Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2012, 19:56
Vesta
Vesta is offline
Hallo lieve forummers,

Net als denk ik vele leerlingen die nu een profiel keuze moeten maken, zit ik heel erg in de war.
Ik weet wel al heel zeker welk profiel ik wil kiezen en graag zou ik ook alle talen incl.spaans willen nemen, maar het probleem is dat ik niet weet of dat wel moet.
Want later wil ik graag iets doen met media, een journaliste of een presentatrice, ik weet nu wel dat veel mensen op media willen werken, maar ik weet ook dat mijn kansen groot zijn om een baan daar te krijgen.En het is ook niet zo een wil om op te vallen en beroemd te worden etc., het is gewoon dat ik mijn toekomst niet anders kan zien.Ik kan nu al vloeiend 5 talen en aan het eind van mijn studie hoop ik nog frans, spaans en duits te kunnen. Camebridge engels zou ook heel mooi op mijn CV staan , (als ik het aan kan).(Ik kom nu wel heel arrogant over )
Tot nu toe dacht dat ik later Media en Cultuur wou studeren, maar na een beetje te googlen, wist ik eindelijk wat voor een studie het eigenlijk was, ik ben echt heel teleurgesteld, ik dacht al inmiddels zeker te weten wat ik wil.
Mijn vraag is , kent iemand een studie waarmee je later mogelijk een baan zou kunnen krijgen op televisie?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2012, 16:00
Tink*
Tink* is offline
Bijvoorbeeld

Theater, film- en televisiewetenschappen
Filmacademie
Journalistiek (opleiding zelf of master bij communicatie- en informatiewetenschappen of Nederlands of een andere studie)

En verder is het waarschijnlijk een kwestie van erin rollen.
Oud 31-01-2012, 21:00
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dat is meer een kwestie van ons kent ons dan van opleiding. Je kan bijvoorbeeld een media-achtige opleiding gaan doen en dan stage lopen bij een omroep. Of via het theater erin rollen. In beide gevallen is de kans van slagen overigens niet zo groot omdat er nu eenmaal veel mensen met hun kop op TV willen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten