Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2012, 21:20
xLienaa
xLienaa is offline
Ik schaam me supererg voor mijn lichaam. Ik ben bruin van haarkleur en m'n lichaamshaar is dus bijna zwart. Mijn armen zijn erg donker behaard en over het midden van mijn buik loopt een zichtbare, verticale streep met haar vanaf m'n schaamhaar. Mijn oksels ben ik al aan het scheren. Mijn benen ga ik sowieso volgende zomer scheren want die haren zijn echt extreem.

Vraag 1: Is dit normaal voor een meisje van 15?

Voor de rest heb ik nog een probleem met het scheren van mijn oksels. Ik doe het met een ladyshave 1x per week voor het korte shirtje dat ik aantrek voor sport, maar de 'haargrens' daar blijkt zich te verleggen. Er groeien steeds meer stevige en donkere haartjes naar beneden.

Vraag 2: Hoe kan ik dit tegengaan???
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 22:26
Verwijderd
Het is niet ongebruikelijk om op de plekken die je genoemd hebt donker haar te hebben, als je je er erg aan stoort kun je het weghalen. Scheren, epileren, waxen wat dan ook.

Het is een fabel dat haar donkerder of dikker terug komt wanneer je het scheert, de stoppels lijken dikker vanwege de hoek waaronder je ze scheert en haartjes worden lichter in de zon. (daar krijgen ze de kans niet voor als je ze steeds weghaalt)

Je kunt er niks aan doen dat je meer haargroei krijgt, dat komt door je hormonen en die kun je niet met huis, tuin en keuken middeltjes beinvloenden.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2012, 23:40
Verwijderd
Het is normaal om daar haren te hebben, het lijkt alleen abnormaal omdat je in de media en in bladen alleen volledig gladde onthaarde (gefotoshopte) lichamen ziet.
Scheer waar dat kan (oksels, benen, schaamstreek) en voor de rest is het accepteren geblazen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 11:31
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
als je scheert worden haartjes stugger en dikker, er kunnen er dan ook soms 3 uit dezelfde porie komen.. als je je echt ergert aan de donkere kleur en de dikte,
is het best dat je ze epileert. na een eind komt het haar dunner, minder donker en kan het zelfs wegblijven..
ik epileer m'n benen nu al een jaar en ongeveer de helft van m'n haar is niet meer terug willen komen, en het haar is veel blonder en dunner (die nog terugkomt) hetzelfde van m'n oksels! (: tis wat op de tanden bijten maar het blijft lang weg! x
Met citaat reageren
Oud 18-01-2012, 16:25
xLienaa
xLienaa is offline
Ja op die ladyshave is ook een epileerstand. Volgende zomer ga ik het op m'n benen proberen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 13:24
Poeperd
Poeperd is offline
Citaat:
als je scheert worden haartjes stugger en dikker, er kunnen er dan ook soms 3 uit dezelfde porie komen.. als je je echt ergert aan de donkere kleur en de dikte,
is het best dat je ze epileert. na een eind komt het haar dunner, minder donker en kan het zelfs wegblijven..
ik epileer m'n benen nu al een jaar en ongeveer de helft van m'n haar is niet meer terug willen komen, en het haar is veel blonder en dunner (die nog terugkomt) hetzelfde van m'n oksels! (: tis wat op de tanden bijten maar het blijft lang weg! x
Niet waar. Van scheren verandert de structuur of hoeveelheid van je haren niet.

Pure confirmation bias omdat meisjes zich vaak rond de puberteit beginnen te scheren, het moment waarop je (schaam)haren sowieso dikker en donkerder worden.

Je kan dus gewoon blijven scheren. Met epileren blijven je haren vaak wel langer weg, maar ik vind het erg pijnlijk persoonlijk.
Oud 21-01-2012, 13:40
Verwijderd
Door haartjes te scheren, snijd je ze eigenlijk af waardoor er stompjes verder groeien, in plaats van uiteindes die geleidelijk dunner worden te hebben. Hierdoor prikt het meer en lijken de haartjes op het oog wat dikker.

Epileren is de eerste paar keer pijnlijk, maar tegenwoordig voel ik er echt niks meer van. Ik vind epileren dan ook veel en veel fijner. Niet alleen blijft het langer weg, als ik een tijdje lui ben heb ik ook nog eens niet die 'stompjes' zoals het bij scheren ontstaat, waardoor het nauwelijks opvalt.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2012, 15:16
Verwijderd
Nou ik heb ook op mijn benen dat na het scheren er opeens twéé haartjes uit hetzelfde haarzakje groeien. Dus dan krijg je wel degelijk meer beharing. Bij epileren/harsen heb ik dat niet
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 01:40
Verwijderd
Dat heeft er niets mee te maken Je ziet een haartje gewoon (nog) niet tussen de epileerbeurten door.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2012, 18:56
xLienaa
xLienaa is offline
Ik denk dat ik gewoon een keer ga scheren probeer en daarna een tijd epileren, als je er daarna dus echt niks meer van voelt. Kijken of dat ook zo bij mij is en wat ik fijner vind.
Met citaat reageren
Oud 23-01-2012, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Dat heeft er niets mee te maken Je ziet een haartje gewoon (nog) niet tussen de epileerbeurten door.
?? Ik reageerde op Poeperd, misschien had ik even moeten quoten
Met citaat reageren
Oud 25-01-2012, 20:44
xLienaa
xLienaa is offline
Ja, die benen zitten wel goed... Voor de rest zou ik bijvoorbeeld voor andere plekken kunnen sparen voor een laserbehandeling!
Zoals mijn armen en buik ofzo.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2012, 18:28
DaichiDechu
DaichiDechu is offline
ik heb hetzelfde behoorlijk,
iedereen zei altijd bij armen scheren van nee niet doen! niet doen!
maar ik scheer ze nu al een tijdje, en ik zie niet waarom ik het niet had moeten doen,
armen scheren is binnen een paar seconden klaar gwoon even hupsakkee dr overheen,
en nu durf ik mn armen tenminste te laten zien!
en als het je toch niet bevalt kun je toch gewoon w88 tot het zomer is en de haartjes weer blond terug laten groeien?
en anders laseren ja, maar dat is duuur

Laatst gewijzigd op 22-05-2012 om 10:49.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten