![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn tandarts zegt dat goed flossen het beste is, maar dat goed flossen ook heel lastig is en veel mensen het niet goed doen (die snijden juist met het touwtje in hun tandvlees). Daarom is hij meer voor stokeren, want dat is makkelijker goed te doen.
Als ik een ontsteking heb, zorg ik altijd dat ik dat tandvlees goed masseer bij het poetsen, ik stoker daarna goed en spoel 3x per dag met lauw water en een beetje zout. Dan is het meestal zo weer weg ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Flossen... stokeren... Een stoker past bijna altijd en kan niet veel kwaad. Is ook vaak makkelijker te hanteren dan een flossdraad, helemaal achterin de mond. Met floss daarentegen als je het niet goed gebruikt, kun je wel degelijk het tandvlees kapot snijden. (Zoals Andijvie al zei) Met stokers trouwens ook, maar daar zit de vorm van de ruimte tussen je tanden en kiezen al in. (Wel altijd platte kant van het driehoekje tegen het tandvlees houden) TS: Zet je over de pijn heen en ga gewoon goed stokeren, bloeden is niet erg, ga niet flink lopen raggen, maar beweeg hem wel met enige weerstand heen en weer. Ragers hebben geen zin, want die passen waarschijnlijk niet tussen de tanden en kiezen en daarmee beschadig je misschien het tandvlees en/of de kies wel eerder mee. Ook heeft spoelen weinig zin; vloeistoffen kunnen niet door de ruimtes geperst worden tussen je tanden en kiezen. Misschien geeft het verlichting, maar goed stokeren is de enige echt manier waarmee je het kan oplossen. |
![]() |
|
Hoe poets je je tandvlees? Mijn tandarts heeft mij het advies gegeven om met de borstel recht van boven naar beneden te poetsen, van je tandvlees omlaag (of omhoog, als het om je onderkaak gaat) en dan over je kies, en dus niet opzij. Heeft bij mij goed geholpen toen ik last had van mn tandvlees.
|
![]() |
Ik probeer idd anders te poetsen, maar dan ook het tandvlees met de tandenborstel een beetje te masseren, zodat het goed doorbloed blijft. Maar wat jij zegt klinkt ook wel logisch, omdat je anders alle viezigheid richting je tandvlees smeert.
Dit klinkt goor maar dat is het ook. ![]() En genoeg slaap krijg ik wel Zeepje, no worries! |
![]() |
|
Wat heel erg goed helpt is spoelen met chloorhexidine (Corsodyl of Perio Aid). Dat is wel echt alleen maar voor kortdurend gebruik, dus hooguit een paar dagen (dan is de onsteking als het goed is ook wel weg). Het is geen mondwater!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |