Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-03-2012, 21:04
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
Ik weet niet echt welke titel ik moet geven aan deze topic.
ik heb juist een nieuwe kat, ik weet niet van waar de kat komt,
ze kwam steeds in ons huis binnen, besloten we om ze te houden. ze ziet er goed verzorgd uit.. we denken dat ze achtergelaten is, het is nog een redelijk jong katje, misschien een paar maand oud.
deze moet je natuurlijk heel goed int oog houden!
ik had soep klaargemaakt, met balletjes,
plots betrapte ik dat de kat aan het likken was aan de balletjes.
deze stonden dan nog een uurtje aan de kant, en daarna heb ik ze in de soep gedaan.
m'n broer vertelde me dat dit niet echt kwaad kon, dat je geen erge ziektes krijgt ofzo.
maar dan betrapte ik de poes er op dat ze aan de soep aan het likken was!
ik weet niet hoe lang ze al bezig was, maar nu vraag ik me toch wel af of dit niet gevaarlijk is voor m'n gezondheid.. of je er ziek van kan komen etc...
heb al van de soep gegeten een paar uur geleden, niets van gemerkt alleszins...
Met citaat reageren
Oud 28-03-2012, 22:04
Martiño
Martiño is offline
Heb je de balletjes nog gebakken ofzo? Dan zijn alle bacteriën sowieso dood.

In principe is speeksel redelijk schoon. De kans dat de kat er nare bacteriën op achter heeft gelaten is heel klein. En zelfs dan: je immuunsysteem is in principe sterk genoeg om die bacteriën tegen te houden. De kans dat je er ziek van wordt is klein. Maak je dus vooral geen zorgen.

Toch moet je een beetje uitkijken met wat je je kat laat doen in de keuken. Aan de poten van de kat zitten namelijk wel veel bacteriën. Er kan zo ook kruisbesmetting optreden. Het beste leer je je kat af om op het aanrecht en de keukentafel te springen.
Oud 29-03-2012, 12:03
Lente
Lente is offline
ehhh weet je zeker dat het niet de kat van iemand anders is, die gewoon gezellig overal binnenloopt?
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 12:25
Martiño
Martiño is offline
Oh daar had ik helemaal overheen gelezen

Als ze niet van jou is zou ik haar gewoon buitenlaten. Als ze niet van jou is is er waarschijnlijk iemand heel erg bezorgd om haar. Als ze aan blijft lopen even het asiel bellen ofzo.
Oud 29-03-2012, 15:07
Volk
Volk is offline
Heb je al navraag gedaan om te kijken of de kat niet een baasje heeft? Dus naar een dierenarts en asiel om melding te maken en ook meteen te laten kijken of de kat is gechipt. Flyers opgehangen in de buurt en de supermarkten in de buurt en op amivedi gekeken.

Ik zou vrij pissig zijn als iemand zomaar besloot mijn kat te houden
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 20:19
Verwijderd
Je kan zo nodig prima met je kat van hetzelfde bord eten.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2012, 20:25
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tong van een hond/kat is toch schoner dan je vaatdoekje dacht ik?
Oud 29-03-2012, 21:10
Martiño
Martiño is offline
Dat heb ik ook wel eens gehoord, maar ik weet niet in hoeverre dat waar is (hoewel vaatdoekjes natuurlijk vies zijn, maar dat wil niet zeggen dat een kattentong schoner is )
Oud 29-03-2012, 21:37
Pluis
Pluis is offline
als honden en kattenmonden zo schoon waren had je geen tetanusprikje nodig als ze je bijten. Dat is dus een fabel.
Oud 29-03-2012, 21:49
Lente
Lente is offline
Citaat:
Tong van een hond/kat is toch schoner dan je vaatdoekje dacht ik?
dat was toch om aan te geven dat je iedere dag een schoon doekje moet pakken? want op een vies doekje zitten zelfs nog meer bacterien dan op een hondentong
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 08:45
Verwijderd
Ik zou het proberen te voorkomen de volgende keer, maar als je gewoon gezond bent (en niet bejaard of zwanger oid), ga je hier niet ziek van worden.

Maar niet zomaar een kat in huis nemen Laat controleren of hij gechipt is, vraag bij het asiel en bij dierenartsen na of iemand een kat mist, hang flyers op... Grote kans dat het diertje gewoon een baasje heeft!
Met citaat reageren
Oud 30-03-2012, 19:01
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
als honden en kattenmonden zo schoon waren had je geen tetanusprikje nodig als ze je bijten. Dat is dus een fabel.
ik weet zeker dat je ook een tetanusprik nodig hebt als je door een vaatdoekje gebeten wordt
Met citaat reageren
Oud 02-04-2012, 11:39
Greenscarfed
Greenscarfed is offline
De poes is ondertussen al naar het asiel gebracht omdat het echt zo danig tam was dat ik er praktisch zeker van was datie weg was gelopen/ achtergelaten...
ze was ook echt heel goed verzorgd, maar ze had superveel honger. Eigenlijk is ze hier maar een avondje gebleven.
Hopelijk halen de baasjes haar op want 't is echt nog een redelijk kleintje!
De balletjes had ik gewoon in de soep nog laten meekoken,
heb er al van gegeten en volgens mij heb ik niets opgelopen ofzo , was gewoon wat bezorgd ivm bactieren die katten met zich mee kunnen brengen...
ik heb ook een andere kat al 11 jaar en heb nooit last van iets gehad dus ik denk dat ik gewoon wat overberzorgd was van mezelf .. redelijk typisch aan mij
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten