Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-05-2012, 09:35
Qimm
Qimm is offline
Wij hebben in de week na pasen een roadtrip gedaan en ik wilde alvast het eea delen. (heb nog niet alle foto's)

de route:

Würzburg
Singen (Bodensee) (en de autosalon!)
Schaffhausen (Rheinfall)
Mulhouse (Bigass auto museum)
Thann (Vogezen)
Gerardmer (Vogezen)
Nancy
Trier

Totaal: 2070km

Teaser:

als ik de rest van de foto's ook heb komt er meer
Oud 03-05-2012, 15:26
KIET
KIET is offline
Netjes
Zo te zien ben je ook nog even langs de Nürburgring gegaan. Vogezen zijn ook erg mooi, maar je bent keurig om het Zwarte Woud heengereden Dat is toch ook wel een erg gaaf gebied. Trier is ook een mooie stad Voor dat kleine stukje Zwitserland heb je toch niet de snelweg gepakt en zo'n duur vignet aangeschaft?

Wilde je per se naar een paar van die plaatsen? Want iets zuidelijker heb je nog veel gavere rijroutes, hoewel de passen in begin april best nog wel eens afgesloten kunnen zijn.

Dit jaar ga ik in ieder geval een route van Hardenberg-Dresden-Krakau-Budapest-Rijeka-Salzburg rijden in 5 dagen, maar dat is redelijk georganiseerd. Stukje terug naar huis is nog niet bekend
Of ik later nog eens op eigen houtje ergens heen ga weet ik nog niet.
Oud 03-05-2012, 15:39
Qimm
Qimm is offline
ho-ho-ho wacht even dit is niet exáct de route die gereden is, zwarte woud hebben we juist wel meegepakt, maar ik wist niet meer hoe we gereden hadden Deze uitgestippelde route was ook maar iets van 1600+ terwijl we dus 2000+ hebben gereden, maar zoals ik zei, ik wist niet meer precies hóe we gereden hadden.

Wij wilden in het oorspronkelijke plan eigenlijk ook nog naar het Jura, maar de 5 dagen die we hadden waren toch wat te weinig om echt te kunnen genieten van waar je bent, dus hebben we dat geschrapt. Ooit gaan we daar nog een keer weer heen, In de Vogezen waren helaas ook vrij grote delen afgesloten, maar érg mooi daar! Ook nog even fijn gewandeld.

We hebben idd nog even bij de ring gekeken, was net een bijzondere dag met erg veel pk geweld. Dus was wel even gaaf.

Oost europa willen we ook nog wel een keertje aandoen
Oud 07-05-2012, 10:59
KIET
KIET is offline
In oost-oost-Europa is het best spannend want daar is alles nog vrij verlept hoor Afgelopen zomer zijn we op en neer naar Tallinn gereden

Nou ja, op je plaatje ga je echt exact om het Zwarte Woud heen Dus dan zaten je gedachten nog een beetje uit de richting. Sowieso rij je altijd meer dan je van plan was! Ik wil ook nog een keertje de Bertha Benz-route rijden, die is in een zandloperfiguur van Mannheim naar Pforzheim (nabij Karlsruhe) en terug, net boven het Zwarte Woud
Oud 07-05-2012, 12:20
Verwijderd
Hebben jullie dit in 5 dagen gereden? Dan heb je toch wel even doorgereden als ik het zo zie Enne, waar blijven die foto's!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 13:52
Qimm
Qimm is offline
Jep, nou ja 6 als ik terug tel Maar terug naar huis vind ik nooit zo boeiend!

Zwarte woud proof

de rest laat nog steeds op zich wachten, ik ga deze week maar es klagen waar de fotomeister blijft met z'n verslag
Oud 07-05-2012, 21:48
Verwijderd
Hahaha, zie ik daar nou een 480 bij staan? Geniale auto's. Eigenlijk hoort daar zo'n auto-wimperset op
Met citaat reageren
Oud 07-05-2012, 22:16
Qimm
Qimm is offline
480, als in volvo? nee hoor allemaal mx5jes, 2x een NA (de blauwe en de groene) en een NB (de zwarte) Die NA's hebben ook klaplampen.
Oud 07-05-2012, 22:27
KIET
KIET is offline
Viel me al op ja, was het vanuit een MX-5 club of zo? Of heb je gewoon veel vrienden met een MX-5?

Op zich lijkt het vanaf een afstandje wel een beetje op een 480, maar de lijnen, lampen en klaplampen zijn toch wel vrij anders
Oud 08-05-2012, 07:35
Qimm
Qimm is offline
uh geen club er zijn 3 mx-5jes in onze vriendengroep... /nerd
Oud 08-05-2012, 12:41
KIET
KIET is offline
Oh, maar dat kan prima Het is echt zo'n autootje waarmee je elkaar aan kan steken. Kennis van mij heeft ook al jaren MX-5jes, en daardoor een aantal van zijn vrienden ook weer
Oud 08-05-2012, 12:57
Qimm
Qimm is offline
Zo is dat hier ook gegaan ja Het begon met de blauwe. Ik heb hem toen uitgelachen voor mid-life crisiser... tot ik het ding een keer had geleend in het weekend... Toen ontdekte ik hóe leuk ze zijn. Dus ook maar 1 gekocht (die zwarte is van mij) en vorige jaar heeft een andere vriend van ons er ook maar 1 gekocht omdat hij ze ook al zo leuk vond En toen waren het er 3.
Oud 08-05-2012, 13:02
KIET
KIET is offline
Zo gaat dat inderdaad De goedkopere old- of youngtimers hebben ook wel vaak zoiets; A heeft er een en B vindt die dan ook wel leuk en C ook en dan heeft opeens iedereen zo'n ding

Ik moet eigenlijk nog steeds eens m'n kennis vragen of ik zo'n MX-5 ook eens mag lenen
Oud 08-05-2012, 13:05
Qimm
Qimm is offline
aanrader
Oud 08-05-2012, 16:48
Verwijderd
Citaat:
480, als in volvo? nee hoor allemaal mx5jes, 2x een NA (de blauwe en de groene) en een NB (de zwarte) Die NA's hebben ook klaplampen.
Ah, ik wist niet dat die dingen ook klaplampen hadden. Weer wat geleerd. Blijft natuurlijk staan dat er zo'n auto-wimperstickerset op moet worden geplakt!
Met citaat reageren
Oud 08-05-2012, 20:24
Qimm
Qimm is offline
dat vond ik dus ook, de heren eigenaren vonden duidelijk van niet, en tja de mijne heeft geen klaplampen...
Oud 09-05-2012, 13:39
Verwijderd
Citaat:
dat vond ik dus ook, de heren eigenaren vonden duidelijk van niet, en tja de mijne heeft geen klaplampen...
Dat laatste hoeft geen bezwaar te zijn. Kijk maar naar al die pastelgetintte Renaultjes Twingo die allemaal van die wimpers hebben opgeplakt gekregen door hun (vrouwelijke) eigenaren.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 07:21
Qimm
Qimm is offline
Day 1 - 2:
Op paasmaandag eerst een onzalig eind over de snelweg gereden om in een wat zuidelijk deel van ons buurland Duitsland te geraken. Het weer was de hele dag tamelijk triest, de weg leidde ons naar Würzburg.

Mascotte

That's me:

De laatste 100 km or so gingen wel over binnenwegen en ca 40 km voor Würzburg kwamen we zelfs nog in de sneeuw terecht, wat quite unexpected was:

En even later weer in een groene omgeving

Volledig onverwacht bleek Würzburg een charismatische stad te zijn met veel mooi-vormgegeven gebouwen Kortom, een mooie, karakteristieke stad.

De volgende ochtend was het na een goede nachtrust weer tijd om verder 'on the road' te gaan. Naar de parking gewandeld om de auto's op te halen en een laatste fotootje van de stad te maken.

Het idee was om roughly een route-du-amour of zoiets te rijden maar geen idee of we daar uiteindelijk nou overheen gekacheld zijn of niet. Feit was wel dat het geniaal weer was en er dus open gereden kon worden over leuke wegen richting de zuidelijke grens van Duitsland.

Laatst gewijzigd op 22-05-2012 om 07:43.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2012, 12:45
Qimm
Qimm is offline
Het idee was om op dag 2 via de Bodensee naar Singen te rijden. An sich lukte dat, ware het niet dat er letterlijk de hele dag gereden werd. Terwijl het eigenlijk de bedoeling was de Bodensee ook aan te doen met een picknick of zoiets. Maargoed, er werd gereden, da's het belangrijkste.

En er werd gestopt voor gezelligheid en de nodige foto-momentjes

Doordat het toch weer verder was dan verwacht bleef het bezoek aan de Bodensee beperkt tot een fly-by. Aangezien er nog geen hotel gereserveerd was of iets wat daar voor door moest gaan zijn zelfs de foto's rijdend gemaakt

Alpen! <3

Singen zelf is eigenlijk best een behoorlijk lelijk stadje. Toch zal het bij veel autoliefhebbers bekend in de oren klinken
Oud 24-05-2012, 10:32
KIET
KIET is offline
Gaaf De Alpen blijven schitterend om in te rijden Was het ook qua temperatuur goed te doen, of moest de kachel nog flink aan om zonder dak te kunnen rijden?
Oud 24-05-2012, 10:37
Qimm
Qimm is offline
we hebben alleen maar naar de alpen kunnen zwaaien

temperatuur was prima, dag 2 had iedereen de kop verbrand

rest van de foto's volgen nog maar er is nog geen verder verslag gemaakt
Oud 24-05-2012, 11:01
KIET
KIET is offline
Oh, dat is jammer op zich Zuid(west)-Duitsland en noord-Zwitserland zijn ook erg mooi, maar de Alpen zijn echt geweldig

2 jaar geleden heb ik dus dit gereden, net iets zuidelijker:

Beetje kleine resolutie en daarom even zonder het Zwarte Woud, maar ik werk nu op een erg kleine laptop
Die 8-configuratie bij C zijn dus allemaal passen (rechtsonder de Gotthard), en vanaf daar via de Oberalp-pas naar de San Bernardino-pas. Vanaf Davos is dezelfde route die ze met Top Gear hebben gereden en vanaf Bormio is dus de Stelvio. Tussen A en E is de Timmelsjoch, maar die kan je niet plannen omdat hij tot 8 uur in de avond open is. Was bij elkaar zo'n 2900 kilometer, dus als je in de zomer nog eens een gave route zoek...
Oud 24-05-2012, 11:40
Qimm
Qimm is offline
ah, dat is zeker nice, maar daar hadden we gewoon geen tijd voor, we hadden de jura ook al geskipt

dus dat gaan we alsnog doen, dan kunnen we dat ook meepakken. Maar we willen ook scandinavie, (noord) engeland, en oost europa nog aandoen /veel plannen
Oud 28-05-2012, 21:58
Qimm
Qimm is offline
we gaan verder!

's Avonds al even bij het pand gepeaked, de volgende dag bleek het gewoon vrije inloop te zijn. De enige bestemming worth mentioning in Singen: Autosalon Singen. Home of many rich-boys-poser-waggels . Foto's zeggen dan altijd meer dan woorden

Na een tijdje rondkijken/gapen weer in de auto's gesprongen en even Swiss ingedoken voor de 'grootste Rheinfall':

Je kon voor weinig met een bootje naar die big rock in het midden en erboven is het geweld van die enorme bak water goed te zien

Zo na de middag weer ingestapt en door het zwarte woud heen koers gezet naar Frankrijk. Wat een FANTASTISCHE wegen liggen daar zeggen . Het weer was door de dag heen wel tamelijk wisselvallig, van buien tot mooi genoeg om de kap omlaag te doen.

Rond de koffie een splash 'n' dash gemaakt bij een alleraardigst optrekje. De spoorbrug op de achtergrond maakte het plaatje compleet:

Het doorrijden schoot zo op dat we nog een uurtje overhadden om de binnenweggetjes op te zoeken. Ik durf te zeggen met succes. Wat plaatjes van onderweg:

Komen wij ook aankachelen

Uiteindelijk dus Frankrijk ingerold tegen de avond
Oud 29-05-2012, 20:47
Verwijderd
Ok, ik moet dus echt een keer die kant op. Alleen dan wel met een wat luxere auto
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten