Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-05-2012, 14:06
psychpeda
psychpeda is offline
Mijn naam is Maite en ik studeer aan de Vrije Universiteit in Amsterdam, afdeling psychologie en pedagogiek. Voor mijn opleiding doe ik onderzoek naar de persoonlijkheid van jongeren en de ontwikkeling van de persoonlijkheid. Tevens wordt geïnformeerd naar gebeurtenissen die je hebt meegemaakt. Ben jij tussen de 12 en 23 jaar en vind je het leuk om mee te doen?
Er wordt van je gevraagd dat je een vragenlijst invult. De totale afname duurt ongeveer 40 minuten en geschiedt via internet. Je ontvangt een link in je e-mail. Het kan zijn dat deze e-mail als junk wordt behandeld, let dus de komende dagen goed op je mailbox! Je antwoorden worden via een beveiligde route verstuurd naar de onderzoekers van de Vrije Universiteit. De gegevens worden anoniem bewaard. Alleen de onderzoekers van de VU hebben toegang tot de gegevens.
Ben je onder de 18 jaar, dan is toestemming van één van je ouders vereist. Daarom zul je een brief ontvangen die je aan je ouders moet laten lezen.
Ik wil mensen die willen deelnemen vragen om een e-mail te sturen naar maitedejong100@hotmail.com met de volgende gegevens: voornaam, achternaam, leeftijd en e-mailadres en indien je jonger bent dan 18 de achternaam van je ouder(s), je adres, postcode en woonplaats.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-05-2012, 14:10
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
---> Psych
Oud 04-05-2012, 15:13
Pluis
Pluis is offline
Waarom heb je de volledige naam nodig? Anoniem is anders.
Oud 04-05-2012, 18:36
psychpeda
psychpeda is offline
Anders kan er met het onderzoek gefraudeerd worden en kan 1 persoon bijvoorbeeld 100 keer achter elkaar de vragenlijst maken. Ik begrijp dat het niet heel aantrekkelijk is om dit soort gegevens aan een vreemde te geven. Met anoniem wordt bedoeld dat je gegevens alleen voor het onderzoek en niet voor andere doeleinden zullen worden gebruikt. Er worden van een heleboel mensen data verzameld en als je heel hoog scoort op een eigenschap ofzo zal er verder niet naar worden gezocht wie de persoon was die zo scoorde ofzo, daar gaat het niet om.
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 19:25
Verwijderd
[QUOTE=psychpeda;32518485]Anders kan er met het onderzoek gefraudeerd worden en kan 1 persoon bijvoorbeeld 100 keer achter elkaar de vragenlijst maken. Ik begrijp dat het niet heel aantrekkelijk is om dit soort gegevens aan een vreemde te geven. [quote] Omdat het niet heel aantrekkelijk is zijn er ook andere methoden om dit tegen te gaan

Citaat:
Met anoniem wordt bedoeld dat je gegevens alleen voor het onderzoek en niet voor andere doeleinden zullen worden gebruikt.
En dat is niet helemaal hetzelfde.

Ik heb nog nooit mijn naam bij een onderzoek ingeleverd (heb er behoorlijk veel gedaan, tot en met uitgebreide onderzoeken met bloedafname).
Met citaat reageren
Oud 04-05-2012, 19:29
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat de TS bedoeld is herleidbaarheid. Dat is iets anders dan anonimiteit idd.
Oud 04-05-2012, 21:39
Verwijderd
Helaas, ik ben onder de achttien en ik ga er geen moeite voor doen om toestemming etc. te vragen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten