Advertentie | |
|
![]() |
|
Houten spatels worden heel snel smerig. Wat bij mij wel goed helpt is ze na het koken gelijk afspoelen (dus niet laten liggen tot je na het eten gaat afwassen). Ik heb hele goedkope van de Xenos en daar valt het op zich nog wel bij mee maar ik koop ook gewoon regelmatig nieuwe
![]() Ik heb een hele fijne kleine koekenpan van de Hema, heb hem al bijna 9 jaar en de antiaanbaklaag is nog steeds mooi, echt een topding. Ik heb ook een grote koekenpan van de Jumbo en die blijft ook mooi maar die heb ik nog niet zo lang. Verder heb ik hele fijne longdrinkglazen van de Xenos, ik heb ook glazen van Ikea maar die vind ik of te groot of te klein ![]() De hand en theedoeken van de Hema zijn top. Ik heb zelfs nog theedoeken van toen m'n moeder op kamers ging (nu ongeveer 40 jaar geleden) die nog mooi en heel zijn, zelfs de kleuren en toch veel gebruikt. Ik heb ook keukenhanddoeken en theedoeken van de Marskramer en die bevallen ook goed. Emmers, een afwasteil en dat soort dingen (ook schoonmaakspullen, vaatdoekjes, sponsjes, trekker, etc) heb ik van de Action, kost echt niets daar en allemaal prima. Ik heb daar ook een garlic chef gekocht om knoflook mee te 'snijden', echt een topding en kost nog geen euro! Ik heb trouwens ook zo'n goedkope schaar van de Xenos die al jaren mee gaat, niet roest en goed blijft knippen.
|||
Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
Ik ging eigenlijk alleen voor een keuken spullen, uiteindelijk ook nog een dekbed overtrek, en nog een leuk fotolijstje, en nog een paar andere dingen gekocht. Hoewel ik oorspronkelijk was gegaan voor een paar keuken spullen. Ietsje meer gekocht dan de bedoeling was. Maar heb er geen spijt van
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
|
![]() |
De 365+ pannen van de ikea hebben wij en die bevallen prima. Heerlijk om koekenpannen met passende glazen deksels te hebben. En zolang je het vlees eruit haalt voor je het gaat snijden (iets wat mijn vader vergeet) gaat de anti aanbaklaag ook goed mee. Op de 5l kookpan past zo'n afgietrekje van 2 euro (veel handiger dan de deksel met een handdoek) en de stoompan opzet doubleert als vergiet. Met het voordeel dat je hem terug op de pan kunt zetten en dus geen rotzooi aan de onderkant krijgt als je aanrecht niet meer helemaal schoon is.
Wij hebben ook ikea-bestek, niet dat allergoedkoopste maar die set van 10 euro. Bevalt prima. De ovenschalen met die blauwe/rode deksels hebben wij al jaren en bevallen prima. Zijn best duur, tenzij een supermarkt een spaaractie heeft, maar wij hebben er nog die mijn moeder gekocht heeft voordat ik geboren was en zelfs de deksels lekken nog niet. Terwijl ze toch eigenlijk altijd in gebruik zijn. Waar ik niet zonder kan zijn de tomatenmesjes van de xenos. Dat zijn een soort gekartelde aardappelschilmesjes, die blijven veel langer scherp en snijden veel beter dan de gewone. Vind ik. Mijn moeder vindt de gewone veel fijner. Maar voor die 50 cent kun je ze altijd eens proberen. Ik zie wel dat als ik uien snij en zij ook, die van mij meer gesneden en minder gescheurd uitzien. Keukenweegschaal heb ik van de spaaractie van de Jan Linders, heerlijk ding en neemt niet te veel plaats in. Gummi spatels heb ik van de Real in Duitsland en de ikea. De pizzasnijder van ikea is goed, de dunschiller ook. heeft het mesje in de andere richting van die wat Adore liet zien en dat vind ik veel fijner en veiliger. De blikopener is vreselijk. Werkt absoluut niet. Krijg nog geen blikje tomatenpuree ermee open. Knoflookpersen gebruik ik nooit, ik snij mijn knoflook fijn, scheelt afwas. Waar ik ook veel gebruik van maak is een muffinbakplaat. Ik heb er een voor 12 gewone cakejes van de xenos en een voor 24 minimuffins van de kookwinkel. de springvorm van ikea (die roze) is ook heel goed. De wijnglazen hebben wij van de sligro, aangezien er op feestjes toch regelmatig een paar sneuvelen en deze 12 cent per stuk ofzo kosten. Longdrink en limonadeglazen van de xenos, de waterglazen van ikea. |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Ik heb het mesje over de top van mijn duim gehaald en hij kwam pas ergens onder mijn nagel tot stilstand. Bloeden als een rund. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb kunststof snijplanken van Ikea en die bevallen super. Veel beter dan die houten planken. Die gaan stinken, net als die houten roerlepels waar jij (TS) het over hebt. Verder heb ik plastic woklepels van de AH. Bevallen ook goed, al zijn ze wat groot. De rest heb ik jaren geleden bij Blokker gekocht. Pannenset heb ik duur en degelijk gekocht.
|
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Met houten roerlepels is het een kwestie van op tijd afwassen, op de pan leggen en niet in je soep of saus laten meekoken, afspoelen als je klaar bent met koken en dan pas in het bestekrekje (of waar dan ook je je bestek bewaart tot je het gaat afwassen) gooien, en eens in de zoveel tijd nieuwe kopen. Zo duur zijn ze ook weer niet. Hoewel die van ons ook al jaren meegaan en nog echt niet stinken. Ze breken eerder dan dat ze smoezelig worden. Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
tupperware is echt de grootste onzin die er is, de bakjes sluiten goed enzo maar ik zie het verschil niet zo met gewoon spullen van de blokker of hema, behalve dan dat het bij de blokker of hema stukken goedkoper is.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Wij hebben ook van die witte kunststofsnijplanken, maar ik vind ze echt vervelend. Bij ons zijn ze inderdaad helemaal groezelig geworden door de krassen die erin zitten waar gewoon, ja, kleur intrekt ofzo? Overigens is dat wel gebeurd nadat er een chocoladetaart op stond, sinds toen is het echt helemaal bruinig geworden. Heel ranzig.
Wij hebben wel ergens hele cheape dunne buigbare snijplankjes en die zijn echt superchill ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je ze snel afwast en dat grondig doet, dan kunnen ze wel een tijd mee. Er komen krassen in en kleurstof kan geen kwaad. Ze zijn aan vervanging toe als de krassen zo diep of groot worden, dat je etensresten er niet meer uit krijgt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En hem ook niet al te vaak afwassen. Klinkt misschien heel raar, maar als ik 's middags wat kipfilet voor op een salade gebakken heb, zonder saus, was ik die pan echt niet af voordat ik 's avonds een restje bami of macaroni opbak. Gewoon even uitvegen en hij is weer klaar. Maar als ik er iets in gebakken heb waar saus of veel kruiden inzit, dan wordt hij ook meteen afgewassen. |
![]() |
|
Wat dunschillers betreft zweer ik bij die van de Blokker. En dan zo eentje met min of meer dezelfde vorm als Adore postte. Met alle andere dunschillers lukt het me gewoon niet om ook maar iets te schillen, die Joke postte bijvoorbeeld, dan staat daar op dat het ook voor linkshandigen is, ja, als je als linkshandige de moeite neemt om met rechts te proberen schillen zeker, grrr
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
IKEA-topic Elin3 | 66 | 30-11-2015 19:48 | |
Werk, Geld & Recht |
Huis kopen, tips? Nona | 496 | 07-04-2011 21:31 |