![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Je bent 16, in de groei, en hebt al een aantal jaren redelijk intensief gefitnesst. Als je niet onnoemelijk zeker bent over je schema en je voeding en alles erbij, dan doe het niet. Als je dit per se moet doen, dan laat je begeleiden door je huisarts, een instructeur, een diëtiste. Blessures die je door eigenwijsheid en gebrek aan kennis oploopt, kunnen je nogal duur komen te staan. Je kunt er veel pijn aan overhouden, je groei belemmeren en je favoriete bezigheid voor de rest van je leven verpesten.
Iedereen die hier roept dat er niks mis mee is, heeft enkel oog voor je doorzettingsvermogen en heeft simpelweg te weinig verstand van zaken. Doorzettingsvermogen heb je, ja. Nu nog wat verstand om er op termijn ook nog wat mee te kunnen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb wel maanden lang krachttraining bestudeerd en vragen gesteld aan verschillende fitness coaches ik weet heus wel wat slecht voor je rug is en wat juist goed voor je rug is. Ook is het niet zo dat krachttraining slecht voor je groei is ik ben juist nogal gegroeid door krachttraining. Vroeger had men kinderen in arme landen bestudeerd die nogal zwaar werk verrichtten en dachten dat ze door zwaar werk klein bleven maar ze dachten niet goed na dat die kinderen naast zwaar werk weinig rust en slecht voedsel kregen.
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
ik eet net zo veel als mn vader die 20kg meer weegt ![]() |
![]() |
|
Omdat verschillende artsen uit verschillende disciplines ervoor waarschuwen.
Verder is het natuurlijk niet dodelijk slecht of iets, maar je moet gewoon uitkijken met overbelasting (wat voor elke sport geldt).
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding & Gezondheidstopic #24 Balance | 500 | 16-02-2010 11:57 |