Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-05-2012, 16:38
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een aantal keukenspullen van Ikea en ben over een aantal dingen erg tevreden (in ieder geval als je bedenkt welke prijs je er voor betaald hebt). Bijvoorbeeld de ovenschalen, de blikopener en de plastic roerlepels. Maar er zijn ook dingen die ik niet had hoeven kopen, bijv. de houten roerlepels (die zuigen zich vol met sappen en gaan er smoezelig uit zien) en de keukenweegschaal (gewoon niet praktisch). Ook heb ik een set plastic bewaarbakjes waar ik het deksel amper af krijg.
Bij bijv. de pannen vraag ik me altijd af hoe lang die meegaan.

Welk keukengerei heb jij bij Ikea (of andere 'goedkope' winkel) gekocht, wat een aanrader is?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-05-2012, 07:40
Adore
Adore is offline
Bevalt:
De keukenmessen van de Hema. Ze zijn (en blijven) goed scherp, net als de prijs, en blijven netjes.
Ovenschalen van de Blokker.
Liggende rasp van Ikea, het bakje dat je onder de rasp vastduwt vangt de boel op, zelfs komkommer gaat best mooi. Het bakje kan bij wijze van meteen op tafel worden gezet. Je krijgt er een grove en fijne rasp bij. Nadeel: bij opbergen moet je aan beide kanten een rasp bevestigen, met de scherpe kant naar buiten..

Bevalt niet:
Kookpan van de Hema. Weet niet welk type, kan ook zijn dat ik een misbaksel heb gekocht. Brandt vaak aan op de bodem en de handvatten brokkelen door de warmte, wat ook een vieze geur afgeeft.
Spatel van de Hema. Toen ik vlees om wilde keren in de pan, smolt de bovenkant weg..
Kookwekker van de Hema met magneet. Doet het alleen als 'ie rechtop staat, als je geluk hebt.
Groentemes van de Blokker. Erg buigbaar waardoor je snel verkeert kracht zet. Wel goed scherp.
En scharen van Ikea roesten snel.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 09:18
Verwijderd
Wij hebben hier thuis heel veel ikea-spul. Dat gaat over het algemeen een lange tijd goed, maar bij ons gaan bij de meeste "wokken" (niet zeker of die van de ikea komen, maar ik dacht van wel) vrij snel de anti-aanbaklaag helemaal kapot. De gewone kook-pannen van de ikea zijn dan wel weer heel erg prima!

Overigens ligt hier ook het goedkoopste bestek van de ikea, en die vorken vind ik echt verschrikkelijk. Het zijn vorken met maar 3 tanden zeg maar. Deze dus:

en ik weet niet waarom, maar ik vind het dodelijk irritant.

Verder, de bakvormen van de blokker die ik heb, die heb ik gekocht in augustus of zelfs september, gaan bij nu kapot. Ze trekken helemaal krom ofzo, heel erg bizar. In ieder geval moeten we nu al nieuwe kopen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 10:46
Adore
Adore is offline
Ohja, ik had ook een wok van Ikea waarvan de anti-aanbaklaag heel snel los liet. Het was sowieso al een vreselijk dunne wok, zonder die laag was het helemaal niks meer. Lang leve Tefal nu.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 12:06
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een hapjespan van het budget merk van de Hema waarvan de bodem bol staat. Niet handig als je keramisch kookt.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 12:52
Axel11
Axel11 is offline
Citaat:
Bevalt:
De keukenmessen van de Hema. Ze zijn (en blijven) goed scherp, net als de prijs, en blijven netjes.
Mee eens! Aanrader dus

Citaat:
Kookwekker van de Hema met magneet. Doet het alleen als 'ie rechtop staat, als je geluk hebt.
Heb ik juist wel goede ervaringen mee.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2012, 18:37
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Houten spatels worden heel snel smerig. Wat bij mij wel goed helpt is ze na het koken gelijk afspoelen (dus niet laten liggen tot je na het eten gaat afwassen). Ik heb hele goedkope van de Xenos en daar valt het op zich nog wel bij mee maar ik koop ook gewoon regelmatig nieuwe

Ik heb een hele fijne kleine koekenpan van de Hema, heb hem al bijna 9 jaar en de antiaanbaklaag is nog steeds mooi, echt een topding. Ik heb ook een grote koekenpan van de Jumbo en die blijft ook mooi maar die heb ik nog niet zo lang. Verder heb ik hele fijne longdrinkglazen van de Xenos, ik heb ook glazen van Ikea maar die vind ik of te groot of te klein De plastic bakjes en bekers van Ikea (die felle kleuren) heb ik ook en die zijn ook fijn omdat ze gewoon onbreekbaar zijn en toch mooi blijven. De wijnglazen van Ikea vind ik niets, dat glas is heel dun dus van de zes heb ik er nu nog maar drie over. Ik heb ook bestek gehad van de Xenos maar dat waren van die plastic handrepen met een metalen eetgedeelte maar dat ging heel snel los en het verbuigde ook heel snel, geen aanrader.

De hand en theedoeken van de Hema zijn top. Ik heb zelfs nog theedoeken van toen m'n moeder op kamers ging (nu ongeveer 40 jaar geleden) die nog mooi en heel zijn, zelfs de kleuren en toch veel gebruikt. Ik heb ook keukenhanddoeken en theedoeken van de Marskramer en die bevallen ook goed.

Emmers, een afwasteil en dat soort dingen (ook schoonmaakspullen, vaatdoekjes, sponsjes, trekker, etc) heb ik van de Action, kost echt niets daar en allemaal prima. Ik heb daar ook een garlic chef gekocht om knoflook mee te 'snijden', echt een topding en kost nog geen euro! Ik heb trouwens ook zo'n goedkope schaar van de Xenos die al jaren mee gaat, niet roest en goed blijft knippen.
Oud 04-05-2012, 16:53
Balance
Balance is offline
De steakmessen van de Ikea voldoen prima.
Mijn gewone messen heb ik via de actie van de Plus van Fontignac. Die doen het tot nu toe erg goed, o.a. het vleesmes en het schilmesje ben ik erg tevreden over.
De pannen van de Blokker (Tefal?) vind ik matig. Mijn vriend heeft al zijn pannen van Herman den Blijker en ik vind ze geweldig. Ze kosten flink wat, maar ik vind ze de investering waard.
Verder heb ik het meeste kookgerei gewoon van de Blokker of Marskramer. Kunststof spatels, etc. Voldoen allemaal wel prima.
Mijn serviesgoed komt ook van de Blokker, dat is nu na 3 jaar nog steeds best oké.
Oud 05-05-2012, 11:20
Hawahaai
Hawahaai is offline
Er worden handige dingen genoemd, super.
Dan nog wat anders: ik zoek een tosti-ijzer. We hadden een supergoedkope, met spaarzegels gekocht. Die liet stukje bij beetje zijn antiaanbaklaag los. Ik zoek nu een nieuwe, die langer meegaat dan een jaar.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 13:51
Verwijderd
Wij hebben een hele hele goede van de Hema. Kan zelfs in de vaatwasser. Maar ik weet niet meer welk type
Met citaat reageren
Oud 05-05-2012, 20:36
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb er een van de Kruidvat. Werd aangeraden door een vriendin van me. Het wattage daarvan schijnt hoger te zijn dan normaal waardoor je tosti's sneller klaar zijn. Was toen 8 euro en doe er al een aantal jaar mee. Enige minpuntje is dat dat dingetje afgebroken is waarmee je die handvaten bij elkaar houdt. De aanbaklaag is wel nog steeds goed.
Oud 07-05-2012, 18:06
Balance
Balance is offline
Ik heb een goedkoop broodrooster van de hema met opvangbakje. Doet het al een paar jaar prima.
Bedoel je zo´n tosti/geval dat je brood als het ware zelf in 4 stukken verdeelt, dan heb ik alleen een afrader en dat is de goedkope van de Blokker.
Bedoel je meer een grill apparaat (zou ik nu voor gaan), dan heb ik erg goede ervaringen met meerdere Tomado apparaten.
Oud 07-05-2012, 21:20
Miekje*
Miekje* is offline
Wij hebben een Tomado tostiapparaat, die al jaaaaaren prima mee gaat. Volgens mij zijn die vandaag de dag nog te koop, deze is het:

Volgens mij bij Blokker, en toen ik no bij de Marskramer werkte, verkochten wij ze daar ook. Voor een euro of 15, dacht ik.
Oud 08-05-2012, 10:05
Adore
Adore is offline
Even een heel ander verzoekje (zie het als half offtopic):

ik heb een woningbouwkeuken en omdat 'ie vrij klein is, is het passen en meten. Naast de wasbak staat de koelkast, dus daar heb ik mijn handdoekhaakjes op geplakt. Maar die zijn met een zuignapje, dus..
Ik zoek magneethaakjes. Leek me niet een heel onmogelijke opgave, maar het valt toch tegen. Iemand?
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 10:09
Adore
Adore is offline
Oh en ik heb er nog wel een:

- Dunschiller van de hema, vreselijk. Nou is dunschillen al niet mijn hobby, met deze vind ik het doodeng. Hij houdt al niet goed beet, waardoor het moeilijk goed schillen is. Daardoor ga je je kracht forceren, en als je dan uitschiet.. ik heb verhalen.

- Alle rechtshandige blikopeners!!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 12:33
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Alle rechtshandige blikopeners!!
Daar heb ik nog nooit over nagedacht. Dat is natuurlijk voor linkshandigen niet zo handig.

Ik zoek nog een rasp, maar dan in kaasschaafvorm. Ik weet dat ze in ieder geval ooit bestaan hebben, maar ik heb ze nog nergens gevonden.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 12:35
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Ik zoek magneethaakjes. Leek me niet een heel onmogelijke opgave, maar het valt toch tegen. Iemand?
Magneethaakjes weet ik ook niet, maar ik heb een aantal jaar geleden voor datzelfde doel haakjes met ipv een zuignap, een plaksticker op de achterkant gekocht. Dat werkte aardig.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 16:39
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Daar heb ik nog nooit over nagedacht. Dat is natuurlijk voor linkshandigen niet zo handig.

Ik zoek nog een rasp, maar dan in kaasschaafvorm. Ik weet dat ze in ieder geval ooit bestaan hebben, maar ik heb ze nog nergens gevonden.
Ik zag zaterdag zo'n rasp in een kookwinkel bij mij in de buurt (Kookpunt) Volgens mij zit ie alleen in Rotterdam dus dat is voor jou niet handig maar ze bestaan dus wel.

Citaat:
Magneethaakjes weet ik ook niet, maar ik heb een aantal jaar geleden voor datzelfde doel haakjes met ipv een zuignap, een plaksticker op de achterkant gekocht. Dat werkte aardig.
Ik heb ook van die plakhaakjes maar die kan je natuurlijk ook gewoon op een magneet plakken. Bij de Action verkopen ze verschillende goedkope platte magneten die groot genoeg zijn om zo'n haakje op te plakken. Plakhaakjes van de Zeeman zijn top, die van de Xenos blijven bij mij niet plakken.
Oud 08-05-2012, 17:26
Verwijderd
Citaat:

Wij hebben er hier thuis ook een, wat betekent dat ze het bij redelijk standaard en goedkope winkels wel moeten verkopen . Wij hebben alleen maar goedkoop spul hier
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 19:01
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Wij hebben er hier thuis ook een, wat betekent dat ze het bij redelijk standaard en goedkope winkels wel moeten verkopen
Ik heb vandaag gekeken bij Hema, Blokker en Xenos en daar hadden ze 'm niet.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 21:07
Miekje*
Miekje* is offline
Citaat:

Mijn zus en ik hebben beiden bij de Marskramer gewerkt, en we verkochten ze allebei, in twee verschillende filialen. Misschien kun je het daar eens proberen?
Oud 09-05-2012, 22:33
Linda Prins
Linda Prins is offline
Ik ging eigenlijk alleen voor een keuken spullen, uiteindelijk ook nog een dekbed overtrek, en nog een leuk fotolijstje, en nog een paar andere dingen gekocht. Hoewel ik oorspronkelijk was gegaan voor een paar keuken spullen. Ietsje meer gekocht dan de bedoeling was. Maar heb er geen spijt van
Met citaat reageren
Oud 12-05-2012, 01:54
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Oh en ik heb er nog wel een:

- Dunschiller van de hema, vreselijk. Nou is dunschillen al niet mijn hobby, met deze vind ik het doodeng. Hij houdt al niet goed beet, waardoor het moeilijk goed schillen is. Daardoor ga je je kracht forceren, en als je dan uitschiet.. ik heb verhalen.

[afbeelding]
Ik heb dezelfde en ik vind het een van de fijnste dunschillers die ik ooit heb gehad (en ik heb er een hoop gehad, aangezien ik in het verleden de neiging had om de dunschiller samen met het snijafval in de afvalbak te gooien ).
Oud 12-05-2012, 09:14
mollerator
mollerator is offline
De knoflookpers van de Ikea, dat is echt de meest epische keukenunit die ik heb, supergoed werkt het.
Oud 12-05-2012, 10:38
Joke:D
Joke:D is offline
De 365+ pannen van de ikea hebben wij en die bevallen prima. Heerlijk om koekenpannen met passende glazen deksels te hebben. En zolang je het vlees eruit haalt voor je het gaat snijden (iets wat mijn vader vergeet) gaat de anti aanbaklaag ook goed mee. Op de 5l kookpan past zo'n afgietrekje van 2 euro (veel handiger dan de deksel met een handdoek) en de stoompan opzet doubleert als vergiet. Met het voordeel dat je hem terug op de pan kunt zetten en dus geen rotzooi aan de onderkant krijgt als je aanrecht niet meer helemaal schoon is.
Wij hebben ook ikea-bestek, niet dat allergoedkoopste maar die set van 10 euro. Bevalt prima.

De ovenschalen met die blauwe/rode deksels hebben wij al jaren en bevallen prima. Zijn best duur, tenzij een supermarkt een spaaractie heeft, maar wij hebben er nog die mijn moeder gekocht heeft voordat ik geboren was en zelfs de deksels lekken nog niet. Terwijl ze toch eigenlijk altijd in gebruik zijn.

Waar ik niet zonder kan zijn de tomatenmesjes van de xenos. Dat zijn een soort gekartelde aardappelschilmesjes, die blijven veel langer scherp en snijden veel beter dan de gewone. Vind ik. Mijn moeder vindt de gewone veel fijner. Maar voor die 50 cent kun je ze altijd eens proberen. Ik zie wel dat als ik uien snij en zij ook, die van mij meer gesneden en minder gescheurd uitzien.

Keukenweegschaal heb ik van de spaaractie van de Jan Linders, heerlijk ding en neemt niet te veel plaats in. Gummi spatels heb ik van de Real in Duitsland en de ikea. De pizzasnijder van ikea is goed, de dunschiller ook. heeft het mesje in de andere richting van die wat Adore liet zien en dat vind ik veel fijner en veiliger. De blikopener is vreselijk. Werkt absoluut niet. Krijg nog geen blikje tomatenpuree ermee open. Knoflookpersen gebruik ik nooit, ik snij mijn knoflook fijn, scheelt afwas.

Waar ik ook veel gebruik van maak is een muffinbakplaat. Ik heb er een voor 12 gewone cakejes van de xenos en een voor 24 minimuffins van de kookwinkel. de springvorm van ikea (die roze) is ook heel goed.

De wijnglazen hebben wij van de sligro, aangezien er op feestjes toch regelmatig een paar sneuvelen en deze 12 cent per stuk ofzo kosten. Longdrink en limonadeglazen van de xenos, de waterglazen van ikea.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-05-2012, 10:55
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
De knoflookpers van de Ikea, dat is echt de meest epische keukenunit die ik heb, supergoed werkt het.
Oh, mooi, toevallig heb ik die deze week gekocht.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 20:57
Adore
Adore is offline
Citaat:
Ik heb dezelfde en ik vind het een van de fijnste dunschillers die ik ooit heb gehad (en ik heb er een hoop gehad, aangezien ik in het verleden de neiging had om de dunschiller samen met het snijafval in de afvalbak te gooien ).
(haha ) Hoe kan dat nou, ik vind de grip zo naar.

Ik heb het mesje over de top van mijn duim gehaald en hij kwam pas ergens onder mijn nagel tot stilstand. Bloeden als een rund.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 21:19
Verwijderd
Ik heb kunststof snijplanken van Ikea en die bevallen super. Veel beter dan die houten planken. Die gaan stinken, net als die houten roerlepels waar jij (TS) het over hebt. Verder heb ik plastic woklepels van de AH. Bevallen ook goed, al zijn ze wat groot. De rest heb ik jaren geleden bij Blokker gekocht. Pannenset heb ik duur en degelijk gekocht.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 22:02
Citaat:
Ik heb kunststof snijplanken van Ikea en die bevallen super. Veel beter dan die houten planken. Die gaan stinken, net als die houten roerlepels waar jij (TS) het over hebt.
Ligt eraan wat voor soort houten snijplank je hebt. Wij hebben ook een houten, maar die is zo behandeld dat hij niet gaat stinken. Ik kan er op snijden wat ik wil en het trekt er niet in. (toen ik klein was mocht ik er van mn moeder zelfs op kleien, daarna ging hij even onder de hete kraan, werd afgewassen om de restjes klei er zeker af te hebben en was zo goed als nieuw) Hij ziet er ook niet uit als een gewone houten snijplank maar is effen wit en best dun. De ikea kunstof dingen ben ik niet zo tevreden mee, je ziet er heel snel snijsporen in en daar blijft dan vanalles achter hangen. Bovendien zijn ze te dun om met 1 hand op te pakken, boven de pan te houden en dan alles wat er op ligt in de pan te schuiven met je mes. Hij buigt om en alles ligt op of voor je aanrecht. Ik gebruik ze eigenlijk alleen voor cupcakes die ik na t afkoelen niet direct op mijn aanrecht wil zetten als ik dat nog niet schoongemaakt heb na t bakken.
Met houten roerlepels is het een kwestie van op tijd afwassen, op de pan leggen en niet in je soep of saus laten meekoken, afspoelen als je klaar bent met koken en dan pas in het bestekrekje (of waar dan ook je je bestek bewaart tot je het gaat afwassen) gooien, en eens in de zoveel tijd nieuwe kopen. Zo duur zijn ze ook weer niet. Hoewel die van ons ook al jaren meegaan en nog echt niet stinken. Ze breken eerder dan dat ze smoezelig worden.

Citaat:

Ik heb het mesje over de top van mijn duim gehaald en hij kwam pas ergens onder mijn nagel tot stilstand. Bloeden als een rund.
probeer dan eens een dunschiller in de andere richting. zoiets.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2012, 23:16
Martiño
Martiño is offline
Citaat:

Dan doe je het verkeerd Ik zou echt niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen
Oud 14-05-2012, 09:07
Verwijderd
Citaat:
Ligt eraan wat voor soort houten snijplank je hebt. Wij hebben ook een houten, maar die is zo behandeld dat hij niet gaat stinken. Ik kan er op snijden wat ik wil en het trekt er niet in. (toen ik klein was mocht ik er van mn moeder zelfs op kleien, daarna ging hij even onder de hete kraan, werd afgewassen om de restjes klei er zeker af te hebben en was zo goed als nieuw) Hij ziet er ook niet uit als een gewone houten snijplank maar is effen wit en best dun. De ikea kunstof dingen ben ik niet zo tevreden mee, je ziet er heel snel snijsporen in en daar blijft dan vanalles achter hangen. Bovendien zijn ze te dun om met 1 hand op te pakken, boven de pan te houden en dan alles wat er op ligt in de pan te schuiven met je mes. Hij buigt om en alles ligt op of voor je aanrecht. Ik gebruik ze eigenlijk alleen voor cupcakes die ik na t afkoelen niet direct op mijn aanrecht wil zetten als ik dat nog niet schoongemaakt heb na t bakken.
Ik denk niet dat wij het over dezelfde snijplankjes hebben? De mijne buigen nog niet om al leg je er een stapel bakstenen op. En er blijft ook niks in de 'snijsporen' hangen. Krasjes, meer is het niet. Ik denk dat jij de Ikea placemats als snijplank wil gebruiken...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 10:34
Citaat:
Ik denk niet dat wij het over dezelfde snijplankjes hebben? De mijne buigen nog niet om al leg je er een stapel bakstenen op. En er blijft ook niks in de 'snijsporen' hangen. Krasjes, meer is het niet. Ik denk dat jij de Ikea placemats als snijplank wil gebruiken...
op de verpakking stond toch snijplank.. hmm
Met citaat reageren
Oud 14-05-2012, 10:41
Duckdonkey
Duckdonkey is offline
tupperware is echt de grootste onzin die er is, de bakjes sluiten goed enzo maar ik zie het verschil niet zo met gewoon spullen van de blokker of hema, behalve dan dat het bij de blokker of hema stukken goedkoper is.
Oud 14-05-2012, 13:36
indigo
indigo is offline
Citaat:

Ik zie ze regelmatig bij de kaasafdeling van de (grote) AH, misschien ook bij andere supermarkten.
Oud 14-05-2012, 14:33
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nee hoor, de IKEA heeft plastic snijplanken die buigbaar zijn (ik heb er toevallig ook twee gekocht bij de IKEA). Daar is ook helemaal niks raars aan, buigbare snijplanken zijn juist erg praktisch als je bijvoorbeeld grote hoeveelheden groenten moet snijden voor soep, salade of wokgerechten.
Oud 14-05-2012, 21:05
Verwijderd
Wij hebben ook van die witte kunststofsnijplanken, maar ik vind ze echt vervelend. Bij ons zijn ze inderdaad helemaal groezelig geworden door de krassen die erin zitten waar gewoon, ja, kleur intrekt ofzo? Overigens is dat wel gebeurd nadat er een chocoladetaart op stond, sinds toen is het echt helemaal bruinig geworden. Heel ranzig.

Wij hebben wel ergens hele cheape dunne buigbare snijplankjes en die zijn echt superchill . Zal ook van de hema ofzo komen, en tot nu toe werken ze fantastisch. Wij sneden er vaak wel doorheen binnen 1 of 2 maanden vanwege het vele gebruik, maar deze doen het al 4 maanden ofzo
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 00:14
Martiño
Martiño is offline
Plastic en houten snijplanken krijgen nu eenmaal krassen... Daar kun je niks aan doen.
En wat betreft de kleur, misschien iets vaker/sneller afwassen?
Oud 15-05-2012, 08:10
Verwijderd
Bij ons worden snijplanken altijd direct afgewassen, dus daar kan het niet aan liggen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 08:49
Adore
Adore is offline
Citaat:
Dan doe je het verkeerd Ik zou echt niet weten hoe ik dat voor elkaar moet krijgen
Ik hield mijn duim onder de schilrichting bij het schillen van een citroen. Maar ik verdien dan ook een keukenklunzenprijs.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 08:52
Adore
Adore is offline
Citaat:
Bij ons worden snijplanken altijd direct afgewassen, dus daar kan het niet aan liggen.
Ze nemen kleur aan, klopt. Ik heb ook twee witte en zeker tomaat zorgt voor een kleur die je er lastig (niet) weer uit krijgt.

Als je ze snel afwast en dat grondig doet, dan kunnen ze wel een tijd mee. Er komen krassen in en kleurstof kan geen kwaad. Ze zijn aan vervanging toe als de krassen zo diep of groot worden, dat je etensresten er niet meer uit krijgt.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 09:36
Citaat:
Ik hield mijn duim onder de schilrichting bij het schillen van een citroen. Maar ik verdien dan ook een keukenklunzenprijs.
schil jij een citroen met een dunschiller?
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 09:52
Verwijderd
Citaat:
Ze nemen kleur aan, klopt. Ik heb ook twee witte en zeker tomaat zorgt voor een kleur die je er lastig (niet) weer uit krijgt.

Als je ze snel afwast en dat grondig doet, dan kunnen ze wel een tijd mee. Er komen krassen in en kleurstof kan geen kwaad. Ze zijn aan vervanging toe als de krassen zo diep of groot worden, dat je etensresten er niet meer uit krijgt.
Ja klopt. Maar ik geloof dat ze er ook al zijn sinds ik hier woon, dus ze zijn zeker aan vervanging toe eigenlijk. Ze worden nu dan ook heel weinig gebruikt, en we hebben nog 7 andere snijplanken die allemaal beter zijn gelukkig
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 11:38
Adore
Adore is offline
Citaat:
schil jij een citroen met een dunschiller?
Wel als ik de schil nodig heb, zonder de witte binnenzijde.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 13:13
Martiño
Martiño is offline
Daar kun je toch beter een rasp voor gebruiken?
Oud 15-05-2012, 13:53
Adore
Adore is offline
Voor dat ene speciale recept dat ik zelden maak is het het beste met een dunschiller. En dan zul je zien dat het mis gaat.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2012, 23:09
Zeppelin
Zeppelin is offline
Citaat:
Bij bijv. de pannen vraag ik me altijd af hoe lang die meegaan.
de koekenpannen gaan niet lang mee. De baklaag is snel weg.
De steelpannetjes daarentegen gaan honderd jaar mee
Oud 15-05-2012, 23:47
Citaat:
de koekenpannen gaan niet lang mee. De baklaag is snel weg.
De steelpannetjes daarentegen gaan honderd jaar mee
De koekenpannen van ikea gaan best lang mee, als je er maar voorzichtig mee bent. Simpele dingen als niet met metaal eruit scheppen en al helemaal niet in snijden. Als iets vastgekoekt zit niet gaan schrobben met een schuursponsje maar gewoon even met wat water erin opzetten en dan kookt t vanzelf los.
En hem ook niet al te vaak afwassen. Klinkt misschien heel raar, maar als ik 's middags wat kipfilet voor op een salade gebakken heb, zonder saus, was ik die pan echt niet af voordat ik 's avonds een restje bami of macaroni opbak. Gewoon even uitvegen en hij is weer klaar. Maar als ik er iets in gebakken heb waar saus of veel kruiden inzit, dan wordt hij ook meteen afgewassen.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 10:39
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Wat dunschillers betreft zweer ik bij die van de Blokker. En dan zo eentje met min of meer dezelfde vorm als Adore postte. Met alle andere dunschillers lukt het me gewoon niet om ook maar iets te schillen, die Joke postte bijvoorbeeld, dan staat daar op dat het ook voor linkshandigen is, ja, als je als linkshandige de moeite neemt om met rechts te proberen schillen zeker, grrr Maar die van de Blokker is echt fantastisch En qua blikopeners heb ik ook nog nooit iets gevonden wat echt goed werkt, eigenlijk.
Oud 16-05-2012, 17:06
We hebben afgelopen weekend bij de Real (mega-supermarkt/warenhuis) in Heinsberg een nieuwe blikopener gekocht voor nog geen 3 euro, zal hem vanavond uitproberen. Ziet in ieder geval al steviger uit dan die van de Ikea
Met citaat reageren
Oud 16-05-2012, 21:02
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik zweer als rechtshandige bij de blikopener van Ikea. Daarvoor had ik er twee van Brabantia die ik in recordtempo stuk had.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten