Ik heb nu zo'n 2,5 maand een vriendin. Ik hou ontzettend veel van haar en we hebben een goede relatie, op twee keer ruzie na (bij één ruzie scheelde het echt niks of het was uit gegaan maar we konden elkaar niet laten gaan en houden teveel van elkaar). Inmiddels gaat alles weer goed, heel erg goed zelfs.
Echter, toen ik net iets met haar had was ik met haar op een feest waar haar ex ook was. Deze wou even buiten met haar praten, nou prima ik vertrouw haar. Toen ze weer terugkwamen heb ik nog een gezellige avond met haar en mijn/haar vrienden gehad en heb haar later naar huis gebracht. Het was nog niet zo laat, erg gezellig en er waren nog veel bekenden dus ik ben weer terug gegaan naar dat feest. Meteen kwam haar ex naar me toe en zei dat ze was vreemdgegaan, met hem. Ik heb haar hier meteen telefonisch mee geconfronteerd en ze bleef volhouden dat het niet waar was en dat hij nog gevoelens voor haar heeft en haar terug wil en dat daarom tegen me zegt om me op stang te jagen. Ik geloofde haar.
Een week later echter vertelde ze me dat hij haar inderdaad gezoend had, maar ze zweerde dat zij hem meteen heeft weggeduwd en naar binnen is gelopen. Ik was er niet bij, en ik geloof haar op haar woord. Ik was natuurlijk ontzettend boos op hem en wou hem het liefst te pakken nemen, maar ze smeekte om niks te doen omdat het haar anders ook problemen op zou leveren, ik heb niks gedaan, voor haar.
Nu is het zo dat sinds het uit is tussen mijn vriendin en haar ex, zij bevriend wil blijven maar ondertussen heeft hij nog steeds gevoelens voor haar en mist hij haar ontzettend. Maar hij blijft haar berichten sturen dat hij haar terug wil en haar mist, en ze wil 100% voor ons gaan dus ze is echt ten einde raad omdat hij nog steeds veel voor haar betekend (als vriend). Omdat ze weet dat het zo niet verder kan en ze echt alles voor ons wil geven, heeft ze nu de stap durven zetten om hem overal van te verwijderen. Zijn nummer, facebook, twitter, alles. Dit heeft ze niet tegen me verteld, maar ze deed wat kort/praatte weinig sinds twee dagen, dus ik vroeg wat er aan de hand was en toen vertelde ze het.
Hij was gewoon een ontzettend goede vriend voor haar en dat ze hem nu los moet laten omdat een vriendschap niet gaat werken als hij gevoelens blijft houden doet haar echt pijn, maar ik ben heel trots op haar dat ze die stap zet. Het doet me ook echt beseffen dat ze 200% voor ons wil gaan en echt van me houd. Maar ik vind het natuurlijk kut dat ze het er zo moeilijk mee heeft, wat zou ik in deze situatie voor haar kunnen betekenen om haar beter te laten voelen en hem zo snel mogelijk te vergeten?
|