Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 31-01-2012, 16:47
Keith21
Keith21 is offline
Dag Allemaal,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een kamer, en heb inmiddels iets gevonden wat ik voor 2 maanden zou kunnen huren. Op de website van de woningstichting waar de kamer verhuurt wordt, staat echter dat onderhuur voor min. 3 maanden moet zijn.

Is het mogelijk om me toch in te schrijven bij de gemeente, zodat ik huursubsidie krijg, maar het niet met de woningstichting te overleggen? Aangezien zij op de website aangeven dat er geen mogelijkheid is om dit te doen?

Wie heeft hier ervaring mee, of weet hoe dit zit?

Keith.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 31-01-2012, 19:53
Ivo
Ivo is offline
Inschrijven bij de gemeente moet in principe wel kunnen zolang er daardoor niet meer personen staan ingeschreven op het adres als toegestaan. Echter, om aanspraak op de woning te kunnen blijven maken MOET de huidige huurder ook ingeschreven blijven staan op het adres.

Omdat jij officiëel de woning niet mag huren, maar alleen samenwonen met de huurder, kun jij waarschijnlijk ook geen huurtoeslag aanvragen voor dit adres.
Met citaat reageren
Oud 31-01-2012, 20:46
Keith21
Keith21 is offline
Bedankt voor je reactie! Dat ik geen huurtoeslag krijg is geen enkel probleem. Ik weet niet hoeveel mensen op het adres ingeschreven mogen staan, maar het betreft een studio. Is het verboden om het toch te doen? En zo ja, wat is het risico?
Met citaat reageren
Oud 03-02-2012, 17:44
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
En zo ja, wat is het risico?
Het risico in ergste geval is huisuitzetting op vrij korte termijn, meestal twee weken of een maand.

Maar ja, dat raakt de huurder meer dan het jou raakt natuurlijk.
Oud 23-02-2012, 23:54
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Dat jij het niet aan hen verteld, is geen garantie dat zij er niet in de tussentijd achterkomen. Dan heb je natuurlijk wat uit te leggen en zal de woningstichting vast geen gat in de lucht springen.
Reageren

Regels voor berichten