achter zit. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Gewoon minder hopen, als je minder hoopt of kleinere dingen hoopt kun je minder teleurgesteld worden. Dat laatste wordt wel eens verliefdheid genoemd. En zoals ik al eerder zei...het blijft afwachten en proberen niet wanhopig te zoeken of extreem snel mensen aardig te vinden doordat je zo'n behoefte hebt naar die knuffel en alles. En gewone vrienden kun je ook wel eens knuffelen als je daar behoefte aan hebt, dat is ook nog geen probleem, het is meer al die andere zooi...maar ja. Je kan het beter proberen te accepteren en blij te zijn met wat je tot nu toe al hebt hoe moeilijk het ook is. Blijf gewoon aardig zijn, jezelf. Niet overdreven om aardig gevonden te worden of juist anderen aardig te vinden, want sommige mensen zijn al die moeite niet eens waard waardoor ze je kunnen teleurstellen. Als je gewoon jezelf blijft en dus niet overdreven aardig, zullen andere niet zo snel "schrikken" en kun je er sneller er een band mee scheppen (hmm misschien niet de goede woorden, "relatie mee opbouwen" is wat beter) Good luck ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb van alles geprobeerd en wacht nu ook gewoon op die ene meid die vast wel een keer zou komen. Mjah, ik heb mn familie die er voor me is, mn broer, mn zus, mn pa en ma. Ze zijn er voor me en zullen er altijd voor me zijn en dat houd me ook staande. Ik ben volgens mij uit mezelf te aardig, of heb me zo gevormd.. anderen op de eerste plek zetten is een gewoonte geworden. En de mensen die ik ook écht aardig vind lijken het ook altijd wel waard. Ze stellen me niet dusdanig teleur. Het lijkt alsof ik enkel mezelf echt goed teleur stel. edit: en bedankt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Gewoon elke dag wat meer aandacht aan jezelf besteden. Naast al die anderen ook eens naar jezelf kijken. Wat je kunt verbeteren, wat je anders zou willen en hoe je dat wilt gaan doen en of anderen daar je bij kunnen helpen en hoe? Als je zelf al problemen opschrijft en stapsgewijs oplossingen ervoor bedenkt kom je zeker al een heel end. En niet te snel teveel willen, dan mislukt het zo. Begin met kleinere dingen zoals minder denken "ow wat wil ik graag een vriendin" maar meer denken aan andere "leuke" dingen. Inderdaad andere leuke gedachtes het "probleem" overlappen. Maar dat is beter dan wanhopen door iets dat je alleen maar kunt accepteren. edit: your welcome Ps: Buiten dit topic om ben ik weer "mezelf" , dit serieuze gedoe hou ik nooit lang vol... ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet niet precies hoe diep mn probleem zit en waar precies, daar hoop ik met de nodige hulp achter te komen. Net als mn problemen. Elk fijne ding is welkom, en die vriendin kan ik me niet eens inbeelden dus dat laat ik voorlopig links liggen ![]() Als ik bijvoorbeeld me lomp moet gedragen tegenover iemand anders om voor mezelf op te komen zit ik ermee aangezien het niet in me zit om iemand af te blaffen of wat dan ook. hm ![]() Ik dwing je nergens toe... |
![]() |
||
Citaat:
Hmz dat "afblaffen" kan ik je als de beste leren ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik weet het, maar ik weet dat jij volgens mij ook een schat van een meid kan zijn (ga nu aub niet over me heenbraken) |
![]() |
||
Citaat:
Nee, nu moet ik je helaas vermoorden ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zoiets dacht ik al ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar heb je achteraf er dan ook nog last van of is het enkel daar op het moment dat je er last van hebt? |
![]() |
|
Zelfde situatie, ander verloop: ik zoek eerder pijn op. Dat is al jaren zo, dat ik op een of andere manier verlang om pijn te hebben, maar weinig dringt nog door. Echt heel weinig, veel dingen voel ik niet (en het is geen lichamelijk gebrek, maar het is gewoon zo).
Sterkte
|
Verwijderd
|
Zoiets had ik niet bij jou verwacht eigenlijk.
Maar het is echt geen ramp om geen vriendin te hebben... heb er zelf een tijd een gehad, begon heel goed maar nam daarna af. Gelukkig heb ik best veel goede vrienden die eigenlijk al zaten te wachten op me, heb ze 1,3 jaar een beetje in de steek gelaten. Ik weet niet of jij een aantal ECHT goede vrienden hebt, of meer van die klasgenoten die 'uit het oog uit het hart" zijn. Mijn vriendinnen gedoe was toen ik 16/17 was. Ben nu al een jaar single... bevalt me best goed. Ik vind ook best vaak een meid leuk, maar steek er altijd veel tijd en sms in om er vervolgens niet veel mee te bereiken. Komt vanzelf allemaal weer. Ikzelf zit nu ook 'n beetje in een vreemde periode, (zie mn topic) maar je moet jezelf wel kunnen blijven accepteren. Als jij jezelf een laag zelfbeeld geeft straal je dit ook uit. Je hoeft niet te proberen een macho te zijn, maar probeer jezelf te respecteren. En die afspraak met een psychiater is nooit verkeerd, die mensen hebben er immers voor geleerd en weten misschien heel concreet jou probleem voor jezelf herkenbaar te maken en oplossingen aan te dragen ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Er schuilt voor me echter wel een groot deel van het antwoord in. Ik voel me nu toch stukken beter, heb met veel mensen kunnen praten en zit beter in mn vel. Mn zelfmedelijden zit nogal vreemd in elkaar. Wanneer er een stiuatie ontstaat ga ik meteen van het slechste uit, leer daar mee om te gaan en ik ben voorbereid. Zo werkt het echter niet en ik ben erachter gekomen dat je niet alleen jezelf maar ook anderen ermee kunt pakken (hetgeen ik totaal niet wil.) Ik heb zelf nu dus ook meer een instelling van: Kijk positief tegen de dingen aan, als het tegenvalt kan je het dan nog altijd verwerken. Met zo'n instelling gaat het vaak veel beter en het scheelt je veel "verwerken". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik heb een echte vriend.. en een paar aardige gozers die ik ken op school, het is echter genoeg voor me. Ik kan uit mezelf goed praten met mn ouders en broer en zus, dan nog zo'n beste vriend en het zit goed ![]() Ik heb geen laag zelfbeeld.. ik kan best onzeker zijn en dat is dan gewoon aandacht vragen en dat merk ik van mezelf ook wel, zielig doen om aandacht te krijgen, ERG SLECHTE EIGENSCHAP. Ik kom te onzeker over en kan er dus ook andere mee schaden en ik schiet er dus niets mee op. Ik let er steeds meer op en ik ga dat echt uit mezelf werken, ik schiet er niets mee op ![]() Die psychiater is niet meer nodig, mn ouders zijn beide dominee dus die zijn de problemen gewend en hebben zelf ook een zelfde soort jeugd gehad ![]() bedankt ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik heb niet veel personen met wie ik echt contact zoek. Er zijn een paar mensen waarmee echt kan praten en mensen met wie ik gewoon fijn kan praten en een fijne tijd mee kan hebben, ik vind dat meer dan genoeg ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dankje, jij ook ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Als anderen dit lezen snap ik best dat het niet zo gemakkelijk gaat. Ik dacht dat ik pas 30 zou zijn totdat ik me een beetje goed zou voelen. Na de periode dat je ermee om leert te gaan, verder kijkt en bepaalde dingen accepteert en positief tegen het leven aankijkt gaat het serieus beter. Het is voor mij gaan werken.... Al heb ik soms dat als ik anderen zo zie dat ik de ervaring best zou willen uitstellen als die personen het nu zouden mee kunnen maken.. |
![]() |
|
als ik dit zo lees, zou jou pijn, ongeveer dezelfde missenlijkheid bij mij zijn,
als ik me klote voel, en niet alleen door mijn verliefdheid mijn topic, voor meer info maar ook om wat er allemaal omheen gebeurd, kan ik ook zo ontzettent missenlijk worden, enzo, en dagen niks eten.. ik denk dat dat hetzelfde is alleen dat iedereen ergens anders last van krijgt, trouwens ik ben erg blij voor je dat het een stuk beter met je gaat..
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Bewijs opstanding Jezus Sadok | 250 | 24-09-2005 21:14 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] De zwarte roos Evil creature | 3 | 31-05-2005 13:14 | |
Verhalen & Gedichten |