Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2012, 20:38
Cherryx
Cherryx is offline
hey,
ik heb even een beetje hulp en inspiratie nodig ...
ik heb voor een geschiedenisproject de opdracht om een deel van de lokalen van de school in te richten in een bepaald thema om zo mensen te ontvangen met mijn groep en het thema 'te laten spreken' en het aan de mensen te tonen, voor te brengen, het interessant te maken...
alleen weet ik niet goed hoe ik alle sfeer zo goed mogelijk in een redelijk groot lokaal kan brengen, iemand ideeën ?
bedankt x
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2012, 11:23
Tink*
Tink* is offline
Welk thema heb je gekozen?

Ik denk dat je al veel kan met tafels dekken en daar voorwerpen opzetten. Andere voorwerpen neerzetten. Eventeel schilderijen aan de muur of wandkleden.
Oud 20-01-2012, 20:32
Cherryx
Cherryx is offline
Citaat:
Welk thema heb je gekozen?

Ik denk dat je al veel kan met tafels dekken en daar voorwerpen opzetten. Andere voorwerpen neerzetten. Eventeel schilderijen aan de muur of wandkleden.
ja goed idee,
en ons thema is de hel,
heb alleen wat moeite met bedenken hoe het eruit kan zien ...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2012, 22:03
Em.
Em. is offline
Citaat:
ja goed idee,
en ons thema is de hel,
heb alleen wat moeite met bedenken hoe het eruit kan zien ...
Rood! Met vlammen. Vuur. En met glanzende vreemde wapens. En stinkend naar zwavel. En met roodgeschminkte mannetjes met gemene grijnzen en horentjes die puntige voorwerpen vasthouden.

Edit: misschien kun je het lokaal verduisteren (met zwarte lappen als er geen goed verduisteringsgordijnding is?) en lampen neerzetten achter rood crèpepapier/vliegerpapier. En misschien wat kaarsjes, ergens waar er niets in de fik kan vliegen. En als jullie een beamer ofzo in dat lokaal hebben een of ander filmpje afspelen met vlammen. En eh, misschien kun je ook wat met (enge) muziek doen, die je later altijd nog uit kunt zetten? En jezelf dan natuurlijk verkleden.
Oud 21-01-2012, 17:03
Verwijderd
Voor ramen kun je heel goed van die zwarte vuilniszakken gebruiken . Werkt heel prima en er komt geen licht doorheen, is goedkoop en makkelijk te verwijderen. Verder wat Em. zegt!
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 15:21
Cherryx
Cherryx is offline
Citaat:
Rood! Met vlammen. Vuur. En met glanzende vreemde wapens. En stinkend naar zwavel. En met roodgeschminkte mannetjes met gemene grijnzen en horentjes die puntige voorwerpen vasthouden.

Edit: misschien kun je het lokaal verduisteren (met zwarte lappen als er geen goed verduisteringsgordijnding is?) en lampen neerzetten achter rood crèpepapier/vliegerpapier. En misschien wat kaarsjes, ergens waar er niets in de fik kan vliegen. En als jullie een beamer ofzo in dat lokaal hebben een of ander filmpje afspelen met vlammen. En eh, misschien kun je ook wat met (enge) muziek doen, die je later altijd nog uit kunt zetten? En jezelf dan natuurlijk verkleden.
Bedankt!
ik ben er zeker wat mee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten