Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-04-2012, 21:30
P.Griffin
P.Griffin is offline
Ik vroeg me af wat de ervaringen van de anderen zijn met de politie en blowen.
Ben jij wel eens in aanraking gekomen met de politie omdat je op straat een jointje rookte? En heb je toen een boete gekregen/is het in beslag genomen of wat dan ook?

Eigen ervaring: Ooit een keer gepakt toen ik samen met een maat wiet probeerde te kopen via een zwerver (die man was te vertrouwen we deden dat wel vaker via hem). Toen bleek dat er zo'n sneaky undercover-agentje had staan luistervinken. 30 euro wiet in beslag genomen, zwerver naar het bureau en uiteraard gegevens moeten geven. Ouders zouden gebeld worden. Nooit meer wat van gehoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-04-2012, 07:59
Verwijderd
Nooit problemen mee gehad. Zelfs een keer een vuurtje gekregen van een vriendelijke dienstklopper.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 10:51
Verwijderd
2 jaar geleden op Pukkelpop werden we opeens GRONDIG gefouilleerd, er kwamen nog net geen lichamelijke onderzoeken bij. En mijn vriendin had een flinke hoeveelheid wiet bij (het was geen goede kwaliteit, vandaar de hoeveelheid + het was voor 2 personen), dat ontdekten ze, politie erbij gehaald en zij moest mee, tegen mij werd er alleen geblaft dat ik moest wachten. Nou ja, zij kwam terug, wiet in beslag genomen, ze zouden het bekijken en als het teveel was, dan zou ze een brief thuis krijgen. Nooit wat van gehoord.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 17:52
Verwijderd
Moeilijk doen om niets. Daarvoor worden ze getraind
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 17:58
Verwijderd
Idd, haar blaadjes waren ook in beslag genomen, terwijl die gewoon op het terrein te koop waren . Het was ook echt alleen maar gruis ofzo, neem dan een weegschaaltje mee als je mensen gaat aanhouden ervoor.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 18:04
Verwijderd
Maar het was wel dus ruim over de 5 gram neem ik aan?
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 18:13
Verwijderd
Waarschijnlijk niet, anders hadden ze wel iets laten weten denk ik. En zo belachelijk veel was het niet, het leek vooral veel.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 22:13
Tar Anárion
Tar Anárion is offline
Citaat:
Maar het was wel dus ruim over de 5 gram neem ik aan?
Pukkelpop is België he.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 00:23
Verwijderd
Beruchte playerhaters indeed.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2012, 20:01
arPos
arPos is offline
ik heb weleens een blowtje gerookt met een agent in uniform en functie.
Oud 04-04-2012, 23:59
P.Griffin
P.Griffin is offline
Is het ook waar dat de politie je wiet af mag nemen terwijl je boven de 18 bent en niet onder invloed tijdens het rijden ofzo?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 00:10
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
ik heb weleens een blowtje gerookt met een agent in uniform en functie.
Wat een pauperagent dan. Wat was de context daaromheen?
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Is het ook waar dat de politie je wiet af mag nemen terwijl je boven de 18 bent en niet onder invloed tijdens het rijden ofzo?
Als je niet te veel bij je hebt niet volgens mij. Tenzij je aan het blowen bent op dat moment..
Met citaat reageren
Oud 05-04-2012, 21:07
arPos
arPos is offline
Citaat:
Wat een pauperagent dan. Wat was de context daaromheen?
oude bekende van buiten het vak om en een kerel die wel een jointje lust.
Waarom zou dat pauper zijn?
Het is pas pauper om je politiemacht te verspillen aan het bestrijden van de teelt en het gebruik van een plant die familie is van de brandnetel.
Oud 05-04-2012, 21:08
arPos
arPos is offline
Citaat:
In het kader van het niet bestraffen van gebruikers wordt een gebruikshoeveelheid wiet gedoogd, dit houdt in de context van de praktijk in dat je maximaal 5 gram wiet mag hebben (al kan dit per gemeente verschillen)

De mate van invloed onder het rijden is niet goed aan te tonen, wel kan er sprake zijn van verdenking waarbij de regels gelden zoals bij elke andere stof.
Oud 05-04-2012, 22:11
Verwijderd
Citaat:
Ja, de politie mag je wiet altijd afnemen. Dit mogen ze zelf beslissen. Of het strafbaar is hangt af van de hoeveelheid. Zoals arPos zegt, tot 5 gram zul je niet vervolgd worden. Zit je boven die hoeveelheid, dan wordt het als dealerhoeveelheid gezien en ben je wél de lul.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 11:52
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
Waarom zou dat pauper zijn?
Je bent sowiezo een loser als je onder je werkttijd gaat zitten blowen. En dan al helemaal als agent zijnde waarbij je een voorbeeldfunctie hebt.
Met citaat reageren
Oud 06-04-2012, 13:01
arPos
arPos is offline
Citaat:
Je bent sowiezo een loser als je onder je werkttijd gaat zitten blowen.
Eens, echter de agent in kwestie zou binnen een minuut klaar zijn met zijn dienst en naar huis gaan.

Citaat:
En dan al helemaal als agent zijnde waarbij je een voorbeeldfunctie hebt.
Larie.

als...zijnde is trouwens dubbelop, het is of "als agent" of "zijnde een agent/agent zijnde"
Oud 06-04-2012, 14:30
Thinus
Thinus is offline
Citaat:
als...zijnde is trouwens dubbelop, het is of "als agent" of "zijnde een agent/agent zijnde"
Dankje

Een politieagent heeft wel degelijk een voorbeeldfunctie. Het is niet voor niks niet toegestaan voor agenten om in hun vrije tijd te blowen. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar ga dan ook niet bij de politie.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 16:32
Verwijderd
Citaat:
Dankje

Een politieagent heeft wel degelijk een voorbeeldfunctie. Het is niet voor niks niet toegestaan voor agenten om in hun vrije tijd te blowen. Niet dat ik het daar mee eens ben, maar ga dan ook niet bij de politie.
Ze hebben een voorbeeldfunctie ja, als ze in functie zijn. Wat een agent buiten werktijd doet, zal me aan me reet roesten. Dat 'ga dan ook niet bij de politie' vind ik nergens op slaan trouwens, je ken toch je best ervoor doen dat niemand van je collega's het te weten komt.

Wat een kutregel trouwens, mogen agenten wel zuipen buiten werktijd of ook niet...?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2012, 19:55
Verwijderd
Nutteloze regel inderdaad. Zolang het de persoon tijdens zijn diensttijd niet beďnvloed mogen ze lekker doen wat ze willen wat mij betreft.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2012, 18:04
arPos
arPos is offline
Als agenten een voorbeeldfunctie hebben dan suggereert dat dat je als burger geen verantwoording hoeft af te leggen voor je gedrag, het zal wettelijk allemaal wel zo zijn hoor maar in mijn ogen is politieagent zijn gewoon een beroep om een eerlijk salaris mee te verdienen.
Oud 10-04-2012, 16:22
Verwijderd
Ik vind het een prima voorbeeld als oom agent een keer een jointje meerookt
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 11:17
bloodyb
bloodyb is offline
Dus dan mogen de wouten in hun vrije tijd ook niet strontlazerus worden?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 11:55
Verwijderd
Uiteraard niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-04-2012, 17:47
Verwijderd
Citaat:
Dus dan mogen de wouten in hun vrije tijd ook niet strontlazerus worden?
Neem aan dat ze dat wel mogen, met als blowen overigens. Vrije tijd, daar heeft de baas toch niets over te zeggen?
Met citaat reageren
Oud 12-04-2012, 19:46
arPos
arPos is offline
zolang je het niet in het openbaar doet mag iedereen strontlazerus worden
Oud 13-04-2012, 15:35
joris19
joris19 is offline
Je mag gewoon wiet roken, alleen doe het wel op plekken waar niemand last heeft van je geblow, het beste gewoon buiten in de openlucht, op terrasjes lijkt me niet handig....want dan krijg je wel de politie op je dak, omdat de eigenaar van de horeca gelegenheid, heeft gebeld bijvoorbeeld.....
Met citaat reageren
Oud 13-04-2012, 16:29
Verwijderd
Ik moet de eerste eigenaar van een horeca-gelegenheid nog leren kennen die daar niet zelf iets van kan zeggen.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2012, 14:25
bloodyb
bloodyb is offline
Citaat:
Neem aan dat ze dat wel mogen, met als blowen overigens. Vrije tijd, daar heeft de baas toch niets over te zeggen?
Ik denk dat ze daar bij de pliesie anders over denken...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2012, 16:48
Verwijderd
Citaat:
Dat klopt wel trouwens. Toen een vriend van mij nog bitch was wilde hij ook bij de politie, gelukkig werd dat snel afgezegd toen hij hoorde dat hij ook vaak op oproep klaar moest staan en dus niet zomaar kon drinken/blowen, zelfs in zijn vrije tijd.

Wat ook meteen een verklaring kan zijn voor het feit dat agenten vaak van die vervelende personen zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Ik moet de eerste eigenaar van een horeca-gelegenheid nog leren kennen die daar niet zelf iets van kan zeggen.
Inderdaad zeg. Dan hou je het niet heel lang vol.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 17:45
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard niet.
Jawel maar niet op het moment dat ze op oproepbasis beschikbaar zijn en ze mogen niet als politieagent herkenbaar zijn. Op vakantie mogen ze dus in principe hun gang gaan.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2012, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Dus? Dan heb ik een meningsverschil met oom agent blijkbaar, zoals wel vaker.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten