Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-12-2011, 16:06
Joost96
Joost96 is offline
Hoi,
Ik ga proberen hier mijn verhaal zo duidelijk neer te pennen en hopelijk kunne jullie mij wat raad geven met mijn situatie.
Een dikke maand geleden zat ik ergens op een bankje en kwam er een meisje dat op mijn school zat mij vertellen dat haar vriendin mij best wel knap vond.
Ik heb dit meisje, marie, dan leren kennen en alles ging heel goed. We spraken veel af op school en kwamen ( en komen nog steeds) heel goed overeen. Ze gaf/geeft ook hints dat ze meer wilt denk ik: ze zegt dat ze mij mooi en lief vindt en post bijvoorbeeld een hartje op mijn facebook. We smsten ook zeer veel. (500 smsen op 3weken)

Maar een tweetal weken geleden vertelde ze mij dat ze al 2jaar op een jongen verliefd was ( en nog steeds is?). Met die jongen, Jonas, had ze een relatie gehad voor ongeveer een jaar. Tijdens de grote vakantie ging alles heel goed tussen Jonas en Marie maar dan hadden ze ruzie gekregen en waren ze nietmeer samen. Na verloop van tijd waren ze wel weer goede vrienden, maar nietmeer samen.

Marie zegt nu tegen mij dat ze het niet leuk vindt dat ze er nietmeer mee samen is en dat ze die jongen moeilijk uit haar hoofd kan krijgen. Ze spreekt er soms nog wel mee af om te praten zegt ze. Als ik vraag of ze nog steeds samen zijn antwoordt ze van niet.

Ze zei wel dat ik de enigste jongen was die haar van Jonas kon afhelpen. (Maar ook dat niemand Jonas kan vervangen )

Tijdens de examens hebben we iets minder contact gehad, maar gisteren heb ik haar nog gezien en we hebben weer veel gelachen enzo. Maar mijn probleem is dat ik graag meer wil dan gewoon vriendschap en ik weet niet hoe ik mijn move moet maken als ze nog altijd met Jonas in haar hoofd zit.. Want ze praat nogwel veel over Jonas.

Ik snap er niets meer van, wie wil ze nu eigenlijk?

Ik hoop dat jullie aan mijn verhaal uitkunnen en mij kunnen helpen want ik denk er echt heel veel aan en ik word er zot van!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2011, 16:17
Verwijderd
Ze wil liever met Jonas dan met jou, maar jij maakt een hele mooie 2e plaats voor haar! Verder zou ik er niet teveel moeite (nog smsjes) aan besteden.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 16:37
Joost96
Joost96 is offline
Hard, maar ik denk ook dat het zo is.
Maar maar ik een kans? Als ik een kans maak, maakt die 2de plaats me eigenlijk niet uit...
Het klinkt raar, maar ik zie haar echt graag en als ik er op die manier mee samen kan zijn is dat best voor me.

Maar maak ik een kans? Of zegt ze al die lieve dingen zonder enige reden? En je smst toch ookniet zoveel met iemand dat niet belangrijk voor je is, of zit ik daar verkeerd?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 16:40
Verwijderd
Als nummer twee maak je nooit kans op goud.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 17:00
Joost96
Joost96 is offline
Dan doe ik mee aan de wedstrijd, pak mijn kans, maak van mijn 2de plaats een eerste en maak er goud van!

Wat ik gewoon wil zeggen is dat ik toch ga proberen, no matter what.
De vraag is gewoon hoe pak ik het het beste aan...?
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 17:59
Verwijderd
Geduldig zijn en rustig afwachten tot haar (waarschijnlijk toch niet erg rationele) liefde voor dat andere knaapje over is.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2011, 18:14
Joost96
Joost96 is offline
(waarschijnlijk toch niet erg rationele) liefde ? Wat bedoel je hiermee
Met citaat reageren
Oud 18-12-2011, 20:45
bierkoning
bierkoning is offline
rationeel: ra - tio` neel
[-(t)sjoo-]
(�Frans�Latijn)
bijvoeglijk naamwoord en bijwoord

1
door middel van de rede (geschiedend);

2
weldoordacht; gebaseerd op wetenschappelijke redenering of ontleding;

3
wiskunde = rationaal
rationeel: berekend ,doordacht
rationeel: berustend op wetenschappelijke gronden of feiten;in overeenstemming met redelijkheid
rationeel: verstandelijk, weldoordacht....

oftewel wachten tot hij uit haar hoofd is, en ze heeft ingezien dat het toch niet de liefde van haar leven was/is
Oud 19-12-2011, 08:11
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
rationeel: berekend ,doordacht
rationeel: berustend op wetenschappelijke gronden of feiten;in overeenstemming met redelijkheid
rationeel: verstandelijk, weldoordacht....
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 22:17
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Vermoedelijk vindt ze je op een oppervlakkige manier wel leuk en fungeer je als een soort afleiding voor het feit dat ze haar Jonas niet meer heeft. Misschien kun je haar een keer vertellen dat je haar leuk vindt of haar mee uitnemen. Je kunt proberen te bewijzen dat jij beter voor haar bent dan die suffe Jonas. Als ze echter niet toestaat dat je dichterbij haar komt op zo'n manier is het waarschijnlijk verloren zaak en kun je beter een ander meisje zoeken om tot vriendin te maken.
Oud 15-01-2012, 12:14
Joost96
Joost96 is offline
Hoi iedereen,

Even mijn oude topic weer naar boven halen....

Dit is er in de tussentijd gebeurd:
Tijdens de kerstvakantie vroeg ik 2x ofzo om af te spreken en ik had er gelijk bij gezegd dat ik eens serieus met haar wou praten. Ze zei altijd dat ze geen tijd had, wat ik wel ergens geloof, maar anderzijds kan je in 2weken vakantie wel één dagje vrijmaken, right? Ze stuurde ook amper iets tijdens de vakantie, het leek wel alsof ze alle contact wou mijden. Tijdens nieuwjaar was ik Marie dan tegengekomen in Antwerpen. Ik was haar toevallig tegengekomen met een vriendin. Na nieuwjaar begon ze me weer te smsen en ze vroeg of ik op dat meisje verliefd waarmee ze me was tegengekomen tijdens nieuwjaar. ( Ik ben dus niet verliefd op dat meisje van nieuwjaar maar nog steeds op Marie!) Maargoed, ze had dit een stuk of 3 keer gevraagd (het leek wel een verhoring) in de daaropvolgende week en ze begon weer veel contact te zoeken.

Een paar dagen later begon het school weer en we zagen elkaar een paar keer op school, ze vroeg nog eens naar dat meisje van nieuwjaar en ik zei nog een keer dat die van nieuwjaar gewoon een vriendin was niets speciaals dus.

Ze begon weer hints te geven dat ze meer wou dan vriendjes zijn dus ik had haar gevraagd een paar dagen geleden wie ze nu eigenlijk wou. Mij of Jonas. Ik kreeg als antwoord dat ze wel op mij verliefd was (is?) geweest maar dat Jonas nog steeds door haar hoofd spookte. Ze heeft wel 5x gezegd dat ze mij op dit moment geen duidelijkheid kon geven en dat de tijd alles wel zou uitwijzen. (Marie zei wel dat ze Jonas al een week aan het negeren was)

Ze heeft me dus niet afgewezen ofzo, maar ze weet het dus niet.

Wat moet ik doen? Moet ik nu proberen iets te forceren aangezien ze Jonas al even aan het negeren is?
Haar volgende week mee uitvragen? Of gewoon niets doen en zien hoe het loopt?
Ik zie dit meisje graag, ookal zijn we niet samen ofzo, maar al die twijfels eten echt aan mij en ik ga er gewoon aan kapot, ik weet echt nietmeer wat ik moet doen en ik kan mij op nietsmeer concentreren... Ik heb er al aan gedacht om ze gewoon te vergeten maar dat lukt echt bijna niet aangezien ze me hoop blijft geven. Help mij dus aub
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 12:17
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Zolang er nog hoop is gewoon proberen , spreek met haar af en doe wat leuks. Praat veel met haar en dan kom je vanzelf wel erachter voor wie ze kiest.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 12:28
Verwijderd
Regel gewoon een andere chick die niet liever iemand anders balt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 12:31
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Reverend , zie je niet dat deze jongen met enorme twijfelgevoelens zit of het meisje uit zijn dromen nou wel voor hem kiest of niet ?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 12:33
Dasherman
Dasherman is offline
Reverend is niet zo snugger wat betreft liefde.
Maar hij weet wel veel over bitchez.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 12:34
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Ja het is een pimp , heeft overal zn ho's op de straten. Maar zelf als ik een meisje leuk vond dan hoop ik ook dat ze echt voor mij zal gaan , als ze twijfelt tussen nog een andere jongen dan denk ik flikker maar op.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 12:37
Dasherman
Dasherman is offline
Ja, dan hoeft het niet van mij...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 15:29
Verwijderd
Laat het rusten. Ze zit nog te veel met Jonas in haar hoofd. Ze heeft jouw overigens ook in haar hoofd, aangezien ze je vraagt of je verliefd was op dat meisje met wie je was met oud en nieuw. Mogelijk zit (een deel van) haar hart nog bij Jonas, maar weet ze ondertussen ook wel dat dat niet meer lukt en haar verstand dus bij jou ligt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Reverend , zie je niet dat deze jongen met enorme twijfelgevoelens zit of het meisje uit zijn dromen nou wel voor hem kiest of niet ?
Het meisje uit zijn dromen doet het liever met iemand anders en houdt hem ondertussen aan het lijntje. Hartstikke leuk dat hij zo verliefd op haar is, maar dat maakt haar nog niet minder kut.

Citaat:
Reverend is niet zo snugger wat betreft liefde.
Maar hij weet wel veel over bitchez.
Jullie zijn (nog) niet zo slim wat betreft liefde en bitches.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 19:32
Joost96
Joost96 is offline
Laten rusten? Bedoelen jullie daarmee even helemaal geen contact meer zoeken of gewoon haar af en toe eens spreken en het wat rustiger aandoen ?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 19:34
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Geen contact zoeken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 20:24
Verwijderd
Citaat:
Laten rusten? Bedoelen jullie daarmee even helemaal geen contact meer zoeken of gewoon haar af en toe eens spreken en het wat rustiger aandoen ?
Nee geen contact meer zoeken.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 20:27
Bureaustoel
Bureaustoel is offline
Dit heb ik zojuist 50minuten eerder al verteld xD
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 06:53
Joost96
Joost96 is offline
Dus gewoon afwachten tot zij contact zoekt? Komt dat niet over alsof het voor mij nietmeer hoeft? Al heb ik haar wel gezegd dat ik wat voor haar voel...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 07:30
bierkoning
bierkoning is offline
Als ze je echt had leuk gevonden, had ze wel eerder ja gezegd op een van je verzoeken. Dat deed ze niet, wat dus impliceert dat ze geen zin heeft in je. Gewoon een andere zoeken
Oud 17-01-2012, 20:52
Joost96
Joost96 is offline
Citaat:
Als ze je echt had leuk gevonden, had ze wel eerder ja gezegd op een van je verzoeken. Dat deed ze niet, wat dus impliceert dat ze geen zin heeft in je. Gewoon een andere zoeken
Verzoeken? Ik heb nooit een 'verzoek' gedaan... Ik had haar alleen verteld dat ik duidelijkheid wou, waarop ze antwoordde dat ze het niet wist en dat de tijd het wel zou uitwijzen. C'est tout...
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 21:01
Vowel
Vowel is offline
Ja. Ze houdt je aan het lijntje omdat ze de aandacht wel leuk vindt, maar ondertussen zoekt ze naar andere jongens met wie ze wel een relatie wil. Als ze je leuk had gevonden zou ze zich niet zo gedragen.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 21:05
Joost96
Joost96 is offline
Citaat:
Ja. Ze houdt je aan het lijntje omdat ze de aandacht wel leuk vindt, maar ondertussen zoekt ze naar andere jongens met wie ze wel een relatie wil. Als ze je leuk had gevonden zou ze zich niet zo gedragen.
Ok, got the point, maar overdrijf aub niet. Er is maar één jongen buiten mijzelf, het is geen slet ofzo...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten