Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Geen werk kan vinden? GTFO ik doe gymnasium!
Ik heb voor het 1st keer in mijn hele leven 3 dagen gespijbeld, en dan kom jij zeggen dat jullie een hogere belasting gaan betalen door mij? Ga toch weg man! Alsof jij nog nooit in je schoolcarriere hebt gespijbeld? Je moet niet altijd naar andere wijzen maar je moet ook naar je zelf kijken! Btw het feit dat ik paar dagen school heb gescott betekend niet gelijk dat ik geslagen moet worden. Nu ben ik niet geslagen maar vroeger werd ik vaak mishandeld 13jaar 14 jaar en afentoe toen ik 15 was. Maarja weetje niet over iemand oordelen waar je helemaal niks van weet! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Wat een onzin Volk: wat je kind ook doet, als ouder hoor je hem of haar niet te slaan. Heel vervelend dat dit bij jou gebeurd is en fijn dat je er op een of andere manier overheen bent gekomen. Maar om het slaan van een kind op deze manier goed te praten kan echt niet.
@ Trkeskin: Zoals anderen al zeggen, spijbelen is natuurlijk niet het slimste om te doen, maar slaan hoort niet. Als dit gebeurt naar je mentor, een vertrouwenspersoon of een leraar die je mag gaan, de kindertelefoon bellen (die geven advies over wat je kunt doen), of misschien naar een familielid of ouder van een vriend(in) waar je goed mee kunt praten. Je vader wordt denk ik niet gelijk naar de gevangenis gesleept, maar als je klacht serieus is zal er misschien wel iemand van bureau Jeugdzorg komen praten met jou en je ouders. Het fijne weet ik zelf hier niet van, maar misschien kun je eens op deze site: http://www.vooreenveiligthuis.nl/kindermishandeling/ rondkijken. Heb je ooit eerder met iemand gepraat over het feit dat je geslagen werd? Is er iets gebeurd waarom je bent gaan spijbelen? Iets vervelends op school of thuis misschien? Of had je gewoon geen zin? ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Vorig jaar 13x uitgestuurd wegens discussie's met leraren omdat ik de discussie's won en zij mij uitstuurden dus kreeg de nieuwe afdelings op me hoofd en hij werd pissig op mij ( terwijl ik hem en hij mij niet kent ). Dus vraag ik of mijn klas wil getuigen maar wilt hij niet luisteren.. Tuurlijk niet alle 13x maar sowieso wel de helft
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Doe niet alsof je een slachtoffer bent van hoe leraren jou behandelen, want daar heb je zelf alle invloed op. Nergens hier lees ik wat je zelf nou eigenlijk van je gedrag vindt en hoe je dat eventueel zou willen verbeteren. Je doet allemaal domme kutdingen, je krijgt daar voor op je lazer en dan ga je vervolgens de gebeten hond lopen uithangen en dreigen met zelfmoord. |
![]() |
||
Citaat:
Maar goed, je bent niet de makkelijkste puber, da's duidelijk. Hou 's wat vaker je klep dicht als er niets van je wordt gevraagd of als de leraar dat specifiek van je vraagt. Ik denk dat de helft van je klas je ook irritant vindt en liever luistert wat de leraar te vertellen heeft. Een afdelingshoofd ziet jaar in, jaar uit moeilijke types die de klas uitgestuurd worden, denk vooral niet dat je uniek bent. Hij kent je misschien nog beter dan je vader, hij ziet er namelijk minstens tien op een dag. Oh, en over mijn spijbeltijd, dat was in uren nog op 1 hand te tellen; meestal wat godsdienstlessen, zeker geen hele dagen, ondanks mijn "moeilijke" tijden. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() en je laastse zin snap ik niet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Gymnasium is overigens geen werkgarantie. Bij de meeste banen gaat het er toch om of de baas zijn werknemer kan pruimen. Als jij nu al zo overhoop ligt met je leraren zou ik rap uit dat 'kijk wat ben ik slim'-complex komen. Dat je Latijn en Grieks erbij krijgt betekent niet dat je een genie bent. Of dat je meer bent dan anderen. Of dat je later niet onze hamburgers maakt in de McDo. |
![]() |
|
Als je je gymnasium al haalt (je hebt nog geen diploma hè?
![]() Verder: ga eens je problemen oplossen! Volgens mij zit je enorm in de knoop met jezelf en ben je daardoor enorm woedend en gefrustreerd en kan de wereld niets goeds doen. Uiteindelijk is dat vooral heel irritant en stom voor jezelf: als jij ruzie met iedereen hebt en iedereen de schuld geeft dan ben jíj degene die een kuttijd heeft en een kutleven. Dus ga eens met iemand (een volwassene) praten die je vertrouwd en bedenk eens hoe jij iets in je leven beter kunt maken (bijvoorbeeld zorgen dat je geen ruzie meer maakt met je leerkrachten of dat je iets doet wat je leuk vindt of dat je relatie met je ouders beter wordt) of zoiets. Zoals het nu is, is het inderdaad niet leuk, maar je bent niet hulpeloos (dus je kunt dingen veranderen) en het zal niet altijd zo zijn (voor de dingen die je niet kunt veranderen, zoals dat je leerplichtig bent, dat gaat over).
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aan de topic starter: Je moet aangifte doen en dan word je vader tijdelijk uit huis geplaatst en jij een beetje in de gaten gehouden of het wel goed met je gaat. http://www.kindermishandeling.nl/pag...ot18/begin.htm Take care man! |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Denk eens na joh dommie. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
Ouders horen kinderen niet te slaan, het is een teken van onmacht. Echter, ik vind je een dramaqueen. Als je om wat voor reden niet naar school wilt gaan (en daar is ongetwijfeld een reden voor) dan moet je dat eerlijk tegen je ouders vertellen en uitleggen waarom niet. Wellicht kunnen ze je dan helpen. Nu lieg je tegen ze en snap ik dat ze kwaad zijn. Dus ja, als je geen probleem wilt; wees eerlijk en ga gewoon naar school. Als er een reden is dat je niet naar school wilt, bespreek dat dan met je ouders.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nee. Het is niet zo als je aangifte doet van mishandeling dat je wereld op magische wijze beter wordt, de vader uit huis geplaatst wordt en er op je gelet wordt. Ik denk eerder dat je nog meer gezeik krijgt dat minder makkelijk weggaat. Het idee van 'tieners aller landen, doe aangifte tegen de boze ouders' is dé manier om de ouder-kind relatie in ieder geval helemaal overspannen te maken. Ik denk dat een grote meerderheid van de gevallen een categorie 'Have a cup of STFU en puber niet zo' is. Ik moet zeggen dat ik geen signaal in dit topic zie dat dit een uitzondering is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik denk dat even een rustig gesprekje met je ouders voeren niet mee zal vallen..
Ik zou toch maar even de mentor op school, of een vertrouwingspersoon of jeugdzorg inlichten, ik heb zelf ook schijt aan mentors etc. maar misschien dat het voor jou verhaal toch wel eens goed zou kunne zijn.. Veel sterkte! X |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Misschien een hele rare vraag.... Nederlander1999 | 18 | 21-11-2014 21:20 | |
Verhalen & Gedichten |
Misschien. Fayelinde. | 11 | 27-03-2006 21:44 | |
Verhalen & Gedichten |
Misschien Avalon_Mae | 4 | 08-09-2004 19:36 | |
Verhalen & Gedichten |
misschien morgen FIEloSOOF | 8 | 21-06-2004 07:38 | |
Verhalen & Gedichten |
Heb jij mijn boek gezien misschien? Gleipnur | 9 | 21-09-2002 09:09 | |
Psychologie |
nie meer naar school kunnen door de depressie (misschien wel meer) dreamster1987 | 13 | 19-09-2002 13:28 |