Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-02-2012, 13:47
Verwijderd
Heey jongens,

Ik zoek een boek over zwarte magie, ik heb al op internet gekeken en daar zag ik alleen boeken OVER zwarte magie, en wat ik zoek is een boek waarin ze alle symbolen uitleggen, alle spreuken staan en alle wezens staan beschreven.

Weet iemand waar ik dit kan vinden? Een website mag ook!

A
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2012, 00:07
Alpha_Omega
Alpha_Omega is offline
V&A > Letteren.
Oud 25-02-2012, 23:55
HFSH
HFSH is offline
Ik denk dat het vrij moeilijk zal zijn om zoiets in één enkele bundel te vinden.
Er zijn wel diverse boeken en websites die onderdelen daaruit verzamelen, bijvoorbeeld Encyclopedia Mythica voor allerlei aspecten uit de mythologie, of de Dictionary of Symbols voor symboliek. Daarnaast is de Malleus Maleficarum ook een interessante tekst.

Voor meer geschiedenis kun je boeken over het britse occultisme vanaf de 19e eeuw opzoeken, en het daaruitvolgende neopaganisme. Of voor boeken met leuke plaatjes en slechte poëzie in moeilijk lettertype, zijn er vast wel boekenlijsten te vinden op diverse 'Charmed' fanfora.
Oud 26-02-2012, 02:29
Verwijderd
Citaat:
Ik denk dat het vrij moeilijk zal zijn om zoiets in één enkele bundel te vinden.
Er zijn wel diverse boeken en websites die onderdelen daaruit verzamelen, bijvoorbeeld Encyclopedia Mythica voor allerlei aspecten uit de mythologie, of de Dictionary of Symbols voor symboliek. Daarnaast is de Malleus Maleficarum ook een interessante tekst.

Voor meer geschiedenis kun je boeken over het britse occultisme vanaf de 19e eeuw opzoeken, en het daaruitvolgende neopaganisme. Of voor boeken met leuke plaatjes en slechte poëzie in moeilijk lettertype, zijn er vast wel boekenlijsten te vinden op diverse 'Charmed' fanfora.
Heel erg bedankt, je hebt me erg geholpen. Had me al rotgezocht op internet, ben uiteindelijk zelf een boek gaan schrijven
Met citaat reageren
Oud 26-02-2012, 12:10
Dieux
Dieux is offline
ik denk niet dat je zo een boek op dit forum zal vinden, want vroeger werden deze boeken als [I]den duivele[I] aanzien.
Maar blijkbaar kan je door kwade donkere geesten op te roepen zelf uitzoeken wat het teken wil zeggen, met risico voor eigen leven(??) alhoewel ik dat betwijfel.. en er gaan in oude Franse dorpjes nog geruchten dat in die boeken verborgen vloeken staan voor onwetende in het Latijn, maar verborgen, zoals woordspelingen..
Moest er iemand dan toch zo een boek aan je tonen, raadpleeg dan eerst es goed een boek in de bib ofso over de echtheid, want er zijn ook veel oplichters..
ik wens je allesinds veeeel succus!!!
Met citaat reageren
Oud 11-04-2012, 18:35
boekenbos
boekenbos is offline
Beste,

Ik ben in het bezit van het boek WARE MAGIE van Bonewits. In dit boek wordt aandacht besteed aan elke categorie van occulte verschijnselen.
Laat maar even weten of het je interesseert.

Groetjes,

Luc.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten