Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-04-2012, 18:38
Verwijderd
Ik zit met een best wel, hoe zal ik het kunnen noemen... zullen we het gewoon een rare situatie noemen?
Jah, dat kan, denk ik...

Nou in ieder geval, Mijn vriendin zit samen met mij op het VO en valt soms best wel eens flauw. Haar afdeelingslijdster is er niet bepaald blij mee (pff, alst aan mij ligt mag die wel een mening hebben maar ik leg het zo wel uit).
De artsen kunnen de reden niet vaststellen. Nu heb ik gehoort dat de afdeelingslijdster zei dat ze haar uit school verwijderen als dat flauwvallen doorgaat.

Ik heb zelf wat onderzoek gedaan en eigenlijk zou ik zeggen dat de school zou falen om haar te verwijderen en dan bedoel ik ook meteen falen, op alle stappen van het verwijderingsprocess van een leerling uit school.

De leerplicht, de onderwijsinspectie en alle anderen instanties die zijn bijbetrokken bij het verwijderingsprocess zouden denk ik meteen in de lach schieten als zij de reden "(te vaak) flauwvallen" zien. In ieder geval is dat hoe ik denk want er staat nergens duidelijk of je zo iemand mag verwijderen, in tegendeel, ik heb alle regels goed doorgenomen en ik moet zeggen dat het gewoon soort van dreigement is, het verwijderen. Ze heeft gewoon een voldoende rapport en kan haar jaar best wel makkelijk halen.
Nu denk ik er steeds aan dat die afdeelingsleidster zei dat ze daardoor word verwijdert, en eigenlijk van een kant vind ik dat strijdig met de wet;
namelijk, zoiets kan een leerling erg demotiveren om verder onderwijs te volgen of om iets voor de school te doen. En dat is een totaal foute aanpak van de zaak.
En daarop nog komt het er volgens mij op neer dat flauwvallen helemaal geen geldige reden is om iemand uit een school te verwijderen.

Nu zou ik de afdeelingslijdster er best wel op willen wijzen dat ze verkeerd bezig is. Hoe zouden jullie het aanpakken?
En schoolinstanties mogen toch neit liegen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-04-2012, 19:03
-Max
-Max is offline
Belachelijk, dat ze haar daarvoor van school willen verwijderen. Belachelijk ja.
Ik zou niet zelf naar de afdelingsleidster gaan, dan krijg je er zelf alleen maar problemen mee en krijgt ze de pik op je. Ik zou het er met je ouders/de ouders van je vriendin over hebben, en die het verder laten bekijken. Komt ook meteen een stuk harder aan als er ouders voor haar staan die zeggen 'dit is belachelijk' dan dat er twee leerlingen staan.

Succes ermee!!
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 20:21
ik,,mij,,mezelf
ik,,mij,,mezelf is offline
als ze van school af moet kun je een handtekening actie houden of een protest

je kunt idd bellen, je ouders of die van haar,
dat hebben wij ook met een wiskunde leraar gedaan met raar gedrag. deze was daarna na de zomervakantie weg.

voor haar raad ik aan regelmatig te eten, wij hebben een jongen in de klas die als hij niet, teweinig, teveel of te ongezond eet flauwvalt, alhoewel ik natuurlijk niet weet of dit ook voor haar het geval is ;
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 20:23
xxaerxx
xxaerxx is offline
Dat is echt onzin zij kan er toch ook niks aan doen die school is gewoon
Laf zij kan er ook niks aan doen om die reden mogen ze haar niet eens verweiderde
Met citaat reageren
Oud 29-04-2012, 21:56
xxceline
xxceline is offline
Ik kan me er wat bij voorstellen. Vaak flauwvallen kan voor medeleerlingen en docenten belastend zijn. Zij kunnen onzeker zijn over de situaties, of geen les willen geven. Wat als de leerling flauwvalt in hun les? Medestudenten kunnen een 'klacht' indienen. Wat als uw vriendin zich ernstig bezeert tijdens het flauwvallen? Haar nek breekt? Wie is er dan verantwoordelijk? Kan me voorstellen dat de school deze verantwoordelijkheid niet wil dragen.
Uit mijn eigen omgeving weet ik dat aan een leerling ook geen les meer wou worden gegeven vanwege het flauwvallen. Zij is naar een andere school gegaan.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2012, 15:36
HomoSignificans
HomoSignificans is offline
Hahah, ja, van school sturen is inderdaad wel de beste oplossing die ik bedenken kan. Ik kan het me dus ook goed voorstellen.
Oud 01-05-2012, 16:21
Verwijderd
Ik ben het zeker eens met Celine. Ik weet niet hoe ernstig het is, maar ik kan mij voorstellen dat het niet heel erg handig is. Jouw vriendin zou eens naar het ziekenhuis moeten gaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten