Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2011, 13:54
sanni
sanni is offline
Hallo,

Ik heb al 2/3 jaar last van een enorm jeukende neus. Ook loopt er een rode streep dwars over mijn neus. Wanneer iemand mijn neus aanraakt heb ik nergens last van maar een klein kwartier later begint deze meestal erg te jeuken.

Nu ben ik laatst bij de huisarts geweest, maar een echt nuttig antwoord heb ik niet gekregen. Het enige dat zij zei was: het is geen ziekte, en gaat vanzelf wel weer over. Ik vind dat het erg lang duurt. Dat heb ik daar ook aangegeven, maar nog steeds geen nuttig antwoord gekregen over wat het zijn kan. Sinds ik bij de huisarts geweest ben is er een probleem bij gekomen, mijn neus is nu constant aan het vervellen. De rode streep blijft er wel gewoon zitten .

Mijn vraag is dus: Heeft iemand van jullie enig idee wat dit zou kunnen zijn? Kan dit gewoon een overtrokken reactie van mijn huid zijn?
Oud 15-12-2011, 13:57
Verwijderd
Als je er 2/3 jaar last van hebt en je huisarts zegt alsnog "dat het wel over gaat" zou ik voor een second opinion gaan.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2011, 14:06
Martiño
Martiño is offline
Iets zorgt er voor dat de huid op je neus enorm gevoelig is en snel beschadigt. Misschien een allergische reactie?? Heb je al eens geprobeerd te stoppen met creme's, zeep, make-up en parfum? Zonee, begin daar dan vanaf nu mee.

Als je een uitgedroogde huid hebt, kan misschien een vette, hydraterende creme helpen, die kun je krijgen bij de apotheek.

Verder kun je bij de huisarts aandringen op een doorverwijzing naar de dermatoloog.
Oud 15-12-2011, 15:10
sanni
sanni is offline
Make-up gebruik ik niet, dus dat zal het niet zijn. Verder heb ik al geprobeerd of stoppen met gezichtscreme helpt, dit lijkt niet het geval want die gebruik ik al 2 maanden niet meer. Op advies van een vriend ben ik bio-olie gaan gebruiken, dit lijkt ook niks uit te halen.

Dan ga ik denk ik toch kijken voor een doorverwijzing. Dank voor de reacties.
Oud 15-12-2011, 16:00
Martiño
Martiño is offline
Ik zou geen olie gebruiken (en omdat ergens bio voor staat wil niet zeggen dat het goed is voor je huid). Het beste doe je zo weinig mogelijk meer met je neus. Iedere keer dat je er water op doet droogt de huid weer een beetje uit, dus hoogstens één keer per dag wassen en daarna insmeren met hydraterende crème.

Regels voor berichten