Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2012, 12:16
D-espair
D-espair is offline
Aangezien ik dit jaar staatsexamens doe in bijna een heel vakkenpakket, had ik een paar vragen aan leerlingen die VWO doen op een reguliere school.
Ik zou graag willen weten met welke boeken jullie werken voor de volgende vakken:
Informatica/informatiekunde
Management & organisatie
Economie
Engels
(ik kan me overigens niet herinneren dat ik daar echt boeken voor gebruikte, alleen: wasp reporter en rules and words for writing)

Mijn boeken zijn namelijk te oud geworden/heb ik niet meer en bijvoorbeeld M&O heb ik nooit gevolgd.

Voor de volgende vakken heb ik deze boeken:
natuurkunde: systematische natuurkunde
wiskunde: getal en ruimte
biologie: biologie voor jou
scheikunde: curie, chemie
Nederlands: kiliaan

Verder heb ik de meeste examenbundels/samenvattingen al.

Als jullie hier ook betere boeken voor hebben, hoor ik het ook graag. Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2012, 12:56
Dasherman
Dasherman is offline
Aparte titel "Staatsex." maar het heeft wel mijn aandacht getrokken.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 13:29
D-espair
D-espair is offline
Haha, oké dat was onbewust, maar vind het wel grappig genoeg om het nu zo te laten. Ik wilde niet zo'n lange titel.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 15:50
Em.
Em. is offline
Bij Engels werken wij alleen met de examenbundel, en dan nog met losse tijdschriften die we krijgen. Ik kan alleen niet meer zo snel herinnerde hoe die tijdschriften heetten.

Voor Economie gebruiken we lesbrieven, en de andere vakken heb ik niet, maar voor M&O worden volgens mij ook lesbrieven gebruikt.

En ik las ook 'staats-sex'.
Oud 14-01-2012, 18:35
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
ik gebruik op het vmbo 'pincode' als methode voor economie, weet niet of die er ook voor vwo is maar ik vind m in elk geval erg handig.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2012, 19:48
Diamera
Diamera is offline
Economie: LWEO lesbrieven. Pincode hebben ze bij ons op de havo wel.
Engels: Stepping Stones en voor idioom Wordweb, dat is gewoon een groot vocabulaireboek.

Beide zou ik wel kunnen aanbevelen denk ik, geen slechte methodes. Bij Engels heb je denk ik wel meer aan een gewone examenbundel, als je alleen maar tekstvaardigheid krijgt.

En ik las geen staatssex haha
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 14:57
D-espair
D-espair is offline
haha bedankt voor het reageren , ik zal ernaar kijken. Iemand nog iets voor informatica? En M&O?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 15:00
Verwijderd
Zelf heb ik geen informatica of M&O, maar bij ons op school wordt voor M&O 'percent' gebruikt, alleen zijn mijn klasgenootjes daar niet zo over te spreken. Voor informatica wordt 'fundament' gebruikt, maar daar heb ik eigenlijk niet echt reacties op gehoord. Ik ga er vanuit dat dat dan wel te doen zal zijn.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 15:05
D-espair
D-espair is offline
Thanks, ik zat al te kijken naar percent, maar als het niet zo geschikt is zal ik even verder zoeken. En fundament, even verder op mijn zoektocht haha.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 17:46
Verwijderd
Bij mij wordt voor M&O in Balans gebruikt wat ik persoonlijk wel een fijne methode vind om te werken. Er staan goede voorbeelden in en alles is duidelijk als je je opdrachten gaat maken.

Voor Engels gebruiken wij Stepping Stones voor grammatica en idioom.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:03
Verwijderd
wij gebruiken voor engels unicom finals en verder de examenbundel en als idioom hebben we examenidioom, wij gebruikten in de 4e voor extra grammatica oefeningen ook nog alquin grammar. voor economie gebruiken wij het boek 'de kern van de economie'. M&O hebben ze niet bij ons op school.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 18:52
Imn
Imn is offline
Eey..
Voor het vak M&O kun je de methode 'stichting & vereniging vwo' gebruiken. Zijn ook lesbrieven, net als bij economie lweo. Het ligt er maar net aan wat je gemakkelijk vindt om te leren.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2012, 21:58
Silvano08
Silvano08 is offline
Ook wij gebruiken voor Economie lesbrieven van LWEO.

Verder gebruiken we voor Engels 'Unicom Finals' voor grammatica, luistervaardigheid, spreekvaardigheid en leesvaardigheid en 'Finish Up' voor idioomtraining.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten