Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 25-02-2003, 16:12
japannertje
japannertje is offline
waarom geilen jongens op bepaalde meisjes?? (denk: mooi figuur, mooi gezicht, blablabla) --> niet alle jonens, maar wel veel
en daaropvolgend: waarom is uiterlijk zo belangrijk??
waarom trekken wij meisjes ons dat dan weer zo aan??

waarom wil iedereen bij een groep horen, zich afzetten tegen of juist aansluiten bij anderen??
wat maakt iemand nou cool??

allemaal clichévragen, weet ik, maar ze houden me al een hele tijd bezig en ik wil graag weten hoe je erover denkt. misschien niet zozeer een antwoord op de vragen, maar meer wat je ervan vindt, hoe jij er zelf op reageert en of je er over nadenkt.

lastig om uit te leggen, maar het geeft mij toch een beetje een moedeloos gevoel. aan de ene kant vind ik het kut dat uiterlijk zo belangrijk wordt gevonden, maar toch doe ik zelf ook mee door er over nad te denken hoe ik eruit zie, of het er wel mee doorkan enz enz.
het is zo dubbel allemaal!

Laatst gewijzigd op 25-02-2003 om 16:33.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2003, 16:21
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Tis een beetje poep wat je zegt, je leest veel vaker dat jongens niet meer van die modebewuste meisjes willen, maar gewoon meisjes die lekker hun eigen stijl hebben.
uiterlijk is niet zo belangrijk als je denkt, en niet iedereen hoeft in een groep te zitten.
Maar dan nog, als ze dat wel doen, dat is toch juist een veilig gevoel.

Oftewel: draag gewoon wat je zelf leuk vind. En als ze je daar op afrekenen zijn ze gewoon niet de moeite waard.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 16:24
Verwijderd
zucht, slotje maar?
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 16:25
SpiritX
SpiritX is offline
Uitstraling....
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 16:26
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Tis een beetje poep wat je zegt, je leest veel vaker dat jongens niet meer van die modebewuste meisjes willen, maar gewoon meisjes die lekker hun eigen stijl hebben.
uiterlijk is niet zo belangrijk als je denkt, en niet iedereen hoeft in een groep te zitten.

Oftewel: draag gewoon wat je zelf leuk vind. En als ze je daar op afrekenen zijn ze gewoon niet de moeite waard.
natuurlijk zijn er genoeg mensen die er anders over denken, maar bij TV, school, uitgaan etc is uiterlijk toch echt wel belangrijk en er wordt door veel mensen veel waarde aan gehecht. ik wil geen standpunt aannemen maar ben gewoon benieuwd hoe anderen dat zien.
bedankt voor je reactie
Oud 25-02-2003, 16:28
Horror Kitty
Horror Kitty is offline
jongens gaan helemaal niet altijd op uiterlijk af.
ik heb bewijs .
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 16:33
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
japannertje schreef:
natuurlijk zijn er genoeg mensen die er anders over denken, maar bij TV, school, uitgaan etc is uiterlijk toch echt wel belangrijk en er wordt door veel mensen veel waarde aan gehecht. ik wil geen standpunt aannemen maar ben gewoon benieuwd hoe anderen dat zien.
bedankt voor je reactie
Ja uitgaan, maar laten we het niet hebben over het niveau van sommige mensen dan
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 16:37
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Ja uitgaan, maar laten we het niet hebben over het niveau van sommige mensen dan
klopt, maar toch als uiterlijk dan weer n grote rol blijkt te spelen (als is het maar voor breezahmannetjes ofzo, die verder totaal niet boeien) is het toch weer even van: hé, letten jullie daar zo op ja?
k ben misschien een piekeraar en denk vast teveel na, maar toch... mmm...
Oud 25-02-2003, 16:43
S
S is offline
geil = ik
mooi = idem
cool = idem
populair = S
Belangrijk = ook

Zo!

Laatst gewijzigd op 25-02-2003 om 17:02.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 17:01
superpoepdoosje
superpoepdoosje is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:
Tis een beetje poep wat je zegt

Citaat:
Zo!
Gaat lekker inderdaad.
Oud 25-02-2003, 17:03
cin-D
cin-D is offline
Als ik mezelf er niet goed uit vind zien zit ik ook niet lekker in m'n vel, dus vandaar...
Oud 25-02-2003, 17:04
Rhinus
Rhinus is offline
Sommige vrouwen ziet er geil uit. Zo van "Neuk mij!". Zo'n mensen wil je dus neuken, maar je wilt ze niet als vriendin.

Pompiedom.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2003, 17:42
charly not
charly not is offline
waarom geilen jongens op bepaalde meisjes??
Omdat ze de meisjes aantrekkelijk vinden en het hen een bepaalde status geeft als ze er iets mee hebben (gehad)

--> niet alle jonens, maar wel veel
Dat komt omdat sommige jongens zich daar minder of niet voor interesseren. Zij gaan minder op uiterlijk en op een bepaalde status af. Zij vinden het belangrijker dat je gewoon goed met iemand kan praten. Zij zullen die meisjes heus wel knap e.d kunnen vinden, maar er bijv. nooit verliefd op kunnen worden.
De jongens en meiden die meer op uiterlijk en status af gaan, zijn vaak ook een bepaalde groep. Zij trekken veel met elkaar op.

waarom is uiterlijk zo belangrijk??
Omdat dat het eerste is waar je naar kijkt als je een persoon ziet. het is belangrijk voor veel mensen dat iemand er leuk uit ziet, of althans verzorgd. En waarom dat belangrijk is? Ik denk niet dat daar een specifieke reden voor is.

Omdat meiden daar meer waarde aan hechten dan jongens. Als iemand iets over je uiterlijk zegt, voelt een meisje zich vaak meer aangesproken/aangevallen dan een jongen. Jongens doen dat ook wel, maar veel minder. Meiden maken zich op e.d. Vaak wordt er van meisjes ook meer verwacht dat ze er leuk uit zien heb ik het idee.

waarom wil iedereen bij een groep horen, zich afzetten tegen of juist aansluiten bij anderen??
Het is onzin dat iedereen bij een bepaalde groep wil horen. Het is voor iedereen denk ik gewoon belangrijk dat er bepaalde mensen zijn waar je je bij op je gemak voelt. En dat kunnen verschillende mensen zijn van verschillende 'groepen'.

In mijn ogen is iemand 'cool' als hij of zij gewoon doet waar hij of zij zin in heeft. en dan bedoel ik niet baldadig gedrag e.d, maar zich niks aan trekt wat andere mensen van hem of haar vinden. op een manier van: 'neem me maar zoals ik ben, en als je daar niet mee kan leven... dan niet he*
Oud 25-02-2003, 19:20
japannertje
japannertje is offline
nee echt een diepgaand onderwerp is het misschien niet..
ik was gewoon benieuwd
ik stel niet dat je op uiterlijk af HOORT te gaan/het belangrijk MOET vinden.
Oud 25-02-2003, 19:47
Stevill
Stevill is offline
meiden moeten true en sterker zijn willen ze me rapen.
zelfde geld voor jongens.
Oud 26-02-2003, 10:52
S
S is offline
Citaat:
~(S-|-)2v!lL~ schreef:
meiden moeten true en sterker zijn willen ze me rapen.
zelfde geld voor jongens.
Ik wil je niet rapen .
Met citaat reageren
Oud 26-02-2003, 11:05
Fleur
Fleur is offline
doet me denken aan Nada Surf - Popular
Oud 26-02-2003, 11:06
Kwaxor
Kwaxor is offline
mwoa ik vind het leuk als een meisje gewoon haarzelf is, ook al heeft ze niet de nieuwste kleren of 10 kilo makeup op... Ok, het is misschien wel mooier enzow maar als je alleen maar op iemand valt vanwege zn uiterlijk ben je gewoon fout bezig
Ik ben ook niet echt mr. perfect maar als je gewoon jezelf bent komt t allemaal wel goed
Oud 27-02-2003, 19:46
Stevill
Stevill is offline
Citaat:
S schreef:
Ik wil je niet rapen .
ze komen nergens achter ik heb nog niks gezegd.
Oud 28-02-2003, 20:07
feest
feest is offline
wat belangrijk is int leven bepaal je helemaal zelf.

uiterlijk is het aller misleidentste on thiz fucked up earth dus don't judge people before you know more than the color of their shoes.
Oud 28-02-2003, 22:13
rodina
rodina is offline
Citaat:
-=[ruelF]=- schreef:
doet me denken aan Nada Surf - Popular

Maar wat wil een jongen nou meer dan een blond naief meisje met dikke tieten? Zolang ze dr smoel maar houdt, en gaat liggen.
Oud 01-03-2003, 15:05
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
rodina schreef:

Maar wat wil een jongen nou meer dan een blond naief meisje met dikke tieten? Zolang ze dr smoel maar houdt, en gaat liggen.

mmm owkuj
Oud 01-03-2003, 15:49
Ninnoc
Ninnoc is offline
okay per vraag antwoord van ninnoc

waarom geilen jongens op bepaalde meisjes?? (denk: mooi figuur, mooi gezicht, blablabla) --> niet alle jonens, maar wel veel

biologisch, mooi symetisch gezicht en mooi lichaam houdt in dat er goede genen zijn voor het nageslacht. Besides, kijk jij nooit naar mooie jongens, is toch logisch dat je liever mooie dan lelijke mensen ZIET

omdat dat de eerste indruk bepaald en als je ook kleding ed meetrekt de stijl van iemand uitdrukt.

spreek voor jezelf

omdat iedereen een bepaald beeld in zijn hoofd heeft hoe die wil zijn, soms wordt dat vertegenwoordigt door een groep die hip is of dezelfde hobbys heeft en soms is het een samenraapsel van dingen. Bovendien wil iedereen in een bepaalde periode leuk worden gevonden en erbij horen niemand wil alleen zijn.

dat is subjectief, als veel mensen iemand cool vinden is het cool dat wordt oa uitgemaakt door de mensen die cool worden gevonden en die het uit coole bladen enzo haalden.
jaja

allemaal clichévragen, weet ik, maar ze houden me al een hele tijd bezig en ik wil graag weten hoe je erover denkt. misschien niet zozeer een antwoord op de vragen, maar meer wat je ervan vindt, hoe jij er zelf op reageert en of je er over nadenkt.

ik heb een punt bereikt dat ik mezelf ken en ben en ook zoiets heb van : ik bren mezelf dan leer ik de leuke mensen vanzelf wel kennen en mensen die me niet cool vinden nou ja ook goed dan maken die andere vriendjes

lastig om uit te leggen, maar het geeft mij toch een beetje een moedeloos gevoel. aan de ene kant vind ik het kut dat uiterlijk zo belangrijk wordt gevonden, maar toch doe ik zelf ook mee door er over nad te denken hoe ik eruit zie, of het er wel mee doorkan enz enz.

uiterlijk is zo belangrijk als je het zelf vind. Ik ben niet knap maar ik heb ook geen afwijkingen ofzo. uitstraling is belangrijker, ik denk dat ik wel zeker over kom vaak en ik merk gewoon dat toen ik onzekerder was ook bijv. minder vaak aangesproken werd door jongens. dat straal je uit. moeilijk uit te leggen maar ik weet dat ik best okay persoon ben, ik heb mijn zwakheden en mijn pluspunten neet als iedereen, take it or leave it
Oud 01-03-2003, 23:16
2STEPS
2STEPS is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef:

Anders ben ik het eff helemaal met je eens...
Liever iemand die lekker zichzelf is dan een meelopertje...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 07:11
Verwijderd
Ik wil 'n breezer slet!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-03-2003, 07:11
Verwijderd
Oe zouden er t shirts met die tekst zijn?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2003, 10:12
Günther
Günther is offline
Citaat:
japannertje schreef:

who cares, uitterlijk maakt toch niet zoveel uit, het enige wat ik vind is dat iemand verzorgd moet zijn, de rest is smaak en inrelevant (in mijn ogen) tuurlijk uiten mensen zich door zich op een bepaalde manier te kleden, maar dat is de boodschap die ze willen overbrengen, ik denk dat qua persoon iedereen erg verschillend is ookal zouden ze hetzelfde aanhebben, persoonlijk haal ik wat ik gewoon fijn vind zitten en goedkoop is. wat ik daarmee wil uiten?... misschien onbewust wil ik zeggen dat het allemaal maar stof is en ik het totaly crap vind om €89 voor een broek neer te tellen...
Oud 02-03-2003, 10:37
Verwijderd
Citaat:
a new nose schreef:
check www.bacardi.com eens
Ha! dat zou me wat zijn...

Als ze [bacardi] willen zouden ze zo 'n cultproduct van hun gekleurde drankjes kunnen maken.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 12:25
Miss G. Fish
Miss G. Fish is offline
M A R I L Y N M A N S O N

zeer belangrijk persoon

Oud 03-03-2003, 12:42
S
S is offline
Citaat:
Black Elysium schreef:
M A R I L Y N M A N S O N

zeer belangrijk persoon levend lijk

Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 14:18
S
S is offline
Citaat:
terror koe schreef:
levend?
Is Marilyn Manson dood dan?
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:07
Tsukasa
Tsukasa is offline
AM, I'm BA
Oud 03-03-2003, 19:14
S
S is offline
Citaat:
terror koe schreef:
zo dood als een pier
Je bent in de war met Marilyn Monroe.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2003, 19:20
Verwijderd
Citaat:
S schreef:
Je bent in de war met Marilyn Monroe.
alsof marilyn manson leeft....
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 10:32
S
S is offline
Citaat:
marrrtuuh schreef:
alsof marilyn manson leeft....

Deze freak leeft hoor...
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 12:30
S
S is offline
Citaat:
a new nose schreef:
nee nee nee , dit is tupac

pssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssst
Tupac na een bleek-kuurtje.
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:02
Verwijderd
Citaat:
S schreef:
Tupac na een bleek-kuurtje.
In navolging van Michael Jackson
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 13:06
mitchuhl
mitchuhl is offline
Het uiterlijk is denk ik alleen "de drempel" om op iemand af te stappen. Als je op zoek bent naar een lieve vriend(in) stap je natuurlijk niet als eerste op degene af die je het minst knap vindt. Dit heeft natuurlijk alles met je instinct te maken, mooie vrouwen (wat als mooi gezien wordt: brede heupen, smal lichaam, enz ?) zullen in de ogen van de man een goede drager zijn van het kind. Mannen moeten het liefst groot en sterk zijn (?) in de ogen van een vrouw om haar en het kind de beste bescherming te kunnen bieden.

Ikzelf zou niet meer op de meest blond en zwaar opgemaakte snol aflopen, omdat ik wel geleerd heb dat daar vaak maar moeilijk een echte relatie op te bouwen is. Doe mij maar het meisje die (zoals al eerder in deze topic is genoemd) haar eigen stijl volgt en niet meeloopt in de mensenmassa. Als ik met dit meisje dan goed kan praten en er kan goed op elkaar vertrouwd worden, heb ik mijn "ware" gevonden. En natuurlijk blijft het uiterlijk altijd meetellen.
Oud 04-03-2003, 14:33
japannertje
japannertje is offline
Citaat:
mitchuhl schreef:
Het uiterlijk is denk ik alleen "de drempel" om op iemand af te stappen. Als je op zoek bent naar een lieve vriend(in) stap je natuurlijk niet als eerste op degene af die je het minst knap vindt. Dit heeft natuurlijk alles met je instinct te maken, mooie vrouwen (wat als mooi gezien wordt: brede heupen, smal lichaam, enz ?) zullen in de ogen van de man een goede drager zijn van het kind. Mannen moeten het liefst groot en sterk zijn (?) in de ogen van een vrouw om haar en het kind de beste bescherming te kunnen bieden.

Ikzelf zou niet meer op de meest blond en zwaar opgemaakte snol aflopen, omdat ik wel geleerd heb dat daar vaak maar moeilijk een echte relatie op te bouwen is. Doe mij maar het meisje die (zoals al eerder in deze topic is genoemd) haar eigen stijl volgt en niet meeloopt in de mensenmassa. Als ik met dit meisje dan goed kan praten en er kan goed op elkaar vertrouwd worden, heb ik mijn "ware" gevonden. En natuurlijk blijft het uiterlijk altijd meetellen.
dank je voor je reactie... zoiets bedoelde ik ja
Oud 04-03-2003, 14:41
Li
Li is offline
Citaat:
S schreef:
geil = ik
mooi = idem
cool = idem
populair = S
Belangrijk = ook

Zo!
Daar kan ik me wel in vinden
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 15:25
S
S is offline
Citaat:
Ninh schreef:
In navolging van Michael Jackson
Michael Jackson is gewoon een trendsetter .
Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 15:26
S
S is offline
Citaat:
Li schreef:
Daar kan ik me wel in vinden
Oeh.

Met citaat reageren
Oud 04-03-2003, 16:28
maantje tuurt
maantje tuurt is offline
natuurlijk gaat iedereen het eerste op uiterlijk (en niet te vergeten uitstraling!) af, dat is het enige wat je kan zien als je iemand niet kent. maar daar moet je niet meteen iemand op beoordelen hoe die verder (kwa karakter) is. en dat doet ech nie iedereen hoor.
Reageren

Regels voor berichten