Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-06-2012, 09:04
Verwijderd
Hoi,

Ik heb een anonieme OV-chipkaart. Ik ben gisteren naar Utrecht toe gereisd en ik mag dit declareren, alleen dan moet ik wel m'n gegevens uitprinten hoeveel het kostte en hoe ik heb gereisd etc.. Alleen waar kan ik inloggen met deze anonieme OV-chipkaart? Of moet ik naar een balie toe (dat zou wel balen zijn, want dan moet ik dus gaan reizen want m'n station heeft geen balie!)

Ik heb het gevoel dat ik het gewoon fout doe en dat er vast wel iemand hier is die het weet. Alvast bedankt

PS: Misschien zit ik op de verkeerde plek, verplaats mij dan maar!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2012, 09:26
Schrödinger
Schrödinger is offline
Dit moet je navragen bij de instantie waar je je kosten declareert.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 09:43
Verwijderd
Volgens mij kan dat niet met een anonieme OV-chipkaart, daar heb je een persoonlijke voor nodig. Met een persoonlijke OV-chipkaart kun je hier inloggen en gegevens bekijken.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 10:08
Verwijderd
Wow, het is me gelukt. Wel met ontzettend veel gedoe.

Waar ik dus terecht kan met m'n anonieme is: www.ns.nl/selfservice
Volgens moet je al je persoonlijke gegevens invullen en daarna moet je je kaart pas koppelen én met je kaart naar een automaat gaan en dat 'product' dan activeren en nu kan ik dus in m'n reishistorie.

Dankjewel voor jullie hulp
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 10:12
Verwijderd
Maar als je al je persoonlijke gegevens hebt ingevuld, dan is het toch geen anonieme OV-chipkaart meer?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 11:26
sanni
sanni is offline
Hij is anoniem omdat iedereen er mee reizen kan en hij niet op naam staat (persoons gebonden)
Oud 03-06-2012, 11:44
Determination
Determination is offline
Citaat:
Maar als je al je persoonlijke gegevens hebt ingevuld, dan is het toch geen anonieme OV-chipkaart meer?
Inderdaad. Vind het sws maar een vreemd zaakje met die anonieme OV-chipkaarten, heb er zelf een tijdje een gehad, maar het werkte allemaal voor geen meter, moest steeds weer opnieuw geld erop zetten, was daar weer geen gelegenheid voor in de buurt, moest ik daar weer met de bus naartoe, om na het opwaarderen in de bus voor paal te staan omdat dat ding het niet deed.
Nee, ik raad je eerder een persoonsgebonden chipkaart aan, gaat allemaal net wat makkelijker.
Beetje offtopic, weet het, maar moest het toch even kwijt. (;
Oud 03-06-2012, 13:34
Verwijderd
Klopt, maar toen ik een OV chipkaart kocht, was het omdat ik er eentje nodig en toen reisde ik nog niet regelmatig. Nu ben ik eigenlijk gewoon lui. Ik zou inderdaad weleens een persoongebonden moeten kopen.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2012, 16:09
Hanneke
Hanneke is offline
Bij de GVB-oplaadautomaten (A'dam) kun je een bonnetje printen. Misschien kan dit ook wel in de NS-automaten?
Oud 04-06-2012, 11:02
Martiño
Martiño is offline
Je kunt bij de NS-automaten een bonnetje laten printen, maar daar staat dan alleen op hoeveel saldo je er zojuist op hebt geladen, niet hoeveel je ritje kostte.
Oud 04-06-2012, 19:55
Hanneke
Hanneke is offline
Oh, zo'n bonnetje kan in de GVB-automaten wel!
Reageren

Regels voor berichten