Hey allemaal,
Ik heb niet echt een probleem maar er vallen me wat dingen op in dit forum. Als ik de problemen lees in dit forum gaat het bijna altijd over "hoe weet ik of hij/zij me leuk vindt", "Hoe krijg ik hem/haar terug?", "Hoe laat ik merken dat ik hem/haar leuk vindt.".
Wat me dan opvalt is dat de antwoorden op deze vragen ook bijna altijd dezelfde zijn. Kan ook niet anders, want volgens mij is er geen "recept" voor gegarandeerd succes. Het is eigenlijk heel simpel: Als iemand je leuk vindt zal dat op de een of andere manier uitkomen. En als jij iemand leuk vindt dan hoef je je niet af te vragen hoe je dat kenbaar maakt, waarschijnlijk heb je het niet in de gaten maar je gedrag straalt dat van nature al uit en dat komt echt wel over bij degene die je leuk vindt. Veel mensen (tenminste dat lees ik hier) zitten ermee om een relatie te beginnen. Nou geloof me, een relatie beginnen is niet moeilijk. Doe normaal tegen iemand die je leuk vindt en je onderbewuste straat het uit dat je hem/haar leuk vindt. Hoef je niets voor te doen. Hoe merk je dan of de ander je leuk vindt? Nou hetzelfde. Als de ander je leuk vindt voel je dat. Punt. Niets meer en niets minder. Als je al jezelf gaat forceren om maar op te vallen bij hem/haar, of je gedrag veranderen voor hem/haar dan stop maar. Het is niet natuurlijk meer.
Dus een relatie beginnen is relatief gemakkelijk maar een relatie onderhouden. dát is wat anders.
Wat we ook opvalt is dat er wel eens advies wordt gegeven als: Negeer hem/haar om erachter te komen of hij/zij je leuk vindt. Dat werkt niet. Wat wel werk is: geef hem/haar ruimte. Ik denk dat dat bedoeld wordt als iemand zegt: negeren. Ruimte geven toont respect, negeren is arrogant.
Dus moraal van het verhaal: blijf nou gewoon jezelf en doe wat je altijd zou doen. Ik weet dat dit zo'n cliche is maar HET IS WAAR.
En dan echt het laatste advies: Als iemand je echt niet leuk vindt dan laat het los. Je best doen om leuk gevonden te worden is kansloos.
|