Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-03-2012, 20:12
LauraJansen
LauraJansen is offline
Goede avond best mensjes,

Ik heb in het verleden bij 2 supermarkten gewerkt en bij beide ben ik na een zeer korte periode ontslagen, wat natuurlijk niet fijn is maar al met al had ik het aan mezelf te danken. Nu ben ik gebeld voor een sollicitatiegesprek bij een supermarkt, nu heb ik al bij diezelfde supermarkt gewerkt, alleen een andere vestiging in dezelfden stad. Nu wil ik dit liever niet aangeven tijdens mijn sollicitatiegesprek maar ben ik bang dat ik nog in het systeem sta geregistreerd. Ik heb daar vorig zomer een paar weken gewerkt. Wat kan ik het beste doen?

Met vriendelijke groeten,

Ik
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-03-2012, 20:16
Axel11
Axel11 is offline
Als je daar graag wil werken, zou ik gewoon solliciteren. Als er vervolgens naar gevraagd wordt, kun je misschien wat redenen noemen voor je ontslag en vertellen waarom het nu anders zou zijn. Dus: bereid een kort verhaaltje voor.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 20:24
LauraJansen
LauraJansen is offline
Citaat:
Als je daar graag wil werken, zou ik gewoon solliciteren. Als er vervolgens naar gevraagd wordt, kun je misschien wat redenen noemen voor je ontslag en vertellen waarom het nu anders zou zijn. Dus: bereid een kort verhaaltje voor.
Beste Axel, omdat dat mijn eerste baantje was en ik niet wist hoe alles in elkaar zat heb ik het totally verkloot. Dus ik betwijfel of dat een optie is.
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 20:27
Verwijderd
Nou, dat lijkt me toch een prima iets om te vertellen? Je gaat naar dat sollicitatiegesprek, als ze je dan vragen van 'Goh, ik zie hier dat je al eens eerder bij ons hebt gewerkt maar dan in vestiging X, waarom ben je daar zo snel weggegaan?' dan kun jij toch prima zeggen van 'Nou, het was mijn eerste baantje wat ik ooit heb gehad, en daarom was ik heel vaak zenuwachtig / vond ik het heel spannend en daarom ging het daar niet zo goed. Maar dat is ondertussen al x maanden geleden, en ik weet zeker dat ik het hier heel goed zou doen.'
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten