Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-11-2004, 18:49
dk1988
dk1988 is offline
pas geleden zat er in mij tuf stukje bloed. miss kan het van me tandvlees zijn geweest ofzo. die bloei vaker bij het tandenpoetsen. en na die keer heb ik het nie meer gehad alleen die dag. is het iets ergs?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 18:52
Verwijderd
Het zal wel van je tandvlees zijn. Als je bloed gaat overgeven, zal je naar de dokter moeten.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 18:53
dk1988
dk1988 is offline
dus stukje bloed maak nie zo veel uit.
en als ik bloed ga overgeven wa voor ziekte heb ik dan?
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 18:56
Verwijderd
Was het na het tandenpoetsen of na het eten van iets ruws/hards? Dan zal het inderdaad van je tandvlees zijn. Dat hoort normaal niet te gaan bloeden, waarschijnlijk is het een beetje ontstoken. Dat kan verminderen of weggaan als je het elke dag na het poetsen masseert met de tandenborstel; als dat nu nog pijn doet kun je er misschien een kindertandenborstel voor kopen
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 19:24
dk1988
dk1988 is offline
Citaat:
Sarah schreef op 03-11-2004 @ 19:56 :
Was het na het tandenpoetsen of na het eten van iets ruws/hards? Dan zal het inderdaad van je tandvlees zijn. Dat hoort normaal niet te gaan bloeden, waarschijnlijk is het een beetje ontstoken. Dat kan verminderen of weggaan als je het elke dag na het poetsen masseert met de tandenborstel; als dat nu nog pijn doet kun je er misschien een kindertandenborstel voor kopen
het bloed kwam gelijk na het tandenpoetsen. maar was maar klein beetje.
Met citaat reageren
Oud 03-11-2004, 20:53
Verwijderd
Citaat:
dk1988 schreef op 03-11-2004 @ 20:24 :
het bloed kwam gelijk na het tandenpoetsen. maar was maar klein beetje.
Ontstoken tandvlees, goed je tandvlees masseren (maar niet te hard) en je kan op zich ook spoelen met zout water.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2004, 09:37
langejongen
langejongen is offline
Met tandenstokers alles tussen je tanden vandaan halen. Daar gaan veel etensresten tussen zitten waardoor het gaat ontsteken en gevoelig wordt, en waardoor ook gaatjes een kans krijgen. Eigenlijk moet je elke dag met tandenstokers aan de gang.
Oud 04-11-2004, 13:11
Iveauh
Iveauh is offline
waar mensen zich wel niet druk om maken, een beetje bloed in je mond ?
verstandskiezen misschien ofzo, maar je gaat er vast niet dood aan.
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:02
gurl19
gurl19 is offline
ik spuug ook vaak bloed als ik een bloedneus heb gehad.. dus daar kan het ook vandaan komen (dus nie in deze situatie denk ik ma tog)
Met citaat reageren
Oud 05-11-2004, 18:16
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Reel-bigfish schreef op 04-11-2004 @ 14:11 :
waar mensen zich wel niet druk om maken, een beetje bloed in je mond ?
verstandskiezen misschien ofzo, maar je gaat er vast niet dood aan.
sluit me bij je aan!

verder: niet gaan flossen ofzo, bij mij bleef het dan bloeden, al zei de tandarts dat ik het gewoon moest volhouden.
Oud 05-11-2004, 18:44
Verwijderd
Citaat:
Firefly182 schreef op 05-11-2004 @ 19:16 :
sluit me bij je aan!

verder: niet gaan flossen ofzo, bij mij bleef het dan bloeden, al zei de tandarts dat ik het gewoon moest volhouden.
Natuurlijk moet je wel flossen, de troep moet er uit. Goed poetsen, je tandvlees masseren (ook al bloed het) en flossen, daarna spoelen met zout lauw water (gewoon een theelepeltje zout in een glas lauw water doen) en dat gewoon elke avond blijven doen tot je tandvlees niet meer zo gevoelig is.
Parodontax wil ook goed helpen.

't Is heel belangrijk dat je een tandvleesontsteking goed wegwerkt, want zo'n ontsteking kan je tanden helemaal verneuken.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2004, 13:17
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 05-11-2004 @ 19:44 :
Natuurlijk moet je wel flossen, de troep moet er uit. Goed poetsen, je tandvlees masseren (ook al bloed het) en flossen, daarna spoelen met zout lauw water (gewoon een theelepeltje zout in een glas lauw water doen) en dat gewoon elke avond blijven doen tot je tandvlees niet meer zo gevoelig is.
Parodontax wil ook goed helpen.

't Is heel belangrijk dat je een tandvleesontsteking goed wegwerkt, want zo'n ontsteking kan je tanden helemaal verneuken.
met flossen werd het bij mij alleen maar erger en daardoor kreeg ik juist ontstoken tandvlees. Dus dan moet TS zelf maar bepalen of dat helpt of niet. Goed tanden poetsen is bij mij zeker wel voldoende. Of anders met een tandenstoker.

Paradontax is wel goed idd, heb ik nu ook en m'n tandvlees is nog amper ontstoken.
Oud 07-11-2004, 18:29
Verwijderd
als je 'bang' bent om te flossen kun je ook twee keer per dag goed spoelen met mondwater.
Met citaat reageren
Oud 08-11-2004, 10:24
Verwijderd
Citaat:
Firefly182 schreef op 06-11-2004 @ 14:17 :
met flossen werd het bij mij alleen maar erger en daardoor kreeg ik juist ontstoken tandvlees. Dus dan moet TS zelf maar bepalen of dat helpt of niet. Goed tanden poetsen is bij mij zeker wel voldoende. Of anders met een tandenstoker.

Paradontax is wel goed idd, heb ik nu ook en m'n tandvlees is nog amper ontstoken.
Als je flost, moet je daarna altijd goed spoelen, anders komt er júist troep in die wondjes en gaat het juist ontsteken. Als je dat gewoon goed doet, kan het echt niet erger worden.
Met citaat reageren
Oud 09-11-2004, 13:43
Firefly182
Firefly182 is offline
Citaat:
Andijvie schreef op 08-11-2004 @ 11:24 :
Als je flost, moet je daarna altijd goed spoelen, anders komt er júist troep in die wondjes en gaat het juist ontsteken. Als je dat gewoon goed doet, kan het echt niet erger worden.
tijdens het flossen en erna bleef het bloeden. Dat is wat ik er mee bedoel. En dan maakt spoelen geen moer uit.

Van lolly's eten krijg ik bijvoorbeeld al ontstoken tandvlees en m'n gehemelte gaat open. Dan kan je me echt niet wijs maken dat flossen goed voor je is dan.

Regels voor berichten