Advertentie | |
|
![]() |
||||||
Citaat:
Hieruit volgt dan een mate van onwil tot aanpassen aan de normen en waarden van het land waar die persoon woonachtig is, echter logischerwijs geeft dat bij 2 "westerse nationaliteiten" (of "2 oosterse") vaak minder wrijving dan bij een combinatie van 1 "westerse" en 1 "oosterse" Voorts uiteraard kan zo´n persoon met 2 nationaliteiten in theorie aanspraak maken op rechten uit beide landen, dit is oneerlijk voor hen die geen 2 nationaliteiten hebben. (andersom geldt dat dan ook voor plichten) Citaat:
Verder moet je die persoon dan in demografische tellingen 2 keer tellen? (lees och we hebben X nederlanders en Y amerikanen terwijl het feitelijk X - Nederlanders in het buitenland en Y - Amerikanen in het buitenland is) Begrijp me niet verkeerd ik vind dat het hele concept "grenzen" een nogal rare menselijke uitvinding is maar als je eenmaal een systeem hebt dan moet het wel een logisch systeem zijn, het huidige systeem is niet logisch. Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Ontopic: lijkt me niet dat dit voorstel uitvoerbaar is - velen kunnen hun tweede nationaliteit helemaal niet opgeven. Daarnaast is het zinloos en gaat dit mensen heus niet motiveren om "beter hun best" te doen of zo. Gewoon weer typisch immigrantje pesten. |
![]() |
|
Nog nooit een goed argument voor dit voorstel gehoord. Wilders heeft het over een dubbele loyaliteit; onzin. Ik heb een enkele nationaliteit, maar geen enkele loyaliteit.
||
Citaat:
Verder wel eens met het idee dat mensen niet méér hun best gaan doen. Het is jammer dat we naar zulke draconische maatregelen moeten zoeken om zo politiek correct mogelijk op te treden tegen problemen met immigranten. Laatst gewijzigd op 04-03-2012 om 17:55. |
![]() |
||
Citaat:
Maargoed verklaar dan eens waarom Marokkaanse-Nederlanders zich Marokkaan noemen en niet Nederlander.
|
Overigens is de wet heel makkelijk in te voeren aangezien een paspoort niet van de persoon is die erin beschreven staat maar van de staat.
Die staat kan dat paspoort dus ook invorderen en zelfs ongeldig maken.
|||
Citaat:
Citaat:
Maar goed, hier is je antwoord: doen ze dat? Bron?
|
Bron: ik.
Maargoed; of die loyaliteits issue nu werkelijk bestaat of niet, het feit dat iemand kan beweren dat er een loyaliteitsverstrengeling kan zijn is al reden genoeg om dat voor te willen zijn en alle twijfel te verwijderen door bij politici een dubbele nationaliteit te verbieden.
|
Nou ik denk dat als je het naar je zin hebt in het betreffende land waar je jezelf hebt gevestigd, je graag in het land wil blijven, en daarom je die nationaliteit wil hebben, maar dat de politieke leiders, denken dat loyaliteit pas is vastgelegd na het verstrekken van een indentiteitspapiertje verstrekt door de overheid van het betreffende land, maar ik denk dat loyaliteit tussen de oren zit, het naar je zin hebben in een land, wil nog niet zeggen dat je loyaal bent aan de overheid, of politiek, dat je belasting betaald wil nog niet zeggen dat je loyaal bent, maar puur omdat zoiets door de overheid wordt opgelegd, de politiek wil gewoon 100% controlle, bij een dubbele nationaliteit is dat maar 50/50
|
![]() |
||
Citaat:
Verder is loyaliteit een volstrekt holle term. Waarom zouden politici of wie dan ook loyaal moeten zijn aan hun nationaliteit?
|
Verwijderd
|
Mijn opinie:
Weg ermee...... Ik vind het zo vreemd dat veel Turkse/Marokkaanse mensen twee nationaliteiten hebben......Ik bedoel; je gaat naar school hier, werkt hier, leeft hier etc etc....En wtf dienstplicht? Just saying... Ik ben ook niet in Nederland geboren en heb voor zover ik weet maar 1 nationaliteit. |
![]() |
|
![]() |
Hoe zou een eventuele loyaliteitskwestie opgelost kunnen worden door het andere paspoort in de prullenbak te gooien? Ben je dan opeens niet meer loyaal? Neem nu eens onze minister van buitenlandse zaken, Uri Rosenthal, die -voor zover ik weer- geen tweede paspoort heeft.
Hij is wel joods, getrouwd met een Israelische, en houdt alle kritiek op Israel waar hij over te zeggen heeft, tegen. Men zou dus kunnen denken dat de loyaliteit van zo iemand niet bij Nederland ligt maar (althans gedeeltelijk) bij Israel. Toch zou een verbod op een tweede paspoort hier niets aan veranderen.
|||
Citaat:
Overigens; zoals ik al zei wat mij betreft is het feit dat iemand een verwijt kan maken niet altijd reden om daarom beperkingen te stellen, als je in de non-publieke sector werkt dan is dat volstrekt onbelangrijk. Echter werk je voor "het volk" in een openbare functie dan moet je een afbraak aan je reputatie willen voorkomen, is er dan een xenofoob die begint te gillen dat de EU niet deugt en dat er politici zijn die ook loyaal zijn aan andere landen omdat ze een 2e paspoort hebben dan kan het zijn dat een deel van het volk, onbegrijpend zoals ze zijn, dat overnemen waardoor de positie van die politicus weleens in het geding zou kunnen komen. Uiteraard is dat een volledig nonsense reden om te twijfelen aan iemands capaciteiten en goodwil maar politieke slachtoffers vallen wel om mindere zaken, en dus moet je dat (nogmaals) willen voorkomen, laat gewoon geen ruimte voor enige twijfel en dus ook geen ruimte voor stemmentrekkerij over de rug van eerlijke mensen op basis van onzin. Er wordt tijd aan het onderwerp besteed, tijd die beter gebruikt kan worden (namelijk om het land te leiden), verloren tijd; en dus moet je willen voorkomen dat die tijd verspild wordt. Citaat:
Als ze namelijk wel loyaal zijn aan iets anders dan het volk van hun natie (en eventueel een verdragconfederatie zoals de EU) dan betekent dat ze dat zijn omdat ze daar mogelijk voordeel uit behalen, dat betekent dan dus dat ze corrupt zijn of gevoelig zijn om corrupt te worden, en dat betekent dat ze hun functie niet naar behoren kunnen uitvoeren, en dientengevolge ongeschikt zijn voor die functie. Het is als een rechter die ook door de maffia betaald wordt.
Laatst gewijzigd op 05-03-2012 om 19:58. |
![]() |
|||
Citaat:
Die kwestie wordt niet opgelost, überhaupt is die kwestie niet een die opgelost hoeft te worden en al kon dat dan is het nog niet mogelijk om echt te controleren of iemand wel echt loyaal is ookal heeft die maar 1 paspoort (ik noem een zalm of willekeurig welke minister van financiën die met een vooruitzicht op een mooie baan in de financiële sector bepaalde beleidskeuzes maakt). De kwestie die je er werkelijk mee oplost is een andere: namelijk dat je voorkomt dat 'een wilders' het politieke debat kaapt en daarmee belangrijkere zaken voor de natie op de achtergrond schuift, alleen maar omdat die persoon zijn vertrouwensgebrek graag uitspeelt over de ruggen van het volk en de gekozen regering. Citaat:
Echter Nederland is geen seculier land maar grondwettelijk protestant-christelijk waarmee de deur open staat voor allerhande religieus misbruik van de staatsvertegenwoordiging. Echter dat misbruik zit nog dieper en is nog moeilijker te bestrijden dan het simpelweg kapen van het debat door een xenofoob.
|
![]() |
|
Even over de praktische toepassing van deze maatregel.
Stel ik wil als buitenlander een Nederlands paspoort, zou hiervoor bijvoorbeeld mijn Turkse paspoort moeten inleveren. Excusez moi, dit paspoort is niet van mij, het is eigendom van Turkije. De enige manier om in NL één nationaliteit te laten handhaven is om... geen Nederlands burgerschap te verlenen totdat die persoon zèlf, vrijwillig en moedwillig zijn Turks staatsburgerschap opgeeft. Dan; in welke volgorde? Er mag geen enkel moment zijn dat de persoon staatsloos is. Dan; hoe zit dat met landen die niet toestaan hun staatsburgerschap op te geven? Gaan we discrimineren en zeggen; voor hun hoeft het niet of gaan we zeggen; voor hun geen Nederlands paspoort? Haken en ogen... |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
Het lijkt mij onzinnig. Symboolpolitiek enzo, waarvan ik niet zie wat het voordeel moet zijn. Ik zou niet loyaal worden door een ander paspoort weg te gooien, ik zou wel minder loyaal worden als mensen zulke maatregelen verzinnen.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||
Citaat:
En nee je kan niet met dezelfde reden homosexuelen verbieden in de politiek te werken aangezien er geen uniform belang is waaraan homosexuelen voldoen, dit terwijl als je een paspoort en dus de nationaliteit van de staat der Nederlanden hebt je wel geacht wordt bv. de Nederlandse wet volledig te accepteren en na te leven. Die Nederlandse wet die schuurt met wetten uit andere landen (bv. de Marokkaanse dienstplicht) en je kan met die dubbele nationaliteit dus niet garanderen dat die persoon in staat is de Nederlandse wet te volgen. Citaat:
überhaupt is je natie vergelijken met je vrienden/ouders natuurlijk een nonsense opmerking, er wordt niet geacht dat er sprake moet zijn van "nationale eenheid" in de relatie met je ouders of vrienden. Kijk ik snap ook wel de haken en ogen aan het op deze manier uitvoeren van zo'n wet maar ik zeg simpelweg: Je moet of zeggen: "grenzen zijn achterhaald en we doen er niet meer aan"of zeggen "De grenzen zijn van belang en elke staat is in principe nationalistisch van aard", het kan niet zo zijn dat je ertussenin gaat zitten want dat tart gewoon de logica; je kan niet zeggen: "alle grenzen moeten open maar de grenzen zijn exact en van belang en iedere natie moet opkomen voor de eigen belangen"
||
Citaat:
|||
Citaat:
nogmaals ik heb het puur over publieke functies; mensen die al langer Nederlands burgerschap bezitten, als jij vanuit waardanook naar Nederland komt en een tweede nationaliteit behoudt dan zal me dat verder worst wezen; totdat je "in dienst van het volk" gaat werken. Dat geeft dan bovendien ook de tijd die nodig is om een nationaliteit op te geven, itt wanneer je zou eisen dat mensen direct hun 2e nationaliteit opgeven 'bij het verkrijgen'/'als voorwaarde van het verkrijgen' van de Nederlandse (nationaliteit red.) Citaat:
Persoonlijk gun ik ieder mens een menswaardig welvarend bestaan met genoeg energie, voedsel, infrastructuur, water, eten, educatie en huisvesting om zichzelf te ontwikkelen op de manier die die persoon wenst zonder daarvoor 40-60 uur per week te moeten werken. Maar zo werkt de wereld niet op dit moment en de hele wereld de Nederlandse nationaliteit geven bij een pakje blueband bewerkstelligt dat ook niet. Alleen omdat een of andere pipo zegt; de grenzen moeten open want globalisatie is een feit en iedereen is hetzelfde maakt die bewering nog niet waar. Immers de werkelijkheid is dat de wereld bestaat uit naties met grenzen, een eigen traditie, eigen wetten en een grote mate van ongelijkheid tussen volken. Of iemand "bedacht" heeft ergens geboren te worden is op geen enkele manier een voorwaarde voor het wel of niet verlenen van staatsburgerschap.
Laatst gewijzigd op 06-03-2012 om 17:01. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik ben het wel zeker met Uice eens dat je met zo'n rare redenering ook homoseksuele politici en ambtenaren zou kunnen uitbannen. Want stel dat er straks iemand komt die zegt dat homoseksuelen helemaal niet loyaal zijn aan heteroseksueel Nederland? Het zou toch jammer zijn als alle belangrijke zaken hierdoor naar de achtergrond geschoven worden. Laten we dit maar verbieden dan.
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Een paspoort van een ander land weerhoudt je er niet van je aan onze wetten te houden, noch weerhoudt het opgeven van dat paspoort je ervan dat niet te doen. Citaat:
Mijn opmerking ging overigens meer over het begrip ''loyaliteit'', door Wilders en co nooit duidelijk gedefinieerd.
|||
Citaat:
Citaat:
"De natie der Nederlanden" bestaat wel.
|||||||
Citaat:
Citaat:
Andersom geredeneerd klopt het wel, je kan religieuze politici verbieden omdat er een belangverstrengeling is met "het instituut de kerk". Ben ik nu zo wijs of snap jij het verschil niet tussen een instituut met regels en plichten enerzijds en anderzijds een geaardheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||||
Citaat:
Je kunt je geen rechten toe-eigenen op basis van je eigen mening. Citaat:
Dat is onzin want dat bestaat niet. Citaat:
Ik verklaar dat het vanuit mijn oogpunt zo is dat niet de dubbele nationaliteit een echt probleem is, en dat het niet zo is dat de doodgewone burger loyaal zou moeten zijn aan Nederland, maar dat het erom gaat dat politicus 1 zo'n dubbel nationaliteit als reden gebruikt om zijn loyaliteit in twijfel te trekken, iets wat je nogmaals niet moet hebben aangezien politicus 1 en politicus 2 bij gratie van het volk samen moeten werken. In andere woorden het is een specifiek probleem in de bedrijfstak politiek, en het zou dus eigenlijk om een bedrijfsbeleid moeten gaan, ware het niet dat de politiek overkoepeld is en altijd betrekking heeft op de hele natie. Citaat:
Het accepteren en goedkeuren van Shariawetgeving. Een koning van Marokko die oproept dat zijn onderdanen niet moeten inburgeren terwijl de Nederlandse wet zulks wel vereist. Uiteraard ben ik niet bekend met de volledige wet van alle landen op de wereld maar het valt aan te nemen dat verschillende landen verschillende wetten hebben en dat die wetten kunnen schuren, of ik dan voorbeelden kan noemen is niet zo heel relevant immers ik ben geen rechtgeleerde. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
"Dit paspoort blijft eigendom van de staat der Nederlanden, de houder ervan... enz."
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
In dat geval lijkt het me wel degelijk een goede vergelijking van Uice. Iemands loyaliteit in twijfel trekken op basis van een paspoort is namelijk eveneens flauwekul.
||
Citaat:
Daarnaast moet de dubbele nationaliteit gereguleerd worden wat uiteraard ook meer geld kost dan een enkele nationaliteit. Ergo de balans slaat door in het voordeel van het afschaffen van de dubbele nationaliteit.
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' Promillage | 499 | 12-11-2007 18:22 | |
Dubbele nationaliteit II Gatara | 500 | 25-03-2007 00:28 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah' naam onbekend | 501 | 26-11-2005 23:55 | |
Over het gat in onze Grondwet en de valse rechtsstaat McCaine | 177 | 10-09-2003 18:46 | |
tegen oorlog, lekker makkelijk ShoarmaSchaap | 215 | 06-04-2003 17:10 |