Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2014, 17:25
rooschje
rooschje is offline
Dag lieve medescholieren!

Het leren voor mijn eindexamens schiet niet helemaal op. Waarom niet? Omdat ik nog niet weet of ik volgend jaar mijn zachte G ga behouden door biertjes te drinken in Tilburg of dat ik hem in het nachtleven van Utrecht ga kwijtraken. Ik twijfel namelijk nog over mijn studiekeuze. Mijn 2 opties!

- Journalistiek aan de HU in Utrecht. Veel praktijk in het maken van radio, tv en kranten, heerlijk. Je leert er echt een hoop dingen die je ook nodig gaat hebben als je het vak in wil. Dat is, als je er ooit een baan in vindt. Crisis he.

- Communicatie - International Event, Music & Entertainment Studies. Ook redelijk veel praktijk in de radio, tv enz., maar minder. Is namelijk meer gericht op de communicatie-kant. Dus ook vakken als marketing. Maar hee, ook leuk. En een bredere bachelor, kan, als ik geen baan vind in de hippe mediawereld, namelijk ook nog fijn adviseren bij bedrijven. Niet dat daar veel meer kansen liggen, maar allée.

Ik ben op dit moment al veel bezig met media, redactiewerk, entertainment en events. Vandaar mijn interesse in beide studies. Het is niet dat ik de één minder leuk vind of misschien niet aankan, het is gewoon dat ik ze het liefst allebei doe, ongeacht het feit dat de arbeidsmarkt er momenteel ruk is. Dan zorg ik maar dat ik er bovenuit spring.

Heeft iemand (en oh ik hoop het zo) ervaringen, verhalen of wijze woorden over een van beide studies, en misschien een advies welke kant ik op moet? De tijd tikt!*

*Hoe lang tikt de tijd eigenlijk nog? Iemand die weet wanneer ik een knoop moet doorhakken?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2014, 17:51
Pluis
Pluis is offline
op het gebied van marketing en communicatie is op dit moment amper werk te vinden. Ik zou dus voor journalistiek gaan als je een kans wilt maken op een baan. Nieuws is er altijd wel (al zijn daar banen ook redelijk schaars, maar dan kan je iig nog gaan freelancen)
Oud 13-05-2014, 17:54
rooschje
rooschje is offline
Citaat:
op het gebied van marketing en communicatie is op dit moment amper werk te vinden. Ik zou dus voor journalistiek gaan als je een kans wilt maken op een baan. Nieuws is er altijd wel (al zijn daar banen ook redelijk schaars, maar dan kan je iig nog gaan freelancen)
Maar dan heb je ook nog de entertainment-industrie, ''creatieve sector'' om in te gaan freelancen. Zeggen ze iig op CO IEMES. Kan ik me niet heeeel veel bij voorstellen maar goed, dank voor je reactie!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2014, 19:20
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Een vriendin van me heeft communicatie gedaan en doet al jaren werk onder haar niveau, heeft een burn out gekregen en zoekt al jaren naar een geschikte baan maar zoals Pluis al zegt is er echt amper werk.
Oud 14-05-2014, 20:06
arPos
arPos is offline
ehm geen van beiden...

HR, misschien SHE-Q als je iets wat dezelfde soort talenten vraagt wilt, maar er is veel te veel aanbod van arbeid op het gebied van zowel journalisten als entertainment en PR.

Als je dat echt wil dan zou ik zelf ondernemen maar dat is wel een trip die je dan aan moet durven.
Reageren

Regels voor berichten