Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-05-2012, 15:50
sinaasbei
sinaasbei is offline
Heee medescholieren!

Voor school ben ik bezig met een onderzoek. Deze gaat over het welbekende Teleshopping. ( Je weet wel, programma's waar mensen producten introduceren met als doel dat de kijker het product telefonisch bestelt. ) Enkele voorbeelden zijn Tel Sell en Tommyteleshopping.

Ik ben benieuwd hoe het zit met de invloed van media op de consument en andersom. Oftewel: Speelt 'telsell' in op de behoefte van de consument of creëren ze zelf juist de behoefte?

Ik ben erg benieuwd hoe jullie denken dat het principe van teleshopping werkt.

bedankt alvast
Oud 30-05-2012, 15:52
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ze creëren de behoefte. Ik heb nooit behoefte gehad aan een SUPERhandige ceramicore pan en toch wil ik die hebben. En de paint pad pro vond ik ook briljant, tot mijn moeder hem daadwerkelijk besteld had en het kutkwaliteit was.
Oud 30-05-2012, 16:01
sinaasbei
sinaasbei is offline
Jep, in dat geval lijkt het inderdaad een gecreëerde behoefte. Maar hoe zit het met al die afslankproducten? Men weet dat een groot deel van de bevolking wel wat strakker zou willen zijn en daar waarschijnlijk ook wat geld voor over heeft.
Oud 30-05-2012, 16:03
Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Oh, maar ik heb /care en ik weet dat die magere mensen die lachend heen en weer swingen op die apparaten dat allemaal gewend zijn, terwijl het hartstikke zwaar is. De reden dat je ze zo makkelijk kunt inklappen en opbergen, is omdat je na 1x niet meer wil en het onder je bed legt.
Oud 30-05-2012, 16:16
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Dat is omdat mensen wel strakker en dunner willen zijn, maar er geen moeite voor willen doen. Dus doen ze het lijken alsof je zonder moeite in een week je ideale gewicht bereikt en dat dan behoudt, als je maar dat product koopt. Ookal kan dat eigenlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2012, 23:55
Verwijderd
Citaat:
Oh, maar ik heb /care en ik weet dat die magere mensen die lachend heen en weer swingen op die apparaten dat allemaal gewend zijn, terwijl het hartstikke zwaar is. De reden dat je ze zo makkelijk kunt inklappen en opbergen, is omdat je na 1x niet meer wil en het onder je bed legt.
Ik moest hardop lachen

Ontopic: http://www.southpark.nl/episodes/1602/
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 11:46
Röps
Röps is offline
Ik heb nog nooit de behoefte gevoeld iets bij ze te kopen. Ze speelden niet in op mijn behoeften, en creëerden er ook geen. Dus vwb mijn persoonlijke situatie zou ik het niet weten. Over het algemeen is het denk ik eerder het creëren van de behoefte.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 12:10
Martiño
Martiño is offline
Die keramische pan lijkt me nog wel wat eigenlijk, maar volgens mij kun je die ook gewoon in de winkel kopen.
Oud 31-05-2012, 14:39
Verwijderd
Volgens mij hebben ze alle pretenties laten vallen. Laatst verkochten ze chocola waar je van zou afvallen, waarbij ze zeiden dat je er vooral heel veel van moet eten.
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 14:40
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Je kunt al hun producten in de winkel kopen, alleen kost het op TV twee keer zo veel. Maar dan krijg je wel een tweede product gratis!
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 14:44
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Volgens mij hebben ze alle pretenties laten vallen. Laatst verkochten ze chocola waar je van zou afvallen, waarbij ze zeiden dat je er vooral heel veel van moet eten.
Dat is toch hetzelfde als AYDS? Van die chocola waarvan je vol raakt?
Oud 31-05-2012, 14:46
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Kan trouwens best hoor, dat je afvalt van die chocola, bijvoorbeeld als er veel senna- en berkenblad in zit, of als het eiwit met cacao is. Ze zeggen niet dat het gezond is
Edit: even opgezocht en er zit een 'actief plantenextract' in, dus het zal inderdaad wel je darmen verneuken tot je al je vet er anaal uitplast
Met citaat reageren
Oud 31-05-2012, 14:46
Martiño
Martiño is offline
Reageren

Regels voor berichten