Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2011, 20:04
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Hoi iedereen,

Ik zit op dit moment in Vwo 5. Twee jaar terug heb ik een natuurprofiel gekozen omdat ik graag Geneeskunde wilde studeren. Dat lijkt me nog steeds leuk, maar de laatste jaren ben ik met veel dingen bezig geweest en heb ik mijn 'communicatieskills' enorm ontwikkeld. Daardoor heb ik nu een enorm vlotte babbel en ik heb gemerkt dat, als ik maar genoeg praat, mensen vaak doen wat ik wil dat ze doen. (misschien wel om van me af te zijn )
Goed. Nu heb ik dus enorm veel plezier gekregen in het omgaan met mensen, het overleggen en vergaderen en soms zelfs het aansmeren van een project bij schooldirectie e.d.

Sinds een paar weken kijk ik als een gek de afleveringen van The Office. Dat is een bedrijf dat papier produceert en werknemers gaan zelf op pad om bedrijven binnen te halen. Heel waarheidsgetrouw zal het niet zijn, maar ik vind het interessant en het lijkt me eigenlijk heel leuk om dit soort werk te doen!

Bestaan er beroepen die een vlotte babbel vereisen (en dan niet callcenter of mediamarkt, als je begrijpt wat ik bedoel) en waar geen lange economische of maatschappelijke studie voor vereist is?

Dit alles in het kader van vergroten van je zicht op beroepen en studiekeuze :-)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-12-2011, 20:23
AzN
AzN is offline
Vertegenwoordiger!
In eerste instantie schoot deurverkoper bij me te binnen, maar dat raad ik je niet aan ;').
Oud 17-12-2011, 22:07
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Vertegenwoordiger, hmm. Hoe kom je daar en wat voor doorgroeimogelijkheden zijn er?
Met citaat reageren
Oud 18-12-2011, 09:14
AzN
AzN is offline
Vertegenwoordiger blijkt 'n functie op MBO-niveau te zijn. Misschien dat sales manager je aanspreekt? http://www.nationaleberoepengids.nl/Sales_Manager
Oud 19-12-2011, 17:58
Verwijderd
Denk je dat je er echt voldoening van krijgt de mensen iets aan te smeren dat ze niet nodig hebben?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 21:37
Schrödinger
Schrödinger is offline
Om verkoper te zijn heb je geen opleiding nodig. Wat wil je precies verkopen?
Met citaat reageren
Oud 19-12-2011, 23:34
Vice
Vice is offline
Kun je dat niet combineren met geneeskunde?
Oud 02-01-2012, 18:23
nachtegaaal
nachtegaaal is offline
Citaat:
Denk je dat je er echt voldoening van krijgt de mensen iets aan te smeren dat ze niet nodig hebben?
Ja. Als je iemand zover krijgt om iets te kopen wat hij/zij totaal niet nodig heeft, heb je skills. Aan de andere kant doelde ik meer op dingen die mensen wel nodig hebben hoor. Office supplies voor bedrijven ofzo.

Citaat:
Om verkoper te zijn heb je geen opleiding nodig. Wat wil je precies verkopen?
Die markt is totaal nieuw voor me, geen idee wat ik überhaupt kan verkopen. Het lijkt me wel leuk om een soort accountmanager of sales manager te zijn.

Citaat:
Kun je dat niet combineren met geneeskunde?
Het lijkt alsof geneeskunde veel werk is (in avonduren dus ook), dus ik weet niet of dat een optie is..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten